نرم افزارهای برتر مدیریت FTP ( بخش دوم )

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
فایل زیلا

نرم افزارهای برتر FTP

5 نرم افزار برتر و رایگان مدیریت FTP

نرم افزارهای برتر FTP را می شناسید؟ انتقال فایل ها از کامپیوتر به هاست یا سرور معمولاً توسط یک سرویس دهنده FTP انجام می شود. این کار به دلیل عدم محدودیت در FTP و البته سادگی کار است.

FTP راهی برای انتقال فایل ها به صورت آنلاین است. ممکن است سایتهایی که در مرورگر خود بازدید می کنید را  به صورت کلی و یک قابلیت عمومی “اینترنت” بدانید ، اما مرورگر شما فقط از یک پروتکل استفاده می کند: HTTP. پروتکل های بسیاری دیگری وجود دارد که در مجموع اینترنت را تشکیل می دهند. برای مثال IMAP و POP دو پروتکل هستند که مشتریان ایمیل برای ارسال و دریافت پیام از آنها استفاده می کنند. XMPP پروتکل است که برای ارسال و دریافت پیام های فوری استفاده می شود. FTP پروتکل دیگری است

به همین علت لیستی از محبوب ترین نرم افزارهای FTP را برای شما آماده کردیم تا یکی را مطابق میل خودتان انتخاب نمایید.

لیست نرم افزارهای برتر FTP

1. FileZilla

در صدر لیست نرم افزارهای برتر FTP فایل زیلا قرار دارد که یک نرم افزار FTP منبع باز و بسیار سریع است. فایل زیلا قادر به انجام انتقال همزمان (انتقال چند فایل) ، و پشتیبانی از SFTP و FTPS (که مخفف FTP برای SSL است) را دارد. علاوه بر این ، در همه سیستم عامل ها امکان استفاده وجود دارد. بنابراین اگر روی چندین رایانه کار می کنید – مانند این که مجبور هستید در ویندوز در محل کار خود کار کنید اما در خانه مک دارید – نیازی به استفاده از برنامه دیگری برای انتقال فایل های خود ندارید.

2. سایبرداک از نرم افزارهای برتر FTP

Cyberduck یکی دیگر از برنامه های محبوب است که می تواند حجم بالای از اطلاعات را با سرعت بسیار بالا انتقال دهد. این نرم افزار دارای رابط کاربری مینیمالیستی است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند.

3. FireFTP

این برنامه از نرم افزارهای برتر FTP و یک افزودنی برای موزیلا فایرفاکس است که یک سرویس دهنده FTP / SFTP با قابلیت بسیار مناسب در مرورگر به شما می دهد و در همه سیستم عامل هایی که بتوانید Firefox را اجرا کنید در دسترس است.

FireFTP نرم افزار رایج دیگری است که درWindows ، Mac OS و Linux قابل اجرا است و بسیاری از کاربران از این نرم افزار در حال استفاده هستند.

فایر FTP نیز امکان انتقال فایل با بسیار بالا را دارا است.

4. کلاسیک FTP

یکی دیگر از نرم افزارهای برتر FTP و پر استفاده Classic FTP یک نرم افزار مدیریت انتقال فایل است که برای استفاده غیر تجاری ، رایگان است. این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و این یک مزیت خوب است ، زیرا استفاده از آن را آسان و بصری می کند. این نرم افزار برای انتقال فایل از راه دور نیز کاربرد دارد.

5- WinSCP

این نرم افزار محبوب FTP دارای لیست بسیار طولانی از ویژگی ها است ، و اگر کاربر Windows هستید ، مطمئناً این نرم افزار ارزش استفاده را دارد. WinSCP می تواند با چندین پروتکل انتقال فایل (SFTP ، SCP ، FTP و WebDav) اقدام به اتقال فایل های مدنظرتان نماید. این نرم افزار دارای ویرایشگر متن داخلی برای راحت تر کردن ویرایش متن است و از پشتیبانی برنامه نویسی برای کاربران برخوردار است.

برای این پست تصمیم گرفتیم که روی نرم افزارهای رایگان تمرکز کنیم. در حالی که نرم افزارهای غیر رایگان و محبوب زیادی در اینترنت وجود دارد که از ویژگی های ابتکاری زیادی برخوردار هستند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :