نحوه انتخاب بهترین شرکت ثبت دامنه

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
انتخاب دامنه

شرکت ثبت دامنه و اعتماد به آن یکی از مهمترین دغدغه های کاربران در سطح اینترنت است. پنل دامنه شرکت هایی هستند که مسئولیت ثبت و مدیریت نام دامنه برای همه وب سایت ها در سراسر جهان را دارند.

انتخاب دامنه مناسب

 انتخاب شرکت ثبت دامنه بسیار مهم است زیرا راه های زیادی برای فریب توسط پنل های غیر معتبر وجود دارد. در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه با مقایسه جوانب مثبت و منفی، بهترین شرکت ثبت دامنه را انتخاب کنید.

شرکت ثبت نام دامنه چیست؟

پنل دامنه شرکتی است که به شما امکان خرید و ثبت نام دامنه را می دهد. همه ثبت نام کنندگان دامنه از ICANN که یک سازمان غیرانتفاعی با مسئولیت مدیریت نام دامنه ها می باشد، مجوز میگیرند.

برای دسترسی به نام های دامنه به طور گسترده ، ICANN به شرکت ها اجازه می دهد تا برای کسب نمایندگی فروش درخواست کنند و به یک شرکت ثبت دامنه تبدیل شوند.

این شرکت ها سپس برای فروش نام دامنه با یکدیگر رقابت می کنند که این امر به شما امکان می دهد هنگام خرید نام دامنه خود از خدمات و ابزارهای بهتری بهره مند شوید.

شرکت ثبت دامنه واقعاً چه کاری انجام می دهد؟

همه سوابق نام دامنه در یک بانک اطلاعاتی متمرکز به نام رجیستری ذخیره می شوند. برای شناسایی یک نام دامنه ، باید با تمام اطلاعات مرتبط با آن به آن بانک اطلاعاتی اضافه شود.

توسط ICANN به پنل دامنه اجازه داده می شود از طرف شما تغییراتی در اطلاعات نام دامنه در پایگاه داده ایجاد کند. جهت ثبت نام دامنه همچنین از ابزارهایی برای انتخاب آسان تر آن استفاده می شود.

اکنون بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانیم بهترین پنل دامنه را برای خرید آدرس وب سایت خود انتخاب کنیم.

نحوه انتخاب پنل دامنه مناسب

همه ثبت کنندگان دامنه مجاز به فروش همه پسوندهای نام دامنه نیستند. به عنوان مثال، برخی از ثبت کنندگان دامنه فقط می توانند نام دامنه را با پسوندهای خاص کشور (مانند .io ، .in ، یا .ly) را بفروشند.

هر شرکت ثبت دامنه ممکن است خدمات مختلفی را به همراه ثبت نام دامنه ارائه دهد. برخی از شرکت‌ها ممکن است دامنه های ارزان قیمت را به عنوان پیشنهاد تبلیغاتی خود ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با ارائه خدمات اضافی رایگان توجه مشتری را به خود جلب کنند.

هنگام انتخاب بهترین شرکت ثبت نام دامنه ، ما چهار معیار زیر را بررسی می کنیم:

1. قیمت دامنه در هنگام تمدید

اولین چیزی که معمولا بررسی می کنید قیمت نام دامنه است. برخی از ثبت کنندگان دامنه ممکن است برای ثبت نام در سال اول قیمت های پایین تری ارائه دهند، اما قیمت های تمدید آنها می تواند متفاوت و قابل توجه باشد.

می توانید نام دامنه را برای حداقل مدت 1 سال ثبت کنید. با این حال، برخی از شرکت ها ممکن است حداقل زمان ثبت دامنه را دو سال تعیین کنند. شما می توانید یک دامنه را برای حداکثر زمان ده ساله خریداری کنید. البته پس از سپری شدن 1 سال از ثبت دامنه امکان تمدید یک سال دیگر آن وجود دارد.

اگر در حال خرید آدرس وب جدید هستید، توصیه می کنیم در شروع و برای محک زدن شرکت ثبت دامنه، دامنه خود را به مدت 1 سال ثبت کنید.

همچنین هزینه تمدید و انتقال دامنه را نیز بررسی کنید.

2. انتقال دامنه

نام دامنه را می توان از یک شرکت ثبت دامنه به پنل دیگری منتقل کرد. به طور معمول، شما لازم نیست بلافاصله نام دامنه خود را منتقل کنید، اما اگر از پنل دامنه خود راضی نیستید باید امکان انتقال را داشته باشید.

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که نمی توانید در طول 60 روز اول ثبت نام، دامنه را منتقل کنید. این دوره اولیه توسط Icann قرار داده شده است. پس از این زمان، مجاز به انتقال آن به هر پنل دیگری که می خواهید هستید.

بیشتر ثبت کنندگان دامنه، انتقال دامنه را بدون دریافت هیچ هزینه اضافی می دهند. اما برخی دیگر ممکن است سعی کنند آن را پیچیده تر کرده و یا هزینه اضافی نیز دریافت کنند.

اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید نام دامنه از یک پنل دامنه، قوانین انتقال دامنه آن شرکت را مرور کرده اید.

3. سیاستهای انقضا دامنه

نام دامنه برای مدت زمان مشخصی ثبت می شود. می توانید ثبت دامنه خود را قبل از تاریخ انقضا تمدید کنید. در صورتی که شما فراموش کردید که نام دامنه خود را قبل از انقضا و همچنین در فرصت 70 روزه پس از انقضا تمدید کنید، پس از آن دامنه منفضی شده و هر شخصی می تواند آن را ثبت کند.

این بدان معنی است که هر شخصی می تواند نام دامنه را بدست آورد. برای اینکه مطمئن شوید این اتفاق نمی افتد، می توانید قابلیت تمدید خودکار را که برخی شرکت‌ها برای تمدید دامنه ارائه می دهند فعال کنید.

البته حتی اگر از ویژگی تجدید خودکار استفاده می کنید، منطقی است که سیاست منقضی شدن ثبت دامنه ها را بررسی کنید. برخی از برخی پنل دامنه ها زمان بیشتری را پس از انقضا دامنه در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید دامنه را تمدید کنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :