سرور کلودی یا اختصاصی؟

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
کلود لینوکس

سرور کلودی یا اختصاصی ، کدامیک مناسب است؟

سرور کلودی یا اختصاصی ؟ امروز هر سازمانی باید از بین سرورهای ابری ، سرورهای اختصاصی و سرورهای مجازی یک گزینه را انتخاب کنند تا وب سایت خود را به بهترین نحو در دسترس کاربران قرار دهند.

هزینه تاثیرگذار است

مدیریت هزینه در سرور کلود یا اختصاصی ، کدامیک به صرفه تر است؟ میزبانی ابری به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است و به خرید و نگهداری زیرساخت ها نیاز ندارد. Cloud را می توان پیکربندی کرد تا به همان ویژگی های یک سرور اختصاصی در یک محیط مشترک ، به تجارت رونق بدهد. ابر از آنجایی که در چندین سرور اجرا می شود قابل اعتماد تر است و حتی اگر یکی از سرورها نیز با اختلال مواجه شود ، خدمات از سرورهای دیگر ادامه می یابد در صورت تقاضا انعطاف پذیر است. کلود از طریق اینترنت در دسترس است و به کاربران امکان می دهد از هر مکان به داده ها دسترسی پیدا کنند. در سرور کلود در حقیقت کاربران هزینه خدمات مورد استفاده خود را پرداخت می کنند.

تقاضای مدیران

سرورهای اختصاصی نه تنها هزینه نصب زیادی دارند بلکه جهت تعمیر و نگهداری نیز نیاز به هزینه بالایی دارند. سازمان هایی که با بودجه کمی کار می کنند به دلیل هزینه های هنگفت پیش رو که مربوط به تهیه آن است ، از خرید سرورهای اختصاصی اجتناب می کنند. علاوه بر این ، این سرورها به مدیران اختصاصی احتیاج دارند و به معنای واقعی کلمه باید مدیریت و کانفیگ شوند. ممکن است سرپرست های کم سابقه ، یک کابوس برای پیکربندی سرورهای اختصاصی ، به ویژه سرورهای اختصاصی لینوکس داشته باشد.

سرور کلودی یا اختصاصی

سهولت مدیریت

حتی اگر سرور اختصاصی ویندوز کمی کار را آسان کند ، اما مدیریت آن به عنوان یک سرور ابری آسان نیست. در درجه اول به دلیل اینکه سرویس ابری تحت مدیریت ارائه دهنده است. به معنای واقعی کلمه مدیریت سروری وجود ندارد که شما بتوانید با یک سرور cloud انجام دهید.

سرورهای اختصاصی سرورهای فیزیکی هستند و کل سرور را برای وب سایتهای خود در اختیار دارید. آنها امنیت بیشتری دارند و عملکرد بهتری دارند. شما کنترل کامل دارید و کارشناسان فنی را در تمام ساعات برای نظارت بر سرورها و برای هرگونه رفع اشکال در اختیار دارید.

قابلیت اطمینان بهتر

امنیت در سرور کلودی یا اختصاصی ، در کدام اطمینان بیشتر است؟ سرورهای ابر منابع را جداگانه ایجاد و تقسیم می کنند. در صورت نیاز و تقاضا ، می توان از منابع سرور جهت درخواست مشتری استفاده کرد. سرورهای اختصاصی برای خود جزیره ای مستقل هستند ، در نتیجه امنیت بیشتری دارند ، البته یک نقطه شکست نیز دارند. مشکل در یک بخش سرور اختصاصی می تواند کل سیستم را پایین بیاورد و متعاقباً منجر به قطع کامل شود.

پشتیبان گیری با سهولت

در سرورهای ابری ، به محض تغییر پوشه ها و فایل های اصلی، نسخه پشتیبان تهیه می شود ، یعنی تغییرات در زمان واقعی منعکس می شوند. همچنین نیازی به آپلود مجزای پرونده ها در یک سرور پشتیبان نیست.

توصیه می کنیم پلن های گواهینامه ssl امن اس اس ( amnssl.com ) را مشاهده نمایید :

انعطاف پذیری ، سرور کلودی یا اختصاصی

سرورهای اختصاصی و ابری هر دو مجموعه ای از ویژگی ها و امکانات مختلف را شامل می شوند و انتخاب بین سرور کلودی یا اختصاصی واقعا دشوار است. میزبانی ابر ، مقیاس پذیری بیشتری را در مقایسه با میزبان سرور اختصاصی فراهم می کند. این روش مناسب برای آن دسته از کاربرانی است که مشتریانی با تقاضای روزانه دارند. بنابراین اساساً می توان به راحتی با میزبانی ابری کانفیگ دلخواه را انجام و انعطاف پذیری و خواسته های کاربران را برآورده کرد.

کلود و مدیریت هزینه

بهترین بخش میزبانی cloud سرمایه گذاری اولیه کم است زیرا فقط باید هزینه آنچه را که استفاده می کنید بپردازید و هزینه دیگری نیست. چنین انعطاف پذیری با سرمایه گذاری کم ، یک سود واقعی است. تفاوت عمده ابر و سرور در این است که در رایانه کلودی قدرت محاسبات را به اشتراک خواهید گذاشت در حالی که در یک سرویس اختصاصی یک سرور واحد به طور کامل به شما اختصاص می یابد.

نتیجه نهایی سرور کلودی یا اختصاصی

در نهایت سرور کلودی یا اختصاصی ؟ با توجه به این دو سرور تفاوت زیادی دارند ، تشخیص اینکه کدام یک بهتر است و کدام یک نیست بسیار دشوار است. با این حال ، وقتی صحبت از مدیریت هزینه است ، میزبان سرور ابری به راحتی از همتای اختصاصی خود پیشی می گیرد. اما برای برخی از مدیران، که درخواست کنترل کامل و نهایی را دارند سرورهای اختصاصی راه حل نهایی است.

اکنون کاملاً بر عهده شماست که با تجزیه و تحلیل خواسته های خود ، کدام سرویس را از بین سرور ابری یا سرور اختصاصی را با توجه به نیاز خود انتخاب کرده اید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :