همه چیز درباره کلمه کلیدی

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
کلمات کلیدی SEO

همه می‌دانیم که برای بهبود سایت به سئو و بهینه‌سازی نیازمند هستیم. تا با کمک آن بتوانیم کسب‌وکارمان را رونق بخشیم. در این راستا کلمه کلیدی یکی از اصلی‌ترین مواردی‌ست که نقشی حیاتی ایفا می‌کند. منظور از کلمات کلیدی، ایده‌ها و موضوعاتی‌ست که به شرح محتوای شما می‌پردازد. از نظر SEO، تنها این کلمات، توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناسایی شده و عملکرد سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند. جالب اینجاست که از آن‌ها با عنوان « query search» نیز یاد می‌شود. به نوعی اگر شما می‌خواهید محتوایی غیرکپی، تصاویر، فیلم و عبارات ساده را کنار هم قرار داده به‌گونه‌ای که منجر به بهبود سایت شود مطمئنا به کلمات کلیدی/اصلی نیاز پیدا خواهید کرد. درواقع شما به عنوان یک وب‌سایت و کپی‌رایتر، می‌خواهید کلمات کلیدی موجود در صفحه شما به آنچه افراد جستجو می‌کنند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در بین نتایج داشته باشند.

کلمه کلیدی

حال که به خوبی نسبت به کلمه کلیدی آگاهی پیدا کردید، مطمئنا سوالات بسیار زیادی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، از همین‌رو در ادامه این مقاله در نظر داریم توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چرا کلمه کلیدی پراهمیت است؟

یکی از دلایلی که نشان می‌دهد کلمه کلیدی پراهمیت است، جستجوی بازدیدکنندگان می‌باشد. درواقع کلمات کلیدی بین آنچه مردم در جستجوی آن هستند و محتواهایی که شما منتشر می‌نمائید ارتباط برقرار می‌کنند. این مسئله که با هدف رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجوگر گوگل و هدایت ترافیک ارگانیک به سایت انجام می‌شود نتایج بسیار خوبی را با خود به همراه خواهد داشت. درواقع شما به عنوان مدیر یک کسب‌وکار و یا یک کپی‌رایتر با هدف‌گذاری صحیح بر روی کلمات کلیدی تعیین می‌کنید که چه نوع ترافیکی به سمت سایت شما سرازیر شود.

کلمه کلیدی

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید کلمه کلیدی به همان میزان که در محتوا اهمیت دارد، برای مخاطبان نیز پراهمیت است. زیرا این امکان وجود دارد آن چیزی را که ارائه می‌دهید با درخواست مخاطبان مغایرت داشته باشد. به همین دلیل برای تهیه محتوایی ارگانیک و غیرکپی و برای سوق دادن بازدیدکنندگان به سایت‌تان باید نیازها، زبان مورد علاقه و نوع محتواهای مورد نظرشان را شناسایی کنید. برای این‌کار بهترین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد، ورود به انجمن‌ها، گروه‌های مختلف و البته تحقیق بر روی کلمات کلیدی با ابزارهای مختلف گوگل است. مطمئن باشید که در نهایت از نتایج بدست آمده ابراز رضایت خواهید کرد.

منظور از کلمات کلیدی دنباله‌دار چیست؟

کلمه کلیدی انتخابی شما می‌تواند گسترده و یا ترکیبی خاص از چندین اصطلاح باشد. به این دسته از کلمات کلیدی، « کلمه کلیدی دنباله‌دار» می‌گویند. زمانی که کلمات کلیدی کوتاه را به عنوان هدف نهایی خود در نظر می‌گیرید اغلب حجم جستجوی وسوسه‌انگیز و قابل توجهی را مشاهده می‌کنید. هرچند که این مسئله تنها مختص سایت شما نبوده و این امکان وجود دارد که مخاطبان به سراغ سایت‌های دیگر با همان کلمه کلیدی بروند. اما نکته اینجاست زمانی رقابت سخت می‌شود که شما کلمه کلیدی دنباله‌داری را انتخاب کنید. در بالای این رقابت قوی، کلمات کلیدی منحصر به فرد می‌توانند مبهم باشند. اگر کسی در جستجوی “سگ” است، شما نمی‌دانید لیستی از نژاد سگ، اطلاعات مربوط به غذای سگ، مکانی برای خرید لباس سگ و یا فقط یک سایت با عکس‌های سگ ناز را می‌خواهد.

کلمه کلیدی

همینجاست که کلمات کلیدی دنباله‌دار معمولاً هدف مشخص‌تری را نشان می‌دهند. برای مثال، “بهترین غذای ارگانیک برای توله سگ” یا “سگ ارزان قیمت”. همچنین از این طریق متوجه خواهید شد که بازدیدکنندگان شما چه اهدافی داشته و به چه چیزهایی نیاز دارند تا درصدد برطرف کردن آن برآیید.

استفاده از کلمه کلیدی در استراتژی محتوا

درحالی که گفته می‌شود شما تنها با یک کلمه کلیدی می‌توانید محتوایی بسیار خوب و مفید را تهیه کنید، در برخی موارد محتوای مربوطه از قبل در سایت‌های دیگر موجود است. درست همینجاست که شما باید بدانید چگونه آن را با کلمه کلیدی خود انطباق دهید برای این کار، باید آنچه را که به عنوان “استراتژی محتوا” شناخته شده است، بکار گیرید. ایجاد این استراتژی می‌تواند به شما در درک تأثیر محتوای موجود کمک کند و پیوندها یا مشکلات به وجود آمده را شناسایی نماید. از آنجا که کلمات کلیدی، هر صفحه از سایت را تعریف می‌کنند، می‌توانید از آن‌ها برای سازماندهی مطالب خود و تدوین استراتژی استفاده کنید. ابتدایی‌ترین روش برای انجام این کار، شناسایی کلمه کلیدی اصلی برای هر مقاله است. حتی می‌توانید برگه خود را براساس نیازهای‌تان بسازید و حجم جستجوی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و سایر معیارهای مهم برای تجارت‌تان را به آن اضافه نمائید.

در ایده‌آل‌ترین حالت، شما می‌خواهید که هر صفحه در سایت یک کلمه کلیدی اولیه منحصر به فرد را هدف قرار دهد. جالب اینجاست که حتی امکان هدف‌ قرار دادن نیازهای خاص‌تر نیز با استفاده از کلمات کلیدی وجود دارد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :