مشکل Mixed content در وردپرس

دسته بندی ها : گواهینامه ssl المیرا حسن‌زاده
باگ چیست

mixed content در وردپرس

mixed content در وردپرس ؟ اگر کسب‌وکاری در حوزه اینترنت و تجارت الکترونیک دارید مطمئنا نسبت به بسیاری از مسائل مرتبط با وردپرس آشتایی داشته و با mixed content نیز در وردپرس روبرو شده‌اید. میکس کانتنت اغلب به دلیل تنظیمات نادرست HTTP/SSL رخ می‌دهد. هر چند در اکثر مواقع بر عملکرد وب‌سایت شما تاثیری نخواهد داشت، اما می‌تواند تأثیرات سوء بر SEO و تجربه کاربر در وب‌سایت شما داشته باشد. حال که می‌دانیم خطای محتوا یا mixed content در وردپرس بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مقاله در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

mixed content در وردپرس

Mixed content در وردپرس چیست؟

بسیاری از متخصصان و محققان بر این عقیده‌اند که اضافه کردن HTTPS / SSL  به وردپرس می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف نماید. زیرا پس از بروزرسانی‌هایی که در جولای 2018 بر Google Chrome انجام شد تمام نسخه‌های http  فعال در وب‌سایت‌ها به عنوان آدرسی ناامن شناسایی شده‌اند. حال SSL کمک می‌کند تا لایه‌ای امنیتی اضافی بر روی سایت شما قرار گیرد و حداقل از جانب گوگل به عنوان یک سایت مورد اطمینان شناخته شود. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی به صورت رایگان SSL مورد نیاز وردپرس را در اختیار کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها قرار می‌دهند. حال اگر شرکت میزبان شما چنین چیزی را پیشنهاد نمی‌کند، می‌توانید SSL را از طریق رمزگذاری Let برای سایت وردپرس خود به‌‌صورت رایگان دریافت نمائید. اگر SSL را به طور صحیح در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کرده‌اید، یک نماد قفل سبز در کنار آدرس URL وب سایت خود را در نوار آدرس مرورگر مشاهده خواهید کرد.

از طرف دیگر اگر تنظیمات HTTPs / SSL شما به درستی تنظیم نشده باشد، می‌توانید یک علامت اطلاعات یا نمادی از قفل شکسته را در نوار آدرس مشاهده کنید. این نشان می‌دهد درحالی که وب‌سایت شما از گواهی SSL استفاده می‌کند، برخی از مطالب موجود در وب‌سایت همچنان از آدرس‌های اینترنتی غیر HTTPS ارائه می‌شوند.با استفاده از ابزار Inspect می‌توانید دریابید که کدام محتوا از طریق پروتکل ناامن ارائه می‌شوند. mixed content در وردپرس به عنوان یک اخطار در کنسول با جزئیات مربوط به هر مورد از محتوای ترکیبی نمایش داده می‌شود. اگر فقط یک مورد واحد است که می‌توانید به صورت دستی آن را تعمیر کنید. هر چند که در بیشتر موارد این مسائل توسط وردپرس به صورت پویا برطرف می‌شوند یا در پایگاه داده شما ذخیره می‌شوند. در آن صورت تشخیص همه آن‌ها و رفع دستی آن دشوار خواهد بود.

برطرف کردن mixed content در وردپرس

وقتی فکر برطرف کردن mixed content در وردپرس در ذهن‌تان ایجاد می‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال‌سازی افزونه SSL Insecure Content Fixer است. این افزونه سطوح مختلفی را برای mixed content ارائه می‌دهد. در این راستا توضیحات بیشتری خدمت شما ارائه خواهیم داد.

1. ساده

این سریع‌ترین و توصیه‌شده‌ترین روش برای تمامی کاربران مبتدی است. این روش به‌طور خودکار mixed content در وردپرس را برای اسکریپت‌ها، شیوه‌نامه‌ها و تصاویر کتابخانه رسانه‌ای وردپرس برطرف می‌کند.

2. محتوا

اگر روش ساده mixed content را در ‌سایت شما برطرف نکند، باید این روش را امتحان کنید. علاوه‌بر بررسی‌های موجود در محتویات وردپرس و ابزارک‌های متنی، از تمامی ویژگی‌های ساده نیز استفاده خواهد کرد.

3. ابزارک

این شامل تمام اصلاحات اعمال شده در سطح محتوا به علاوه یک اصلاح اضافی برای منابع لود شده در تمامی ابزارک‌های وردپرس موجود در وب سایت شما به حساب می‌آید.

4. ضبط

این روش همه صفحات وب‌سایت شما را از هدر تا پاورقی ضبط می‌کند و تمام آدرس‌های اینترنتی را با HTTP جایگزین می‌کند. البته بسیار کندتر بوده و عملکرد وب‌سایت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

5. تمام موارد

هنگامی که تمام سطوح بالا شکست خوردید، ‌می‌توانید این روش را امتحان کنید. این مرحله تلاش می‌کند همه مواردی که ممکن است منجر به برخی رفتارهای غیر منتظره در وب‌سایت شما شود را برطرف کند. همچنین بیشترین تأثیر منفی بر عملکرد خواهد گذاشت.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :