مدیریت انواع نرم افزارهای FTP

دسته بندی ها : متفرقه المیرا حسن‌زاده
نرم افزارهای FTP

تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که یک نسخه پشتیبان از پرونده‌های خود ایجاد کنید و یا اینکه فایل‌های موجود را به سرور انتقال دهید؟ اگر جوابتان به این پرسش مثبت است باید بدانید که شما به نرم افزار FTP نیاز دارید. FTP ابزاری کاملا ضروری‌ست که به شما در انتقال پرونده‌ها کمک می‌کند، همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا فایل‌های موجود را بین رایانه و سرور بارگذاری و بارگیری نمائید. این مسئله را به خاطر داشته باشید نرم‌ افزارهای FTP کاربرپسند نیستند و استفاده از آن دانش فنی زیادی را می‌طلبد. پس برای جلوگیری از دردسر اضافه به سراغ شرکت‌های فعال در این راستا مراجعه کنید. این شرکت‌ها برای برطرف کردن نیاز شما بهترین هستند. آنها به راحتی میتوانند کاربری گرافیکی طراحی کنند و کلیه عملکردهای FTP نظیر؛ کپی، ویرایش، حذف، تغییر نام، آپلود، پروند و… را برعهده گیرند.

در این راستا تنها کاری که شما موظف به انجام آن هستید؛ برنامه‌های فعال در FTP را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کرده تا پس از نصب از خدمات آن استفاده نمائید. در این مقاله با توجه به اهمیت موضوع برخی از بهترین این برنامه‌ها FTP را خدمت شما معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

برترین برنامه‌های نرم افزارهای FTP

1- WinSCP

WinSCP یکی از ساده ترین برنامه های WordPress FTP است. هر چند که نصب آن بسیار ساده به نظر می‌آید اما تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و کارآیی نرم افزارهای FTP میگذارد. به‌گونه‌ای که تمامی جزئیات را دربرمیگیرد و رتبه 4.8 را به خود اختصاص داده است. از جمله ویژگی های آن نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه رابط کاربری گرافیکی
  • فعال کردن گزینه‌های برنامه‌نویسی و اتوماسیون وظیفه
  • ارائه گزینه ویراشگر متن یکپارچه به کاربران
  • ارائه عملیات مشترک با پرونده ها
  • چند زبانه بودن آن و البته امکان ترجمه به زبان های مختلف

از همه مهمتر، WinSCP یک سرویس‌دهنده محبوب SFTP و نرم افزار FTP برای Microsoft Windows به شمار می‌آید که از پروتکل های انتقال فایل FTP ، FTPS ، SCP ، SFTP ، WebDAV یا S3 استفاده می‌کند.

2- Cyberduck

Cyberduck یکی دیگر از سرویس گیرندگان محبوب FTP برای ویندوز و مک است. کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و افراد مبتدی تا پیشرفته میتوانند به راحتی از برنامه های آن بهره گیرند. نکته جالب اینجاست که این برنامه از FTP ، SFTP ، WebDAV ، Amazon S3 ، OpenStack Swift ، Backblaze B2 ، Microsoft Azure & OneDrive ، Google Drive و Dropbox پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن عبارتند:

  • به کاربران اجازه می دهد تا فایل را با ویرایشگر مورد نظر خود ویرایش کنند
  • کاربران را قادر می‌سازد محتوای خود را در فضای ابر توزیع کنند (Amazon CloudFront)
  • کاربران می توانند نشانک های خود را در پرونده ها، چراغهای روشنایی، تاریخچه و گزینه‌های ورودی سازماندهی کنند.
  • به کاربران این امکان را می‌دهد تا پرونده‌های خود را به سرعت و به راحتی مرور کرده و انتقال دهند.
  • کاربران می توانند هر چیزی را بارگیری و بارگذاری، کپی و همگام سازی نمایند.

3- Transmit

انتقال یکی دیگر از سرویس گیرنده‌های نرم افزارهای FTP است که توسط مک مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. حتی خدمات خود را با قیمتی باورنکردنی در اختیار افراد قرار میگیرد. این برنامه از سرعت بالایی برخوردار است، از SSH ، SFTP ، FTP ، FTPs پشتیبانی می کند و یک ویرایشگر کد شسته و رفته را برای ویرایش سریع فایل شما فراهم می‌آورد. از جمله ویژگی‌های آن عبارتند از:

  •  به 11 سرویس فضای ابری جدید متصل می شود. Backblaze B2 ، جعبه، Google Drive ، DreamObjects ، Dropbox ، Microsoft Azure و Rackspace Cloud Files.
  • به کاربران اجازه می دهد تا با سهولت به بارگیری، بارگذاری و مدیریت فایل‌ها در سرورهای مختلف بپردازند.
  • با ارائه Panic امن‌ترین و سریع‌ترین راه برای همگام‌سازی سایت شما به حساب می‌آید.

4- Free FTP

Free FTP یکی دیگر از سرویس های محبوب، رایگان و آسان برای استفاده نرم‌افزارهای FTP است. بنابراین اگر فردی مبتدی هستید و در جستجوی برنامه FTP رایگان میگردید؛ Free FTP میتواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید. نکته مثبت اینجاست که شما با کمک این افزونه می توانید فایلها را از طریق سرور FTP یا SFTP بین رایانه ها انتقال دهید. از جمله ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • به کاربران امکان می دهد تا با گزینه کشیدن و رها کردن، فایل‌ها و پوشه‌ها را به راحتی و به سرعت بارگیری و بارگیری کنند.
  • SFTP ، FTPS ، FTP و HTTPS امن را ارائه می دهد.
  • فضای کاری FTP رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهد که حاوی اطلاعات مربوط به جلسه FTP شما است.
  • بایگانی سریع و آسان را ارائه می دهد.
المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :