لینک خارجی چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
لینک خارجی

لینک خارجی، که بعضاً به عنوان پیوندهای خروجی نیز شناخته می‌شوند، بخش مهمی از فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجوگر هستند. به خصوص اگر می‌خواهید یک سایت معتبر در صفحات نتایج موتور جستجوی Google داشته باشید. در حقیقت، افراد در هر ثانیه چیزی حدود 67000 جستجو در گوگل انجام می‌دهند و تقریبا 80درصد جستجوگرها تبلیغات را نادیده می‌گیرند. این بدان معنی‌ست که حضور در نتایج واقعی بهترین فرصت شما برای جلب توجه مخاطبین است. حال در این مقاله در نظر داریم اطلاعات مهمی در رابطه با لینک‌های خارجی و دلایل مهم بودن آنها و البته چگونگی عملکرد موثر آن‌ها خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

منظور از لینک خارجی چیست و چرا مهم است؟

در حقیقت لینک خارجی، به پیوندی گفته می‌شود که به وب‌سایت دیگری متصل بوده و در آن سایت منتشر شده اما به منبع وب شما اشاره دارد. از همین‌رو زمانی که پیوندی را با منبعی دیگر در سایت خود وارد می‌کنید نوعی لینک خارجی ایجاد کرده‌اید. پیوند لینک به یک دامنه خارجی اشاره دارد. امروزه، پیوندهای برون مرزی (خارجی) جایگاه شایسته‌ای در میان بهترین ابزارهای افزایش رتبه‌بندی سایت برای خود دست‌وپا کرده‌اند و توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان وب در سراسر جهان مورد استفاده گسترده قرار گرفته‌اند. به نوعی سیستم‌های جستجو این موارد را آراء شخص ثالث می‌دانند. به همین دلیل، استفاده از آن مسئله رتبه‌بندی سایت را متفاوت می‌کند.

لینک خارجی

با این حال، برای محقق‌شدن اهداف رتبه‌بندی، متخصصان سئو معمولاً از لینک “عنوان” استفاده نمی‌کنند. دلیل این امر این است که یک استراتژی مناسب SEO براساس این اصل استوار است که ادعا می‌کند آنچه دیگران در مورد منبع وب شما می‌گویند مهمتر از آن چیزی‌ست که شما می‌گویید. از این رو مشخص می‌شود که پیوندهای برون مرزی از پیوندهای داخلی مفیدتر هستند.

از زمان ظاهر شدن سیستم‌های جستجوی اولیه مانند Alta Vista ،Hyperlinks  نقش مهمی را برای ارتقاء اینترنت آغاز کرده است. یکی از دلایل رشد سریع و محبوبیت موتور جستجوی جدید، توسعه یک الگوریتم ابتکاری برای رتبه‌بندی صفحات وب می‌باشد (امروزه با عنوان “صفحه رنک” ساخته شده توسط گوگل شناخته می‌شود). ایده این رویکرد ساده است. هرچه پیوندهای بیشتری در صفحه وجود داشته باشد، سایت رتبه بالاتری کسب می‌کند. براساس محاسبه رتبه Google Page Rank ، اکنون می‌توانید به راحتی تمام مراجع مورد نیاز خود را برای افزایش PR وب‌سایت و همچنین پیش‌بینی آن مشاهده کنید، این مسئله باعث شده تا تبلیغات، کمی ساده‌تر و بسیار موثرتر باشند.

لینک خارجی
لینک خارجی

سیستم‌های جستجو اصلی ارزش لینک خارجی را با کمک معیارهای خاص زیر اندازه می‌گیرند:

  • تعداد مراجعه‌کنندگان به همان صفحه در سایت منبع؛
  • قابلیت اطمینان دامنه؛
  • محبوبیت صفحه؛
  • ارتباط محتوای ارسال شده در صفحات منبع و هدف.
  • تعداد دامنه‌های Root که به صفحه هدف پیوند می‌زنند.

چه تعداد لینک خارجی در هر صفحه نیاز است؟

وقتی می‌دانید که تعداد لینک خارجی موجود در یک صفحه برای برآورده کردن اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو اهمیت دارد، با پاسخ‌های تصادفی زیادی روبرو خواهید شد. هرچند که تمامی آن‌ها نمی‌توانند نیاز شما را برآورده سازند. اما مطمئنا، شما می‌دانید که باید تعداد لینک‌های زیادی را در اختیار خوانندگان صفحه وب‌سایت‌تان قرار دهید. البته که قرار دادن 10 لینک خارجی در یک صفحه معقول نیست و تاثیر منفی بر روی سایت شما دارد. اما به‌طور کلی استفاده از یک لینک خارجی در هر محتوای 400 یا 500 کلمه‌ای و دو لینک خارجی در هر محتوای طولانی در یک صفحه وب‌سایت الزامی است. اغلب افراد برای پیدا کردن لینک‌های خارجی از کلمات تصادفی استفاده می‌کنند. اما نکته مهم اینجاست که نباید در استفاده از لینک‌های خارجی زیاده روی کنید. البته اطمینان از واقعی بودن اطلاعات سایت منبع نیز از جمله دیگر وظایفی‌ست که محتوانویسان بر عهده دارند.

لینک خارجی
لینک خارجی

نحوه یافتن پیوندهای خارجی در یک وب‌سایت

هنگامی که می‌خواهید یک استراتژی و بهینه‌سازی قوی داشته باشید به پیوندهای خارجی قوی نیاز پیدا خواهید کرد. اینجاست که پیدا کردن لینک‌ خارجی اهمیت بالایی دارد. درواقع شما باید لینک‌هایی را پیدا کنید که اثربخشی خوبی برای مخاطب به همراه داشته باشد. هرچند که امروزه گوگل ابزارهایی را در اختیار شما قرار داده که انجام این کار را بسیار آسان می‌کند. آنالایزر پیوند یکی از این ابزارهاست که به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد پیوند خارجی را در وب سایت خود پیگیری کنید. همچنین درصد استفاده از پیوندهای خارجی، و اینکه آیا متن شما مفید بوده یا خیر را نیز نشان می‌دهد.

به یاد داشته باشید، طیف گسترده‌ای از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل پیوند در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان و برخی از آن‌ها نیز پرداختی می‌باشد. اما اگر از یک سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress استفاده می‌کنید، می‌توانید به سراغ افزونه محبوب مانند Link Checker بروید تا پیوندهای داخلی و خارجی خود را همزمان ردیابی کنید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :