سئو داخلی و خارجی چیست؟

دسته بندی ها : سئو, مقالات پریا اصبری
سئو داخلی و خارجی

استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی هر دو نکته عالی سئو برای تکمیل استراتژی کلی سئوی شما در سال 2022 هستند. در این مقاله با تفاوت‌ های سئو داخلی و خارجی و لینک ها، مزایا و اینکه چگونه این لینک ‌ها می‌ توانند به شما در رتبه ‌بندی بالاتر در گوگل کمک کنند، آشنا می ‌شوید.

سئو داخلی و خارجی

لینک های داخلی چیست؟

به زبان ساده، اینها پیوندهایی هستند که برای اشاره به صفحه ای در همان وب سایت استفاده می شوند.

لینک های خارجی چیست؟

اینها پیوندهایی در صفحه وب سایت شما از یک سایت دیگر هستند. همچنین، اگر وب سایت دیگری به وب سایت شما پیوند داده شود، به آن بک لینک می گویند.

دو نوع از محبوب ترین پیوندهای خارجی وجود دارد که به موتورهای جستجو در مورد روابط یک وب سایت با وب سایت دیگر آموزش می دهد – dofollow و nofollow.

لینک دو فالو چیست؟

پیوند dofollow برای اشاره از یک وب سایت به وب سایت دیگر استفاده می شود. اگر وب سایت دیگری با استفاده از پیوند dofollow به وب سایت شما پیوند بزند، به عنوان یک بک لینک به حساب می آید. به طور پیش فرض، همه بک لینک ها dofollow هستند. یک وب سایت می تواند چندین بک لینک از یک وب سایت داشته باشد. با این حال، تأثیر زیادی بر سئو نخواهد داشت زیرا هدف باید کسب بک لینک از دامنه های با کیفیت بالا باشد که به دامنه های ارجاع شما تبدیل می شوند.

دامنه ارجاع دهنده چیست؟

دامنه ارجاع سایتی است که بک لینک از آن گرفته شده است. به عنوان مثال، اگر از www.wikipedia.org و www.britannica.com بک لینک دارید، دو دامنه ارجاع دارید. دامنه های ارجاع دهنده نقش مهمی در پروفایل بک لینک شما و قطعا برای رتبه بندی بهتر دارند. هر چه دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت بالا بیشتر باشد، اعتبار دامنه شما قوی تر می شود.

به عنوان مثال، اگر 100 بک لینک از 10 دامنه ارجاع دهنده داشته باشید، اگر سایت هایی را که به شما لینک می دهند را دنبال نکنید، می تواند نمایه بک لینک ضعیفی را نشان دهد. اگر دامنه‌های ارجاع ‌دهنده امتیازهای اعتبار دامنه (DA) پایینی داشته باشند، گوگل این پیوندها را سمی می‌ بیند و در نتیجه رتبه شما را پایین می‌آورد.

مطالعه بیش از یک میلیارد صفحه وب نشان می ‌دهد که هر چه دامنه‌ های ارجاع منحصربه‌ فرد برای یک سایت وجود داشته باشد، ترافیک بیشتری از Google دریافت می ‌کند.

لینک Nofollow چیست؟

یک پیوند nofollow به موتورهای جستجو دستور می دهد که پیوند وب سایت اضافه شده به مقاله را نادیده بگیرند. ناشران زمانی از لینک ‌های nofollow استفاده می‌ کنند که نمی ‌خواهند گوگل سایت آنها را با یک بک لینک مرتبط کند یا URL آن بک لینک را از سایتشان بخزد.

به گفته جان مولر از گوگل، لینک های nofollow از هیچ مرجعی برای صفحه عبور نمی کنند، اما گوگل همچنان می تواند این صفحات را فهرست کند. ساده ترین راه برای ایجاد لینک nofollow استفاده از افزونه Yoast در سایت وردپرس شما است.

سئو داخلی و خارجی

لینک سازی و سئو داخلی و خارجی چیست؟

پیوند داخلی زمانی است که یک سایت به URL های واقع در همان دامنه پیوند می دهد، در حالی که پیوند خارجی زمانی است که یک سایت به URL های واقع در دامنه های دیگر پیوند می دهد. پیوندهای داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات درون سایت شما را بهتر بیابند. آنها می توانند به افزایش رتبه به صفحات دیگر در سایت شما کمک کنند.

مزایای لینک های داخلی

به موتورهای جستجو اجازه دهید تا درک بهتری از صفحه شما داشته باشند و آن را در رتبه بالاتری قرار دهند. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی را فقط زمانی که مرتبط و ضروری است، درج می کنید. در غیر این صورت، موتورهای جستجو ارتباط یک صفحه با صفحه دیگر را درک نمی کنند.

پیوندهای داخلی می توانند یک تجربه کاربری عالی ایجاد نمایند و تعامل را بهبود بخشند، زیرا کاربران به راحتی می توانند به تمام اطلاعات لازم دسترسی داشته باشند.

مزایای پیوندهای خارجی

  • آنها می توانند اعتبار دامنه شما را افزایش دهند که نمایه بک لینک وب سایت شما را اندازه گیری می کند. به این معنی که هرچه وب سایت شما بک لینک هایی با کیفیت بیشتری دریافت کند، رتبه آن در جستجو بالاتر خواهد بود.
  • آنها به بهبود اعتماد و اعتبار وب سایت شما کمک می کنند.
  • آنها به موتورهای جستجو مانند Google یا Bing کمک می کنند تا بهتر درک کنند مقاله شما در مورد چیست.

کلام آخر

سئو داخلی و خارجی در تولید محتوا بسیار مهم است. می توانید از این طریق سایت خود را به صفحات برتر گوگل انتقال دهید. سئو سایت خود را به امن اس اس ال بسپارید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :