همه چیز درباره زبان GO

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
زبان go

زبان Go چیست؟ اگر قصد ایجاد یک برنامه برای کسب و کار خود به صورت ساده را دارید، باید انتخاب فن آوری مناسب شروع کنید. در دنیای تغییرات سریع، صاحبان مشاغل غالباً به Ruby متوسل می شوند زیرا به آنها امکان می دهد یک برنامه واقعاً سریع بسازند. اما چرا از Golang استفاده می کنیم؟ توسعه دهندگان اغلب ادعا می کنند که Go برای ساخت پروژه هایی با امنیت و سرعت بالا و ماژولار بودن بالا، به عنوان الگو در صنعت FinTech مناسب است.

علاوه بر این، با این زبان، توسعه دهندگان شما نیازی به استفاده ازPython ، Bundler، WSGI، Redis و سایر فناوری ها ندارند. تمام ابزارهای لازم در خود Go قرار دارند. در این پست، ما نگاهی دقیق تر به آنچه در Go است، جوانب مثبت و منفی آن و اینکه چه موقع از Go استفاده کنیم صحبت می‌کنیم (چه پروژه هایی می توانند از این زبان برنامه نویسی بهره مند شوند).

زبان Go چیست؟

Go یا Golang، یک زبان برنامه نویسی منبع باز است. Go به صورت اجرا در یک صفحه بوده و باینری های کد دستگاه کامپایل شده را تولید می کند. این زبان برنامه نویسی جدید شامل ابزاری است که به شما امکان می دهد با خیال راحت از حافظه، مدیریت اشیاء و تایپ کردن استاتیک (یا سخت) با قابلیت همزمانی استفاده کنید.

Go برای اولین بار در سال 2009 به لطف راب پیک گوگل، رابرت گریسمر و کن تامپسون به جهان معرفی شد. هدف اصلی ایجاد Go ترکیب بهترین ویژگی های سایر زبان های برنامه نویسی است:

    سهولت استفاده به همراه بهره وری پیشرفته

    راندمان سطح بالا به همراه تایپ استاتیک

    عملکرد پیشرفته برای شبکه سازی و استفاده کامل از قدرت چند هسته ای

زبان go

مزایای استفاده از Go برای پروژه شما چیست؟

چرا زبان Go محبوب است؟ علاوه بر ظاهر زیبا، Go مجموعه کاملی از مزایا را به همراه دارد. این زبان تقریباً به محض انتشار در سال 2009 شروع به رشد کرد. Go خیلی سریع شروع به حرکت از زبان # 65 به سمت زبان های برتر در سراسر جهان کرد. سپس Business Insider با نام Go داغترین زبان برنامه نویسی سال 2016 را نامگذاری کرد. براساس شاخص TIOBE، رتبه Go در سال 2017 مدام بالا و پایین رفت ، اما در سال سه سال اخیر به طور مداوم همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است بالا رفته است.

شاید بخواهید بدانید که چرا استفاده از Go در حال افزایش است. دلیل این امر این است که Go عملکردی مشابه C دارد و نگهداری از آن بسیار آسانتر از جاوا است. بیایید نگاهی به مزایای دیگر Golang بیندازیم.

برای توسعه برنامه وقت و هزینه کمتری صرف می‌کنید

اگر از Go برای پروژه خود استفاده می کنید ، نیازی به یک سرمایه بزرگ ندارید. برنامه های ایجاد شده در Go در واقع با کد دستگاه بومی کامپایل می شوند و به هیچ مترجم یا ماشین مجازی احتیاج ندارند. این همچنین بدان معنی است که برنامه های Go سریعتر کار خواهند کرد.

از Go برای طیف وسیعی از برنامه ها استفاده کنید

Go یک زبان واقعا انعطاف پذیر بوده و قادر به حل بسیاری از مشکلات است. می توانید از آن برای برنامه نویسی سیستم و شبکه، داده های بزرگ، یادگیری ماشین، ویرایش صوتی و تصویری و موارد دیگر استفاده کنید.

عملکرد بیشتر و مخاطبان گسترده تری را برای برنامه خود کسب کنید

مانند زبان‌ های C یا C ++ ، این زبان یک زبان کامپایل شده است و نیازی به تفسیر ندارد. بر همین اساس ، نبود مترجم قدرت زبان را زیاد می کند و به یک برنامه ساخته شده با Go قابلیت بیشتری می بخشد، که مطمئنا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، Go می داند چگونه به درستی حافظه اختصاص داده شده را مدیریت کند.

خبر خوبتر این است که یک برنامه مبتنی بر Go از نظر الزامات سیستم از تقاضای کمتری برخوردار است. این برای کاربران دارای دستگاههای قدیمی بسیار عالی است، زیرا آنها نیز می توانند از برنامه نوشته شده با Go لذت ببرند.

این قابلیت Go و با استفاده بیشتر افراد از برنامه شما، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :