میزبانی سی پنل چیست؟

دسته بندی ها : سئو پریا اصبری
هاست سی پنل پرسرعت

آیا می دانید که در هر دقیقه حداقل 380 وب سایت جدید ایجاد می شود؟ هر یک از این وب سایت ها نیاز به میزبانی دارند، این بدان معنی است که صنعت میزبانی وب نیز همراه با شرکت های توسعه وب در حال رونق می باشد. شرکت های میزبانی وب زیادی وجود دارند که هر روز راه اندازی می شوند و این امر رقابت سختی را در بین آنها ایجاد کرده است. اما انتخاب یک شرکت میزبانی وب در رتبه دوم قرار دارد، ابتدا باید در مورد نوع میزبانی مورد نیاز کسب و کار خود تصمیم بگیرید. انواع مختلفی از میزبانی وب مانند سرور اشتراکی، سرور اختصاصی، میزبانی VPS، وردپرس، ابر و سایر میزبانی مبتنی بر برنامه وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم هاست سی پنل پرسرعت را مورد بررسی قرار دهیم.

هاست سی پنل چیست؟

کنترل پنل که سرویس هاست مبتنی بر لینوکس شما را مدیریت می کند، cPanel نامیده می شود. یکی از بهترین ویژگی های سی پنل این است که حتی افراد غیر فنی را قادر می سازد تا بدون نیاز به هیچ مهارت فنی، میزبانی وب کامل را مدیریت کنند. سی پنل توسط بسیاری از افراد برای کارهای اساسی و روزمره مانند مدیریت استفاده می شود.

بسیاری از متخصصان وب، میزبانی وب سی پنل را به دلیل رابط کاربر پسند آن ترجیح می دهند. میزبانی cPanel ایجاد حساب‌ های ایمیل، بازنشانی رمز عبور، راه ‌اندازی ارسال‌ کننده ایمیل و غیره را آسان می‌ کند. دیگر ویژگی‌ های میزبانی cPanel شامل راه ‌اندازی ساب دامنه است که به شما امکان می ‌دهد تا یک نام دامنه را به نام دامنه دیگری هدایت کنید یا چندین دامنه اضافه کرده و بتوانید آن را میزبانی کنید. (چندین نام دامنه تحت یک حساب میزبانی)

ویژگی های میزبانی وب سی پنل

هنگامی که میزبانی وب با cPanel ارائه می شود، چندین ویژگی مانند امنیت، مدیریت فایل و نصب برنامه را پوشش می دهد.

1. حساب های FTP را مدیریت کنید

پروتکل انتقال فایل یا FTP پروتکلی است که به کاربران امکان می دهد تا فایل ها را آپلود و دانلود کنند، آنها را ایجاد یا حذف کرده، فایل های خود را در پوشه سازماندهی کنند و همچنین به شما اجازه می دهد تا مجوزهای فایل را تغییر دهید. هاست سی پنل پرسرعت مدیریت همه این موارد را با کمک حساب های FTP برای شما آسان می کند. پس از ثبت نام برای میزبانی وب سی پنل، یک حساب FTP به طور خودکار در cPanel ایجاد می شود. ایجاد چندین اکانت FTP بدون دادن دسترسی به کاربران ناشناس امکان پذیر است. با cPanel، می‌ توانید با اختصاص دادن آن کاربر به یک فهرست خاص، در مورد سطح دسترسی به یک کاربر خاص تصمیم بگیرید.

2. پشتیبانی قوی از پایگاه داده

MySQL و PostgreSQL از سی پنل پشتیبانی می کنند. هر دوی آنها زبان های پرس و جوی ساختار یافته ای هستند که به طور گسترده برای جمع آوری اطلاعات از پایگاه های داده استفاده می شوند. میزبانی وب سی پنل وب سایت شما را با یک سیستم مدیریت پایگاه داده قوی تقویت می کند. علاوه بر این، می توانید از cPanel برای پیکربندی دسترسی از راه دور به پایگاه های داده MySQL استفاده نمایید. این به دسترسی به پایگاه داده MySQL از طریق میزبان های خارجی کمک می کند.

3. چندین دامنه اضافه کنید

آیا می خواهید چندین دامنه اضافه کنید؟ میزبانی وب cPanel به شما این امکان را می دهد که چندین دامنه اضافه کنید و با تغییر سوابق دامنه ها، فایل های Zone دامنه ها را ویرایش نمایید. در صورتی که می خواهید کاربران وب سایت شما را با نام دامنه متفاوتی مرور کنند، با کمک نام های مستعار دامنه در سی پنل امکان پذیر است. همراه با ایجاد نام مستعار دامنه، امکان هدایت یک صفحه وب خاص به دامنه دیگری با استفاده از ویژگی Redirect وجود دارد. علاوه بر این، می توانید زیر دامنه ها را با میزبانی وب سی پنل اضافه کنید.

هاست سی پنل پرسرعت

4. ایمیل های خود را به راحتی مدیریت کنید

مدیریت ایمیل های شما با هاست سی پنل پرسرعت آسان می شود زیرا گزینه های زیادی را ارائه می دهد. ایجاد، ویرایش و حذف حساب های ایمیل با سی پنل امکان پذیر است. می توانید رمز عبور را تغییر دهید، سهمیه صندوق پستی را تنظیم کنید و صندوق پستی خود را با مشتری دلخواه خود مانند Outlook پیکربندی نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که ایمیل های خود را با حساب جیمیل خود پیکربندی کنید. یک گزینه لیست پستی در اختیار شما قرار داده شده است که به شما کمک می کند تا به راحتی ایمیل ها را برای چندین کاربر ارسال کنید. همچنین می‌توانید ایمیل‌ها را بر اساس نیاز شما فیلتر کنید.

5. آمار دقیق وب سایت را دریافت کنید

سی پنل آمار دقیقی از متغیرهای مختلف مانند تعداد بازدیدکنندگان سایت، صفحات مشاهده شده، آدرس IP بیننده، صفحات پربازدید، بازدیدکنندگانی که به سایت بازگشته اند، سیستم عامل بازدیدکنندگان، مرورگرها، رتبه سایت و غیره را ارائه می دهد. این آمار به سایت کمک می کند تا مالکان برای رفع نیازهای کاربران تنظیماتی را انجام دهند و در جهت سئوی وب سایت خود تلاش کنند.

6. Softaculous برای نصب برنامه ها

هاست سی پنل پرسرعت نصب کننده اسکریپت Softaculous را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند تا برنامه ها را تنها با یک کلیک نصب نمایند. کاربران می توانند بیش از 400 برنامه را با Softaculous نصب کنند، از جمله این برنامه ها می توان به وردپرس، جوملا، مجنتو، دروپال و بسیاری دیگر اشاره کرد.

کلام آخر

هاست سی پنل پرسرعت هر آنچه که کاربر برای مدیریت وب سایت خود نیاز دارد را ارائه می دهد. بنابراین برای شروع کار و راه اندازی سایت خود می توانید هاست سی پنل تهیه کرده و مدیریت سایتتان را به بهترین حالت ممکن انجام دهید.

برای خرید هاست سی پنل آلمان با سرعتی استثنایی کلیک کنید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :