نحوه تمدید گواهینامه SSL

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تمدید گواهینامه ssl

تمدید گواهینامه

تمدید گواهینامه SSL به چه صورت است؟

چرخه عمر گواهی SSL متفاوت از یک دامنه است. پس از درخواست و صدور گواهینامه SSL ، هیچ روش رسمی برای تمدید گواهی وجود ندارد.

به عبارت دیگر ، راهی برای افزایش اعتبار گواهینامه نصب شده بدون جایگزین کردن آن با گواهی هرگز وجود ندارد.

تمدید گواهینامه ssl

با این حال ، برای ساده نگه داشتن کارها ، DNSimple یک رابط تجدید مجوز ارائه می دهد که با استفاده مجدد از بخشی از تنظیمات گواهی نامه منقضی ، میزان زمان لازم برای خرید یک گواهی جدید را به شدت کاهش می دهد.

نوسازی

این روش نوسازی نامیده می شود ، اگرچه نوسازی گواهینامه SSL در واقع یک درخواست جدید SSL است. پس از صدور گواهینامه جدید (تمدید) ، باید به جای گواهی موجود نصب شود و گواهی و کلید خصوصی باید روی سرور جایگزین شوند.

تمدید گواهینامه ssl

تمدید گواهینامه SSL در امن اس اس ال

برای نوسازی گواهینامه های خریداری شده از امن اس اس ال ، نیاز نیست نگران نباشید. دو هفته مانده به انقضا ایمیل و پیامک یادآوری تمدید برای شما ارسال می شود و همچنین روز قبل از انقضاء نیز با شما تماس حاصل می شود تا مشکلی در روند تمدید گواهینامه وجود نداشته باشد. کلیه موارد تمدید توسط ما انجام می شود و تنها کاری که شما باید انجام دهید ارائه اطلاعات ورود به هاست جهت نصب فایل های جدید گواهینامه است.  به یاد داشته باشید که گواهینامه نام تجاری جدید را به جای گواهینامه قبلی نصب می کند.

دقت نمایید تمدید گواهینامه به هر صورت یک روز قبل از انقضاء آن انجام می شود تا روزهای باقیمانده تا تاریخ انقضا اصطلاحا نسوزد.

اعتبارسنجی جهت تمدید گواهینامه SSL

هنگامی که مجوز گواهینامه SSL جدید می شود ، باید برای هر درخواست مجوز ، مراحل اعتبارسنجی دامنه را دوباره طی کنیم ، در نتیجه نیاز به دسترسی به اکانت ایمیل داریم. اگر ایمیل دریافتی جهت اعتبارسنجی گواهی جدید تایید نشود ، امکان تایید وجود ندارد.

البته به جز ایمیل، دو روش دیگر شامل قرار دادن فایل های اعتبارسنجی در یک مسیر خاص و همچنین تنظیم دی ان اس رکورد نیز وجود دارد.

دقت نمایید اگر مراحل تمدید تکمیل نشود، و فایل های گواهینامه SSL قدیمی با گواهی اس اس ال جدید جایگزین نشود ، مرورگرها سایت را با توجه به انقضای گواهی قدیمی با هشدار امنیتی نشان می دهند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :