سرعت کم داشبورد وردپرس

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
wordpress چیست

داشبورد وردپرس کم سرعت دارید؟

سرعت داشبود وردپرس به یک دغدغه برای شما تبدیل شده است و با یک داشبورد وردپرس خیلی کم سرعت و آهسته سرو کار دارید؟

چه چیزی باعث کاهش سرعت در داشبورد مدیریت وردپرس آهسته شما می شود؟

ما نمی توانیم دقیقاً به شما بگوییم چه عواملی باعث ایجاد کاهش سرعت داشبورد وردپرس سایت شما می شوند ، اما در اینجا برخی از متداول ترین موضوعاتی که ما پوشش خواهیم داد وجود دارد.

دلایل کاهش سرعت داشبورد :

    هاست اشتراکی با تعداد یوزر بسیار بالا

    افزونه های سنگین

    نسخه PHP قدیمی

    API استفاده شده در WordPress

    پایگاه داده نامنظم

    حافظه کم وردپرس

    بارگیری بیش از حد محتوا

    ابزارکهای غیر ضروری در داشبورد

داشبورد وردپرس

داشتن داشبورد آهسته وردپرس می تواند دردسر بزرگی برای خود و تیم شما باشد. اگر داشبورد شما کند است ، شما عملا نمی توانید کاری انجام دهید و همه برنامه ها ممکن است متوقف شده یا با سرعت کمی پیش برود ، به ویژه اگر مجبور شوید مقالات حساس به زمان ، مانند اخبار را منتشر کنید.

ممکن است داشبورد آهسته وردپرس شما به هیچ وجه متوقف شود. بیایید نگاهی بیندازیم که می تواند باعث ایجاد داشبورد کند وردپرس شود و چگونه می توانید در چند مرحله آسان آن را برطرف کنید.

ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

قبل از امتحان کردن هر یک از نکات زیر ، ایده خوبی است که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر با سایر وب سایت ها و همچنین داشبورد وردپرس خود مشکل دارید ، باید روتر خود را مجددا تنظیم کنید. گفته می شود ، همین مشکل برای سرور شما نیز قابل استفاده است.

اگر وب سایت خود را در هاست اشتراکی اجرا می کنید ، ممکن است سایر سایت ها دلیل کندتر لود شدن سایت شما باشد. همچنین به روز بودن پلاگین های هاست خود را بررسی کنید تا ببینید در سرورهای خود مشکلی وجود دارد یا خیر.

میزبانی خود را ارتقا دهید

اگر اتصال اینترنت شما خوب است و سرور شما به درستی کار می کند ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد تا سرویس دهنده یا سرور میزبان خود را ارتقا دهید. نکات زیر می تواند و باعث بهبود سرعت کلی داشبورد وردپرس شما شود ، اما اگر قدرت به راحتی وجود نداشته باشد ، هیچ میزان ترفند نمی تواند شما را به جایی که می خواهید برساند.

وب سایت وردپرس و داشبورد وردپرس کند

مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند

بعضی اوقات وب سایت های وردپرس می توانند کند شده و باعث کندی داشبورد وردپرس شوند. اگر کل وب سایت شما کند است ، ممکن است تاثیر آن را در داشبورد وردپرس نیز ببینید. وب سایت خود را بررسی کنید و به نحوه بارگیری صفحات نگاهی دقیق بیندازید. اگر کل سایت شما کند است ، باید اصلاحات دیگری را هم انجام دهید.

داشبورد وردپرس

افزونه Caching خود را بررسی کنید

W3 Total Cache یکی از بهترین افزونه های ذخیره سازی وردپرس است که برای وب سایت ها موجود است اما همیشه مناسب نیست. این افزونه دارای تن تنظیماتی است که می توانید تغییر دهید و پیکربندی کنید – که البته ممکن است برای صاحبان سایت های باهوش فناوری عالی باشد ، اما برای کاربران کم تجربه تر ممکن است باعث سردرگمی شود.

تنظیمات CloudFlare

اگر از CloudFlare برای وب سایت خود استفاده می کنید ، قطعاً ایده خوبی است که داشبورد وردپرس را از آن جدا کنید. به این دلیل که این امر می تواند داشبورد شما را کندتر کند و حتی CloudFlare توصیه می کند هنگام تنظیم رکوردها ، صفحه داشبورد خود را از این امر مستثنی کنید.

افزونه های داشبورد وردپرس خود را بررسی کنید

برخی از افزونه ها می توانند نسبت به منابع فشرده باشند و عملکرد نرمال داشبورد خود را متوقف کنند. متداولترین افزونه هایی که باعث کاهش سرعت داشبورد وردپرس شما می شوند broken link checkers ، افزونه های آنالیتیکس و WPML هستند. شما باید با غیرفعال کردن همه افزونه ها و سپس فعال کردن آنها یک به یک شروع کنید تا اینکه مقصر اصلی داشبورد آهسته وردپرس خود را پیدا کنید.

اگر افزونه ای را پیدا کردید که داشبورد وردپرس را کند می کند ، لزوماً به معنای حذف آن نیست – گاهی اوقات ممکن است مسئله تغییر تنظیمات باشد ، بنابراین ایده خوبی است که ببینید قبل از حذف می توانید آن را اصلاح کنید یا خیر.

افزونه های قدیمی و تم ها را حذف کنید

تم ها و افزونه های قدیمی می توانند مشکلات زیادی را برای وب سایت شما ایجاد کنند ، از جمله مشکلات امنیتی و سرعت. اگر از افزونه های منسوخ استفاده می کنید ، ممکن است با یک داشبورد آهسته وردپرس و یک وب سایت آسیب پذیر روبرو شوید. به همین دلیل عاقلانه است که بتوانید از پلاگین های جدید و بروز استفاده کنید ، نه پلاگین هایی که در حال حاضر از آنها استفاده نمی کنید یا آنهایی که دیگر پشتیبانی نمی شوند. هرچه پلاگین های کمتری استفاده کنید ، بهتر و آسان تر خواهید توانست عیب یابی کنید.

بهینه سازی بانک اطلاعات وردپرس

صرفنظر از اینکه در داشبورد خود مشکل دارید ، بهینه سازی بانک اطلاعاتی وردپرس شما می تواند باعث افزایش کارایی در هر وب سایت شود. پایگاه داده WordPress شما اطلاعات اضافی مانند نظرات حذف شده و ارسال نسخه های تجدید نظر را بصورت پیش فرض ذخیره می کند. اینجاست که افزونه WP-Optimize وارد می شود – این افزونه کوچک تمام اطلاعات غیر ضروری را از پایگاه داده شما حذف کرده و آن را بهینه می کند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :