لینک سازی و اهمیت بالای آن در سئو سایت

دسته بندی ها : تکنولوژی رومینا محرر صفائی
pbn چیست

لینک سازی گزینه بسیار مهمی است که بازاریابان و صاحبان مشاغل در تجارت آنلاین جهت پیشرفت در سئو و رنکینگ گوگل نباید از این موضوع غافل شوند.

اگر بخواهیم بطور ساده درباره لینک و بک لینک بگوییم :

منظور از لینک همان متن یا تصویری است که کاربر با کلیک بر روی آن به صحفه ای از همان سایت منتقل میشود. حال اگر کاربر به صفحه ای از سایت دیگر منتقل شود، به آن بک لینک میگوییم.

دلیل لینک سازی

ولی چرا لینک ایجاد میکنیم؟ باید بدانید که الگوریتم های پیچیده گوگل همواره در حال تغییر و تحول هستند، اما بک لینک یک عامل مهم جهت تعیین رتبه سایت ها در کلمات کلیدی است. ایجاد لینک یکی از تاکتیک هایی است که در بهینه سازی SEO مورد استفاده قرار می گیرد.

در حقیقت وجود لینک این پیام را به گوگل میدهد که سایت شما منبع با کیفیتی است. بنابراین، سایتهایی که دارای بک لینک های بیشتری هستند، طبیعتا شانس بیشتری در کسب رتبه های بالاتر را دارند.

لینک سازی

با این وجود یک راه درست و یک راه اشتباه برای لینک سازی سایت شما وجود دارد. اگر میخواهید تجارتتان را با موفقیت ادامه دهید بهتر است فقط  لینکهای طبیعی ایجاد کنید چون در غیر این صورت امکان دارد که سایت شما بطور کامل از موتورهای جستجو گوگل حذف شود. به عبارت دیگر، به هیچ وجه  لینک نخرید.

البته این را هم بگوییم که ایجاد لینک طبیعی یک فرایند دشوار و زمان بر بوده و همه لینکها نیز با هم برابر نیستند.

به عنوان مثال بک لینک از سایت ورزش 3 تأثیر بسیار بیشتری در رتبه بندی شما در SERP خواهد داشت تا پیوند یک وب سایت کوچک یا تازه ساخته.

به یاد داشته باشید ، ایجاد لینک برای دستیابی به رتبه های بالای جستجوی ارگانیک ضروری است.

چرا ایجاد پیوند برای سئو مهم است؟

لینک سازی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بک لینک عامل اصلی در چگونگی رتبه بندی صفحات وب در Google است. به نقل از گوگل ” وب مسترها می توانند با افزایش تعداد سایتهای باکیفیت که به صفحاتشان لینک دادند، رتبه سایتهای خود را بالا ببرند.”

فرض کنید صاحب سایتی هستید و تجهیزات توربین بادی را تبلیغ کرده و همچنین در حال رقابت با دیگر سایتها هستید. به یاد داشته باشید که یکی از عوامل اصلی  رتبه بندی گوگل لینک سازی در سایتهای معتبر مرتبط با سایت شماست.

البته link همه چیز نیست و این عوامل نیز نباید نادیده گرفته شوند :

  1. اعتماد و اقتدار صفحات لینک کننده
  2. سئو و بهینه سازی محتوای سایت های مربوطه
  3. متن anchor پیوندهای دریافتی

همانطور که گوگل تاکید دارد،  مهمترین مفهومی که برای درک آن وجود دارد این است که اگر بتوانید وب سایت های خارجی برای پیوند به صفحات خود داشته باشید احتمال زیاد رتبه بندی محتوای خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بالاتر خواهید برد.

چگونه می توان در سایت های دیگر پیوند ایجاد کرد؟

تعدادی از استراتژی های ساخت لینک که برای بدست آوردن وب سایت های خارجی برای پیوند با شما استفاده می شود:

  1. ایجاد محتوا و تبلیغات: ایجاد مطالب قانع کننده، منحصر به فرد و با کیفیت که مردم می خواهند به آنها مراجعه کرده و از آن پیوند بگیرند و در مورد آن به مردم بگویند.
  2. نظرات و یادداشت ها : توجه افراد تاثیرگذار صنعت خود را به محصول، خدمات و یا سایت خود جلب کنید. از جمله وبلاگ نویسان محبوب یا افرادی که رسانه های اجتماعی بزرگی را دنبال می کنند.
  3. پیوندهای همکاران حوزه فعالیتتان: زمانی که در سایتتان از پیوندهای سایتهای مرتبط استفاده کنید، اعتبار سایتتان افزایش می یابد.

می توانید پیوندهای زیادی بسازید اما صبور بوده و به یاد داشته باشید که میانبرهایی مانند خرید لینک مخالف دستورالعمل های گوگل هستند و می توانند برای سئو شما ویران کننده باشند.

یک روش آسان و البته با ارزش کمتر نیز برای ایجاد پیوند به صفحاتی که در تلاش برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو هستید، وجود دارد. این روشی است که شما بر آن کنترل کامل دارید: ایجاد لینک داخلی.

link building

در تلاش برای به دست آوردن یک صفحه وب برای رتبه بندی، چند فاکتور مهم در نظر گرفته میشود:

  1. متن : Anchor  یکی از مهمترین مواردی که موتورهای جستجو در رتبه بندی یک صفحه در نظر می گیرند، متنی است که به یک صفحه لینک شده تا برای گفتگو در مورد محتوا استفاده شود. با توجه به مثال بالا، اگر کسی متن “قطعات خوب توربین بادی” شما را با متن “قطعات توربین بادی” خود لینک کند، به شما کمک می کند تا برای آن عبارت کلمه کلیدی رتبه بالایی داشته باشید.
  2. کیفیت صفحه پیوند : یکی دیگر از عواملی که در نظر گرفته شده است کیفیت صفحه ارسال لینک است. موتورهای جستجواز بین لینکهای صفحه شما، به لینک از صفحات معتبر و باکیفیت بیشتر از صفحات و سایتهای مشکوک، در افزایش رتبه بندی شانس می دهند.
  3. صفحه هدف لینک به سایت شما بدهد؛ در بسیاری از اوقات افراد از سایت شما نقل قول میکنند و گفته شما را به صفحه اصلی سایتتان لینک میکنند که این امر باعث می شود که احتمال افزایش رتبه کمتر شود.

موارد بالا عناصری هستند که نمی توانید در لینک شدن به سایتهای دیگر کنترل کنید. اما میتوانید:

  1.  تعیین کنید که چه متنی میتواند بعنوان متن anchor  مورد استفاده قرار گیرد.
  2. تعیین کنید که کدام صفحه برای نشان دادن متن anchor  باشد.
  3. مطمن شوید که کیفیت محتوای صفحه لینک بالاست.

وجود لینک های خارجی به سایت شما مهم است. می توانید درون سایت خود پیوند های با کیفیت با متن anchor بسازید که باعث میشوند شانس بالا رفتن رتبه سایتتان افزایش یابد.

لینک سازی

اما چگونه میخواهید پیوندهای داخلی با کیفیت ایجاد کنید؟

  1. تحقیق کنید که با چه کلید واژه ای می توانید لینک با کیفیت ایجاد کنید. می توانید ابتدا از ابزارهای تحقیق برای یافتن کلید واژه استفاده کنید که هم مرتبط هم محبوب باشد.
  2. کلمات کلیدی را مرتب کرده و در ادامه باید از یک استراتژی برای گروه بندی کلمات استفاده کنید و همچنین یک معماری اطلاعاتی مناسب برای جستجو ایجاد کنید.
  3. در انتها باید با لینک دادن به محتوا با استفاده از کلمات کلیدی، یک ارتباط متن anchor با کیفیت ایجاد کنید.

توجه کنید که اجرای مورد آخر بسیار مهم است. باید مطمئن باشید که با متن anchor مناسب به صفحات مناسب پیوند می خورید.

نکاتی در پایان

  1. یافتن صفحه خاصی از سایتتان برای ایجاد پیوند به صفحه ی دیگر:  مثلا صفحه جدیدی ایجاد کرده اید و میخواهید مطمن شوید که می توانید در سایت خود برای ذکر تغییرات، لینکی را جستجو کنید.
  2. پیدا کردن صفحه ای که برای پیوند به آن ایجاد شده: ممکن است سایت شما چندین نویسنده محتوا داشته باشد. با توجه به مثال بالا، ممکن است زمانی شک داشته باشید که صفحه ای در مورد “موتورهای توربین بادی” ایجاد شده است و عنوان صفحه یا URL را نیز نمی دانید. در این حالت، شما می توانید کلمه کلیدی را در قسمت جستجوی سایت خود تایپ کنید تا صفحه مربوطه را پیدا کرده یا میتوانید از خود گوگل استفاده کنید.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :