سئو مارکتینگ چیست؟

دسته بندی ها : سئو نفیسه رفیع پور
سئو مارکتینگ چیست

سئو مخفف بهینه سازی موتور های جستجو است، که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است و بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو در موتور های جستجو مانند Google متمرکز است. هنگامی که نحوه عملکرد سئو را می فهمید، می توانید از تاکتیک های مختلف برای افزایش بازدید یا رتبه خود در نتایج جستجو استفاده کنید. در این مقاله ما میخواهیم به سوال سئو مارکتینگ چیست ؟ پاسخ دهیم(:

سئو مارکتینگ چگونه کار می کند؟

موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایت به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آن ها در فهرست استفاده می کنند.

در مرحله بعد، الگوریتم ها صفحات ایندکس را با در نظر گرفتن صد ها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین شود که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجوی یک پرس و جو مشخص ظاهر شوند.

عوامل موفقیت SEO ما را می توان نماینده جنبه هایی از تجربه کاربر دانست. اینگونه است که ربات های جستجو دقیقاً برآورد می کنند که یک وب سایت یا صفحه وب، چقدر می تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می کند بدهد.

شما نمی توانید به موتور های جستجو هزینه پرداخت کنید تا رتبه جستجوی ارگانیک بالاتری را بدست آورید، اینجاست که سئو مارکتینگ وارد شده و کار خود را انجام می دهد.

سئو مارکتینگ چیست
سئو مارکتینگ چیست

تاکتیک های سئو

می توانید تاکتیک های SEO را به دو دسته تقسیم کنید:

1. سئو داخلی – on-page SEO: همه استراتژی های سئو داخلی در وب سایت شما اتفاق می افتد.

2. سئو خارج از صفحه – off-page SEO: همه استراتژی های SEO خارج از صفحه وب سایت شما اتفاق می افتد.

هدف سئوی داخلی و خارج از صفحه این است که سایت شما برای کاربران و موتور های جستجو بیشتر دوستانه و قابل اعتماد باشد. وقتی خزنده های موتور های جستجو می بینند که وب سایت شما با آن ها و کاربران چقدر دوستانه است، این شانس وجود دارد که سایت شما برای جستجو های مختلف رتبه خوبی داشته باشد.

متخصصان SEO در مقابل متخصص عمومی

افرادی که بر حداکثر سازی ترافیک ارگانیک به یک وب سایت تمرکز می کنند، روند ها و الگوریتم های در حال تغییر دائمی موتور های جستجو را، مورد مطالعه قرار می دهند. سپس رویکرد های خود را تغییر می دهند تا از منحنی جلوتر باشند. اغلب توصیه می شود که وب سایت ها به جای استفاده از یک متخصص عمومی برای انجام این فرایند ها؛ متخصص SEO را استخدام کنند، به ویژه با پیچیده تر شدن سایت و افزایش محبوبیت آن.

سئو مارکتینگ چیست
سئو مارکتینگ چیست

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد سالانه میلیارد ها جستجو انجام می دهند، اغلب با هدف تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای مارک ها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است.

توجه داشته باشید، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و دانش پنل در نتایج جستجو می تواند بازدید را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم، در اختیار کاربران قرار دهد.

نتیجه

در مجموع، SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی که می فهمید کاربران وب سایت شما چه می خواهند، می توانید این دانش را در کمپین ها، در وب سایت، در ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم در راستای درک سوال سئو مارکتینگ چیست به شما کمک نموده باشیم.

منبع

نفیسه رفیع پور
نفیسه رفیع پور

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :