ساب دامنه با ساب فولدر چه تفاوتی دارد؟

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
ساب دامین چیست

ساب دامنه با ساب فولدر چه تفاوت دارد؟ این یک موضوع اثبات شده و روشن است که URL سایت در رتبه بندی وب سایت در گوگل نقش مهمی ایفا می کند، اما آیا می دانید سبک URL شما به همان اندازه مهم است؟

ساب دامنه و ساب دایرکتوری ( که به عنوان ساب فولدر نیز شناخته می شود )، دو نوع برجسته URL هستند که در رتبه بندی وب سایت شما تأثیر گذاشته و ضروری است وب سایت خود را با کاربردهای هر نوع از این روش‌ها بهینه تر کنید. هر دو رویکرد جوانب مثبت و منفی دارند، اما برای اکثر سایتها و بر اساس نوع فعالیت، یک انتخاب وجود دارد.

بیایید به طور مشخص و دقیق ببینیم چه تفاوت هایی بین یک زیر دامنه و یک زیر پوشه وجود دارد. سپس می توانیم تشخیص دهیم که کدام روش URL، به بهترین وجه برای نیازهای شما مناسب است.

ساب دامنه با ساب فولدر

تفاوت ساب دامنه با ساب فولدر

Subdomain چیست؟

subdomain بخش جداگانه ای از وب سایت شما است که برای یک فعالیت مرتبط با وب سایت اصلی شما به صورت یک مسیر جداگانه استفاده می شود. شما URL زیر دامنه را می‌توانی با حضور آن در سمت چپ نام دامنه اصلی تشخیص دهید. به عنوان مثال news.example.com یا blog.example.com

از از ساب دامنه برای تمایز مباحث بسیار منحصر به فرد در یک دامنه واحد استفاده می شود. این موارد معمولاً به عنوان میکروسایت شناخته می شوند، زیرا معمولا یک مسیر فاقد استقلال است تا بتواند به تنهایی در جستجوی مستقیم قرار بگیرد.

به عنوان مثال اگر وب سایت شما یک سایت محصولات خودرو باشد و شما نیاز به یک بخش جداگانه برای اخبار خودرو و بخش دیگری برای معرفی محصولات خودرو داشته باشید می توانید این گزینه ها را از طریق زیر دامنه هایی مانند news.example.com و learn.example.com برای تمایز بین مباحث اصلی در وب سایت خود.

مزایای یک Subdomain چیست؟

    اساساً یک ساب دامنه یک سایت جدا اما وابسته است که تحت یک دامنه مشترک وجود دارد. موتورهای جستجو زیر دامنه ها را منحصر به فرد و بی ربط با دامنه ریشه می دانند. این استاندارد از URL به Google ، Bing ، Yahoo و سایر موتورهای جستجو اطلاع می دهد که باید هر سایت به عنوان یک نهاد متفاوت با آنها رفتار شود.

اگر هم دامنه اصلی شما و هم دامنه زیر دامنه (یا ساب دامنه) شما در نتایج جستجوی برتر قرار دارند، شما نه تنها به کاربران این شانس را می دهید تا به وب سایت دیگر شما دسترسی پیدا کنند، بلکه در رقابت با سایت‌های دیگر در گوگل نیز پیروز می شوید.

دقت نمایید گوگل دوست دارد که به سایتهای تخصصی بیشتر از سایتهای عمومی رتبه دهد.

ساب دامنه با ساب فولدر

ساب فولدر چیست؟

به طور خاص، یک پوشه در یک دایرکتوری است. کاربران از زیر پوشه ها برای ساختن سیستم های نرم افزاری استفاده می کنند، اما زیرشاخه ها به هر صورت یک فرمت URL هستند که برای سازماندهی صفحات وب استفاده می شوند.  ساب فولدر در سمت راست آدرس سایت مشاهده می شود:

به عنوان مثالexample.com/blog  یا example.com/news

از دیگر تفاوت های ساب دامنه با ساب فودر این است که ساب فولدر رویکرد ساده تری برای سازماندهی وب سایت شما و نگه داشتن تمام صفحات وب شما در زیر یک موضوع اصلی دارد. اگر کلیه محتوا و کلمات کلیدی به طور اساسی با سایت اصلی شما مرتبط هستند، استفاده از زیرمجموعه ها انتخاب مناسبی می باشد.

مزایای ساب فولدر چیست؟

    زیر پوشه این امکان را می دهد تا وب سایت شما متمرکز و کارآمد باشد. بهینه سازی یک وب سایت واحد توسط ساب فولدر‌های مختلف از ایجاد چندین وب سایت فرعی در ساب دامنه‌ها بسیار ساده تر است.

    در حقیقت هدایت کاربران بین زیر شاخه ها بسیار آسان تر می باشد. کاربران پس از خواندن زیر پوشه‌ها، می توانند خیلی مطمئن تر به صفحه اصلی یا فروشگاه وب سایت شما مراجعه کنند.

امیدواریم در انتهای این محتوا تفاوت ساب فولدر با ساب دامنه را متوجه شده باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :