سه راه برای محافظت از وب سایت در برابر حملات فیشینگ

دسته بندی ها : امنیت محمد یاری پور
فیشینگ چیست

3 راه برای محافظت از وب‌سایت در برابر حملات فیشینگ

در وهله اول باید بدانید حملات فیشینگ به صورت تمام وقت رخ می‌دهد. آن ها به راحتی میتوانند همانند یک شاهزاده نیجریایی، کاملا دوستانه و تنها از طریق تماس از “IRS” یا وب سایت های جعلی برای سرقت مدارک شما وارد عمل شوند. اگر نتوانید به مقابله با حملات فیشینگ بپردازید و امنیت اطلاعات خود را حفظ کنید، مطمئن باشید که پس از گذشت مدتی، مورد حمله فیشینگ قرار خواهید گرفت.

خوشبختانه، امروزه روش های بسیار زیادی برای محافظت از سایت ها در برابر حملات فیشینگ وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید تایید هویت دو عامل (2FA) را به فرآیند ورود به سیستم خود اضافه کنید این دقیقا چیزی‌ست که یک وب سایت جعلی توانایی تکرار آن را ندارد.

مقدمه ای بر حملات فیشینگ وب سایت

در این مقاله ما در نظر داریم در رابطه با چگونگی عملکرد وب سایت ها در برابر حملات فیشینگ توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم، سپس با ارائه 3 راهکار به افزایش حفظ محرمانگی سایت شما بپردازیم.

حملات فیشینگ در وب سایت ها بسیار پیچیده به نظر می آید. در بیشتر موارد، مهاجمان تلاش می کنند تا یک کپی از صفحه واقعی وب سایت را ایجاد نموده و با استفاده از آن کاربران را فریب دهند. اغلب از این روش برای سرقت اطلاعات کاربران بهره گرفته می شود.

یکی از محبوب ترین اهدافی که مهاجمان از حملات فیشینگ استفاده می کنند، درگاه های پرداخت است. به عنوان مثال: اگر شما دارای یک حساب پی پال هستید، احتمالا در برهه ای از زمان پیام های فیشینگی دریافت کرده اید که از پیوندهایی جعلی به پی پال برخوردارند.

فیشینگ
فیشینگ

به طور معمول توجه به تلاش های اصلی فیشینگ خصوصا برای افرادی که اهل فن‌آوری هستند کار سختی محسوب نمی شود. با این حال زمانی که وب سایت شما به اجرا درمی‌آید، نمی توانید انتظار داشته باشید که تمامی مخاطبان و کاربران شما به یک اندازه هوشیار باشند. این بدان معنی‌ست که شما باید اطمینان حاصل کنید که آنها در برابر حملات فیشینگی که سایت شما را مورد هدف قرار داده است؛ قرار نمی گیرند.

3 راه برای محافظت از وب سایت در برابر حملات فیشینگ

زمانی که صحبت از حملات فیشینگ می شود، ذهن افراد به سمت حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات موجود سوق پیدا می کند. علاوه بر این، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که کمک می کند تا در صورت از دست دادن اطلاعات، خسارات وارده تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. این سه روش به این شرح می باشد:

1. یک گواهی SSL به سایت خود اضافه کنید

گواهینامه ssl لایه های امنی را به وجود می آورد که برای هر وب سایتی ضروری است. این گواهینامه به بازدیدکنندگان این اطمینان را می دهد که از نسخه اصلی وب سایت استفاده می کنند. همچنین این توانایی را به آنها می دهد تا از مزیت های HTTPS که رمزگذاری داده‌های کاربران است، استفاده نمایند:

لینک امن

در واقع زمانی که حملات فیشینگ رخ می دهد، گواهینامه SSL به عنوان سلاح شماره یک وب سایت ها عمل می کند. حتی اگر شخصی تلاش کند تا سایت شما را کپی کرده و با استفاده از آن به فریب کاربران بپردازد، در اختیار داشتن گواهینامه یک نشانگر قوی بوده که به او می گوید تلاشش بیهوده است.

بخش هیجان انگیز این است که وب سایت ها میتوانند به راحتی موفق به اخذ گواهینامه SSL شوند و نکته اینجاست که اضافه کردن آن به وب سایت به هیچ عنوان پیچیده نیست. این مسئله را همواره به خاطر داشته باشید که بیش از یک نوع گواهی SSL وجود دارد که میتوانید با توجه به نیاز خود به سراغ بهره گیری از آنان بروید.

2. رمزهای عبور خود را بروز کنید

با کمک این مرحله نیز شما می توانید به کاهش حملات فیشینگ بپردازید و امنیت اطلاعات خود را افزایش دهید. در حالت ایده‌آل، هیچ کس دیگری نباید رمز عبور شما برای ورود به سیستم یا اطلاعات کاربران را در اختیار داشته باشد. اما در صورت انجام این کار، می توانید با تغییر آن، این مشکل را برطرف سازید.

مشکل این است که بسیاری از افراد نمی توانند مرتبا پسوردهای خود را به روز کنند. در حقیقت، بیشتر کاربران هنگام صحبت از رمزهای عبور، از اقدامات امنیتی پیچیده ای پیروی نمی کنند. این بدان معناست که در صورت وجود گم کردن پسورد، مهاجمان به راحتی میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

اگر به فکر راه اندازی یک وب سایت هستید، اولین کاری که میتوانید به کاربران خود یادآور شوید این است که بارها و بارها رمزهای خود را به روز نمایند. به عنوان مثال، اگر از وردپرس استفاده می کنند، به سراغ بهره گیری از افزونه هایی بروند که به آنها این امکان را می دهد تا به طور مرتب به بروزرسانی رمز خود بپردازند. نکته مهم اینجاست که شما باید این عادت را در خود ایجاد کنید که هرازگاهی رمزهای شخصی خود را تغییر دهید تا در صورت سرقت اطلاعات، خسارات احتمالی را کاهش دهید.

اگر به خاطر آوردن رمزهای جدید برایتان دشوار است، میتوانید از یک برنامه مدیریت رمز استفاده کنید. این ابزارها نه تنها کمک می کنند تا رمزهای ایمن تولید کنید، بلکه با خیالی آسوده میتوانید آنها را ذخیره کرده و در زمان خود نیز صرفه جویی کنید.

3. تنظیم تایید هویت دو عاملی (2FA)

اگر از حساب (2FA) برای حساب های آنلاین خود استفاده نمی کنید، توصیه می شود این کار را بلافاصله انجام دهید. این امر به ویژه برای حساب های حساس (یعنی دسترسی به وب سایت شما، درگاه های بانکی آنلاین و غیره) بسیار مهم تلقی می شود. برای راه اندازی 2FA، درست زمانی که می خواهید با استفاده از گواهینامه های خود وارد وب سایت شوید، نیاز است که کد یکبار مصرفی را وارد کنید:

این کدها در پرونده شما ایجاد می شوند و استفاده از آنها برای امنیت اطلاعات و حفظ محرمانگی بسیار مهم تلقی می شوند. علاوه بر این، اکثر وب سایت ها آنها را به ایمیل شما ارسال می کنند و یا از طریق یک برنامه در اختیار شما میگذارند. در عمل این مسئله به این معنی‌ست که مهاجمان اگر نتوانند موفق به شکستن رمز کاربری شما شوند، هیچ دسترسی دیگری به حساب شما نخواهد داشت.

اگر به تنظیمات آنها نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از وب سایت هایی که در آن حساب دارید دارای 2FA هستند. از طرف دیگر، اگر میخواهید 2FA را به وب سایت خود اضافه کنید خدمات و ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که میتواند در این راستا به شما کمک کند.

اکثر وب سایت ها بازدیدکنندگان خود را مجبور به استفاده از 2FA نمی کنند، زیرا این میتواند به یک کابوس لجستیکی برای آنها تبدیل شده است. با این حال، از 2FA به عنوان یک ابزار اختیاری عالی یاد می شود که کاربران را هوشیارتر کرده و به آنها کمک می کند تا امنیت اطلاعات و حساب های خود را افزایش دهند و از آسیب های ناشی از حملات فیشینگ مصون بمانند.

نتیجه گیری این امکان وجود دارد که حملات فیشینگ در هر جایی دیده شود، اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش امنیت و حفظ محرمانگی استفاده کنید. نکته مهم اینجاست که شما نسبت به اقدامات موجود آگاهی داشته باشید و کاربران را نیز وادار به استفاده از آنان نمائید.

منبع

جهت مشاهده لیست پلن های گواهینامه ssl کلیک نمایید

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :