نحوه ایجاد توضیحات متا مناسب

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
طول توضیحات متا

توضیحات متا به بخشی کوتاه از محتوا گفته می‌شود که از 155 کاراکتر تشکیل شده و با برچسب HTML به نوعی، خلاصه مطلب صفحه را شرح می‌دهد. همچنین موتورهای جستجو آن را در نتایج جستجو بیشتر از خود محتوا در معرض نمایش قرار می‌دهند. از همین‌رو اگر به دنبال بهینه‌سازی صفحه سایت‌تان هستید بهره‌گیری از این توضیحات ضروری به شمار می‌آید. با این تفاسیر می‌توان درک کرد که متا برای کسب‌وکارهای بستر اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل؛ در این مقاله در نظر داریم برخی از ویژگی‌های مهم متا و اینگونه چگونه می‌تواند در Yoast SEO به شما کمک کند را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا یک تگ HTML است که به صورت زیر در صفحه، کدنویسی می‌شود؛

<meta name = “description” content = “توضیحات صفحه ، معمولاً یک یا دو جمله.” />

هدف آن نیز بسیار ساده است: کاربران کلمه کلیدی موردنظرشان را در گوگل جستجو می‌کنند؛ اینجاست که توضیحات متا از طریق موتورهای جستجو با توضیحات مختصر، امکان کلیک را به آن‌ها می‌دهد.

موتورهای جستجو می‌گویند هیچ مزیت رتبه‌بندی مستقیمی از طریق توضیحات متا وجود ندارد، آنها از این الگوریتم برای رتبه‌بندی سایت شما استفاده نمی‌کنند. اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: Google از نرخ کلیک (CTR)، به عنوان روشی برای بررسی اینکه آیا مطالب خوبی در سایت خود قرار داده‌اید، استفاده می‌کند. اگر تعداد بیشتری از افراد روی نتایج گوگل و سایت شما، کلیک کنند، Google صفحه سایت شما را مفید می‌داند و می‌تواند براساس موقعیت شما، رتبه‌بندی را افزایش دهد. به همین دلیل است که بهینه‌سازی توضیحات متا همچون بهینه‌سازی عناوین از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

ویژگی‌های توضیحات متا

براساس تحقیقاتی که در رابطه با توضیحات متا و ویژگی‌های آن صورت گرفته، برای اینکه توضیحاتی مفید و مناسب داشته باشید باید موارد زیر را رعایت کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از؛

1. 155 کاراکتر داشته باشد

اولین نکته اینجاست که هیچگاه نمی‌توان گفت طول مناسب متا چقدر است. درواقع با توجه به پیامی که می‌خواهید منتقل کنید این کاراکتر میتواند متفاوت باشد. از همین‌رو شما باید فضای کافی را برای یافتن پیام بدست آورید، اما در عین حال کوتاه و نتیجه‌بخش باشید. با این حال، اگر نتایج جستجو را در Google بررسی کنید، متوجه می‌شوید که اکثریت سایت‌ها از 120 تا 156 کاراکتر برای این توضیحات استفاده کرده‌اند.

2. یک فراخوانی را شامل شود

“سلام، ما چندین کالای جدید داریم که مطمئنا شما از آن استقبال خواهیدکرد، اطلاعات بیشتر….! “درواقع توضیحات متا، متن فروش شماست. به جز این مسئله، “محصولی” که می‌خواهید بفروشید صفحه‌ای است که پیوند دارد. پس تا حد امکان باید از طریق این توضیحات مفاهیمی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید و به نوعی مفید واقع شوید.

3. از کلمه کلیدی استفاده کنید

اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد، Google تمایل بیشتری به استفاده از آن و برجسته کردن آن در نتایج جستجو دارد. این امر باعث می‌شود لینک سایت شما حتی جذابیت بیشتری داشته باشد. Google گاهی اوقات کلمات کلیدی مترادف را نیز برجسته می‌کند.

4. مشخصات را در صورت امکان نشان دهید

اگر محصولی برای صرفه‌جویی در فن‌آوری دارید، می‌توانید از ایده‌های خوبی برای تمرکز روی مشخصات فنی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تولیدکننده، SKU، قیمت و مواردی از این قبیل را درج کنید. اگر بازدیدکننده به طور خاص به دنبال آن محصول است، احتمالاً مجبور نیستید آنها را متقاعد کنید. توجه داشته باشید که برای بهینه‌سازی نتیجه خود، باید روی گرفتن نتیجه مطلوب از بخش‌های کوچک تلاش کنید.

5. اطمینان حاصل کنید که با محتوای صفحه مطابقت دارد

این مسئله بسیار حائز اهمیت است. Google متوجه خواهد شد که آیا شما از توضیحات متا برای فریب بازدیدکنندگان در کلیک‌کردن استفاده می‌کنید یا خیر. در صورتی که این کار را انجام دهید، ممکن است شما را مجازات کنند. اما جدا از آن، توصیفات غلط احتمالاً میزان گزاف‌گویی شما را افزایش می‌دهد. این یک ایده بد به به حساب می‌آید. به همین دلیل توضیحات متا باید با محتوای موجود در صفحه مطابقت داشته باشد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :