سئو ارگانیک چیست و چه مزایایی دارد؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده

اگر صاحب یک تجارت هستید، می‌دانید بازدید کاربران از وب‌سایت شما تا چه اندازه اهمیت دارد. وب‌سایت شما جایی‌ست که آن‌ها می‌توانند در رابطه با محصولات، خدمات و برند شما تا هراندازه که می‌خواهند اطلاعات بدست آورند. حال برای اینکه به چشم مخاطب بیایید و کلیک سایت‌تان افزایش یابد، به سئو نیاز دارید. انواع مختلفی از سئو امروزه در دنیا و توسط متخصصین مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تاکنون چیزی در رابطه با سئو ارگانیک شنیده‌اید؟ این نوع از سئو هرچند به هیچ‌عنوان تضمین نمی‌کند که کسب‌وکار شما به یک برند تبدیل شود، اما میتوانید با استفاده از آن اطمینان داشته باشید که وب‌سایت‌تان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی را بدست آورد. این امر در افزایش بازدید و ترافیک سایت و در نتیجه کسب‌درآمد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اگر این مسئله آن چیزی‌ست که مدنظر دارید، توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی هرچند مختصر در رابطه با سئو ارگانیک و فواید و کاربردهای آن خدمت شما ارائه دهیم.

سئو ارگانیک

منظور از سئو ارگانیک چیست؟

سئو ارگانیک یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که از زیر استراتژی‌های کوچک‌تر مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد لینک تشکیل شده است که به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در صدر صفحات نتایج موتورهای جستجو غیر ارگانیک رتبه‌بندی شود.

دلیل اهمیت seo ارگانیک

سئو ارگانیک به این دلیل اهمیت دارد که طی آماری حیرت‌آور، 75درصد جستجوگرها بر روی صفحات اول نتایج کلیک نمی‌کنند. اگر رتبه‌بندی بالایی ندارید، وب‌سایت شما هیچگونه ترافیکی را تجربه نمی‌کند، این بدان معنی‌ست که سایت شما برای فروش محصولات و خدمات خود، باید تلاش بیشتری را پیشه کند. شرکت‌ها نیز همچنین باید به بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک توجه کنند زیرا کاربران برای پیدا کردن آنچه مورد نیاز آنهاست به موتورهای جستجو اعتماد می‎‌کنند. گوگل یکی پربازدیدترین موتورهای جستجوگر است که 90درصد کاربران اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد. اگر نتوانید در صدر نتایج جستجوی ارگانیک قرار گیرید، درآمد خود را نیز به همان نسبت از دست خواهید داد.

در حقیقت، سئو ارگانیک بیش از 40درصد درآمد را به خود اختصاص می‌دهد. لازم به ذکر نیست، موتورهای جستجوگر نرخ نزدیکی را ارائه می دهند که هشت برابر بیشتر از بازاریابی سنتی است. جستجو یک کانال بازاریابی زمانی ارزشمند است که به سمت کسب‌درآمد برای شما هدایت شود. تنها کاری که باید انجام دهید بهینه‌سازی سایت‌تان با استفاده از seo ارگانیک می‌باشد.

رابطه گوگل با سئوی ارگانیک

حال بیایید در مورد چگونگی ارتباط رتبه‌بندی و چگونگی اتصال SEO ارگانیک و Google صحبت کنیم.

قبل از اینکه بتوانیم در مورد SEO ارگانیک صحبت کنیم، درک Google مهم‌تر است، اینکه چرا این چنین نقش مهمی را در استراتژی سئو ارگانیک شما بازی می‌کند. درواقع گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر، مسئولیت بزرگی را برعهده دارد. محبوب‌ترین هدف اصلی این موتور جستجوگر، اطمینان از این است که وقتی کاربر به جستجوی یک مورد خاص می‌پردازد، کاربردی‌‌ترین و سودمندترین نتایج ممکن را بدست آورد. گوگل می‌خواهد نتیجه‌ی ارائه شده‌اش، منابعی کاملاً فراگیر باشد که با هدف جستجوی کاربران مطابقت داشته باشد، اطلاعاتی که می‌خواهند هنگام جستجو آنلاین به آن‌ها برسند.

این مسئله تنها وظیفه گوگل به حساب نمی‌آید. چرا که گوگل برای تجربه‌ای که کاربران در وب‌سایت‌ها از خود بروز می‌دهند اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شود. از همین‌رو بخش مجزا و بسیار خاصی را به سرعت صفحه و البته زمان حضور کاربران در وب‌سایت اختصاص داده است. همه این عوامل، نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت میان جستجوی ارگانیک و مکانی که سایت شما در SERP ها ظاهر می شود، دارند.

سئو ارگانیک
سئو ارگانیک

سئوی ارگانیک چگونه کار می‌کند؟

اگر هدف اصلی Google ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربران باشد، هدف SEO ارگانیک ایجاد یک وب‌سایت و محتواست که شایسته رتبه برتر گوگل است. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در SERPها رتبه‌بندی خوبی داشته باشد، اجرای SEO ارگانیک اهمیت پیدا می‌کند. یک استراتژی SEO ارگانیک شامل تکنیک‌هایی‌ست که برای بهبود وب‌سایت شما باید بکار گرفته شود.

برخی از استراتژی‌های سئو ارگانیک عبارتند از؛

* کلمه کلیدی:

وقتی کاربران کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کار شما را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما در صدر SERP ها قرار میگیرد، بنابراین باید در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود به خوبی تحقیق کنید.

* سئو ارگانیک و تولید محتوا:

اینجاد انواع مختلفی از محتوا برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی و با ارزش کردن آن در سئو ارگانیک بسیار حائز اهمیت است.

* استفاده از لینک داخلی:

باید اطمینان حاصل کنید که صفحات سایت شما پیوندهایی به صفحات دیگر در سایت شما دارند. از این طریق ربات‌های جستجوگر می‌توانند سایت شما را به طور مناسب جستجو کرده و فهرست‌بندی کنند.

* سئو ارگانیک و اضافه کردن عکس:

اضافه کردن عناصر بصری مانند تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و فیلم‌ها باعث می‌شود تا صفحات سایت شما جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان داشته باشد و آن‌ها را تشویق کند تا وقت بیشتری را در سایت شما صرف نمایند.

* تضمین استفاده دلپذیر از سایت:

ساده‌کردن سایت خود با هدف بارگذاری سریع و کارآمد اطلاعات می‌تواند این اطمینان را به بازدیدکنندگان بدهد که در کمترین زمان ممکن اطلاعات موردنظر برای آن‌ها به نمایش درخواهد آمد

* برچسب‌های تصاویر:

اضافه کردن متن توصیفی به تصاویر به صورت کد برای اطمینان از اینکه Google می‌تواند بفهمد تصاویر چیست و با محتوا ارتباط برقرار کند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :