معرفی انواع افزونه جوملا (قسمت اول)

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
جوملا چیست

هرچند که این روزها استفاده از وردپرس برای سیستم مدیریت محتوا بسیار باب شده است اما جوملا، همواره به عنوان یکی از قوی‌ترین مدعیانی شناخته شده است. این برنامه نه تنها به‌روزرسانی ها و نسخه های جدید خود را در فواصلی منظم به رخ می کشد، بلکه دقیقا به مانند وردپرس یک بازار توسعه قوی را پشتیبانی می کند. اما سوال اینجاست که آیا جوملا به اندازه وردپرس گسترده است؟ به صراحت میتوان گفت «نه». وردپرس از نظر اندازه و تنوع در جامعه مدیریت محتوا نظیر ندارد. اما پشنهاداتی که جوملا به کاربران ارائه میدهد از کیفیت بالایی برخوردار است هر چند که اکثر کاربران حاضر به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نیستند. با توجه به این مسئله اگر درصدد استفاده از سیستم مدیریت محتوا جوملا هستید؛ در این مقاله برخی از مهم‌ترین و مفیدترین افزونه‌ جوملا را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1. Asynchronous Google Analytics

اگر میخواهید که سایت شما در چند ماه آینده بازدید زیادی داشه باشد، استفاده از افزونه Google Analytics میتواند به شما کمک کند. فرقی نمیکند که در کدام کشور زندگی میکنید این افزونه محبوب‌ترین صفحات شما را که به سایت‌های دیگر پیوند زده‌اید را ردیابی می کند. این جامع‌ترین خدمتی است که میتوانید به صورت رایگان دریافت نمائید.

2. Akeeba Backup

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها در صورت بروز خطا و دریافت پرونده‌ها از نکات کلیدی است که سایت به آن احتیاج دارد. درواقع برای کاربران این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است که بتوانند اطلاعات خود را بازیابی نمایند. Akeeba Backup یکی از انواع افزونه جوملا است که کمک می‌کند تا در صورت خرابی سرور هاست و یا پاک شدن آن، توانایی دستیابی به اطلاعات خود را داشته باشید. Akeeba Backup راه‌حلی‌ است که به کاربران این اجازه را می دهد تا تنها با یک کلیک در عرض چند دقیقه از کل سایت، نسخه پشتیبان تهیه نمایند. اگر مشکلی پیش آمد، می توانید از Akeeba Kickstart (یک اسکریپت جداگانه که شامل رایگان است) برای بازیابی هر نسخه پشتیبان خود استفاده کنید. اگر به اندازه کافی مرتب از نسخه پشتیبان تهیه نکنید، ممکن است برخی از داده‌ها را از دست دهید، اما بهتر است که از ابتدا شروع کنید!

3. Akeeba Admin Tools

برای افزایش امنیت سایت یکی از بهترین اقداماتی که میتوانید به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید؛ ارتقاء جوملا و افزونه‌ها، تعمیر و نگهداری پایگاه داده، تمیز کردن انبارها و پرونده‌های موقتی و… است. خوشبختانه Akeeba Admin Tools تمامی این ویژگی‌ها را شامل می‌شود.. نسخه Pro (48 دلار در سال) ویژگی‌های اضافی مانند نگهداری برنامه ریزی شده، بهینه‌سازی پیکربندی سرور و چندین مزیت ضد بدافزار/ ضد هک / ضد هرزنامه را اضافه می کند.

افزونه جوملا

4. EFSEO

اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج موتور جستجو ظاهر شود، باید درک کنید که موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند و چگونه سایت شما را برای مشاهده و جستجو انتخاب می‌نمایند. به این روش بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) گفته می شود. EFSEO (سابقاً Easy Frontend SEO) همه این موارد را برای شما انجام می دهد. این مسئله بدین معنی‌ست که می توانید فقط با انجام کاری که به شما گفته می‌شود، رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود ببخشید. افزونه جوملا برای همه ویژگی‌ها کاملاً رایگان است، اما پشتیبانی از توسعه دهنده به مدت 14 روز 24 دلار هزینه دارد.

5. OSMap

وقتی یک موتور جستجو به بازدید یکی از صفحات شما می‌پردازد، در رابطه با صفحات دیگر وب‌سایت شما اطلاعاتی ندارد. فقط می تواند صفحات “بازدید” را که از صفحه بازدید شده پیوند دارند، “مشاهده” کند. این یکی از بارزترین مشکلاتی است که به موتور جستجوگر گوگل وارد می‌شود. OSMap یکی دیگر از انواع افزونه جوملا است که میتواند با نقشه‌های سایت بازی کند. OSMap (نقشه سایت) کلیه ساختار سایت شما، از جمله تمام صفحات آن را مشخص می کند، تا موتور جستجو بتوانند تمام مطالب شما را پیدا کنند. OSMap تمامی نقشه‌ها را برای شما ایجاد می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران این موضوع باشید.

6. JCH Optimize

امروزه سرعت بارگیری صفحه برای وب‌سایت‌های مدرن بسیار حائز اهمیت است. تفاوت بین بار 3 ثانیه و 4 ثانیه می تواند باعث افت شدید بازدیدکنندگان شود. تعداد زیادی از آنها منتظر نمی‌مانند و قبل از پایان بارگذاری صفحه، به سایت دیگری می روند. JCH Optimize به استفاده از چندین روش در سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحه کمک می‌کند؛ فشرده سازی فایل‌های HTML و به حداقل رساندن اسکریپت‌های JS و CSS، به تعویق انداختن اسکریپت‌ها تا انتهای صفحه، پشتیبانی از فشرده‌سازی GZIP برای اندازه‌ها حتی برای داده‌های بسار کوچک.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :