نکات مهم خرید سرور

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
هاستینگ

خرید سرور برای کلیه مشاغل، یک تصمیم بسیار بزرگ است و اگر به درستی انجام نشود، می تواند باعث کاهش بهره وری و یا از دست دادن پول در تجارت شود. در این محتوا تصمیم داریم نکات خرید سرور را خدمتتان شرح دهیم تا بتوانید با اطلاعاتی بیشتر نسبت به خرید سرور اقدام نمایید.

 خرید سرور جدید در مقابل سرور استفاده شده

خرید سرور یا تجهیزات سرور جدید یا حتی دست دوم می تواند روشی برای پس انداز هزینه های اضافی شرکت باشد. اگر این سخت افزار یا سرور، نیازهای شرکت را برآورده نکند، می تواند باعث از دست رفتن پول شود.

هنگام خرید یک سرور اصلی برای یک شبکه رایانه ای، اطمینان حاصل کنید که سرور نیازهای شرکت را تا آنجا که عملکرد و قابلیت اطمینان را برآورده می کند، تامین می نماید. تا زمانی که راه حل کامل مورد استفاده پیدا نشود، ما به شدت توصیه می کنیم یک سرور اصلی جدید، سرور پرونده، سرور شبکه یا سرور پایگاه داده خریداری کنید، زیرا دارای جدیدترین نوآوری های سخت افزاری بوده و همچنین دارای ضمانت نامه است، که به شما امکان تعویض یا تعمیر قطعات می دهد.

با این وجود می توان سرورهای دیگری مانند سرور چاپ یا سخت افزار مانند روتر یا فایروال را خریداری کرد و نیاز اکثر شرکت ها را برآورده نماید.

هنگام خرید یک سرور، مهم است که شرکت یا مدیر شبکه موارد زیر را در نظر بگیرند.

نکات خرید سرور

نکات خرید سرور

رک

وقتی به کیس یا رک نگاه می کنید، به قابلیت توسعه و همچنین قابلیت دسترسی سخت افزار نیز بنگرید. مشخص کنید که در صورت وجود فضای خالی در رک، تا چه اندازه می توان قطعات سخت افزاری را در آن جای داد.

هارد دیسک

 مقدار موجود فضای دیسک در سرور می تواند مورد توجه قرار گیرد به خصوص اگر سرور قرار باشد یک پرونده یا سرور شبکه باشد. فضای مورد نیاز برای سیستم عامل، برنامه ها، ابزارها، برنامه های کاربردی، صفحات وب، پرونده ها و تنظیمات کاربر را در نظر بگیرید.

 هنگام مشاهده هارد دیسک، مهم است که به رابط هارد دیسک نگاه کنید. اکثر سرورهای امروزی از هارد دیسک های SATA یا SCSI استفاده می کنند.

سی دی رام

CD-ROM برای اکثر سرورها مورد مهمی نیست زیرا معمولاً فقط برای نصب نرم افزار اضافی روی سرور مورد استفاده قرار می گیرد.

پشتیبان گیری

در همه شبکه ها، تهیه نسخه پشتیبان از موارد بسیار مهم است و باید انجام شود. بیشتر شرکت ها به اطلاعات مهم مانند اطلاعات مربوط به شرکت یا مشتری که به صورت روزانه پشتیبان تهیه می شوند، نیاز دارند.

حافظه

حافظه هنگام خرید سرور یا هر رایانه از موارد مهم میباشد. میزان حافظه موجود در سرور را تعیین کنید و همچنین بررسی کنید که آیا این حافظه در آینده قابل ارتقا است. توصیه می شود حداقل 512 مگابایت حافظه در شبکه یا سرور پرونده نصب شود.

کارت شبکه

با افزایش بیش از یک رایانه در خانه و راه حلهای پهنای باند، گاهی اوقات نیاز به کارت شبکه میباشد، کارت شبکه در هنگام خرید رایانه مورد توجه قرار می گیرد. کارت های شبکه به کاربران امکان می دهد تا به کامپیوترهای دیگر متصل شوند و شبکه های کوچکی در خانه یا محل کار خود داشته باشند. این امکان انتقال داده ها، به اشتراک گذاری پرونده، اشتراک اتصال اینترنت، اشتراک چاپگر و سایر موارد مفید را فراهم می کند.

سیستم عامل

هنگام راه اندازی شبکه جدید، سیستم عامل یا نرم افزار شبکه را در سرور بررسی کنید. اگر هیچ سیستم عاملی در رایانه گنجانده نشده است، بررسی کنید که چه سیستم عاملهایی با رایانه آزمایش شده اند. به عنوان مثال: Novell، Windows NT، Windows 2000، Unix، Solaris، Linux، SCO … و غیره، همچنین مهم است که هنگام راه اندازی شبکه، سیستم عامل های در حال نصب یا گنجانده شده موردی باشد که مدیر شبکه با آن آشنایی دارد یا برای سازگاری با سایر نرم افزارها به آن نیاز دارد.

قدرت سرور

برای شبکه ها یا سرورهای بزرگ، قدرت ممکن است مورد توجه قرار گیرد. به میزان موجود منبع تغذیه و همچنین ظرفیت هر یک از منابع تغذیه نگاه کنید.

علاوه بر این، اگر فکر می کنید ممکن است در آینده برق مورد استفاده قرار گیرد، به در دسترس بودن نسخه جدید یا افزودن منبع تغذیه اضافی به سرور نگاه کنید.

پردازنده سرور

پردازنده رایانه و میزان پردازنده هایی که کامپیوتر می تواند پشتیبانی کند یکی از مهمترین موارد در هنگام مشاهده سرور است.

سخن نهایی

یکی از نیازهای داشتن سرور، داشتن شخصی برای پشتیبانی از آن است. اطمینان حاصل کنید که شخصی از کارکنان شما مسئولیت اصلی را در مورد سرور شما دارد و از آن مراقبت می کند. سعی کنید با رعایت نکات خرید سرور یک انتخاب خوب داشته باشید تا به رشد وب سایت شما کمک نماید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :