همه چیز درباره گواهینامه DV یا Domain Validated

دسته بندی ها : گواهینامه ssl المیرا حسن‌زاده
فرآیند خرید گواهینامه DV

همه ما می‌دانیم برای راه‌اندازی یک کسب و کار در دنیای تجارت الکترونیک به وب سایت نیاز داریم. اما نکته اینجاست که کسب و کار شما در شروع و قبل از آغاز هر فعالیتی به گواهینامه DV نیاز دارد. این گواهینامه که همان Domain Validated SSL می‌باشد، از رمزگذاری‌های 256 بیتی برخوردار بوده که حدود 99.9% با مرورگرهای وب و موبایل سازگاری دارد. در واقع آن دسته از افراد و صاحبان کسب و کار که تنها تمایل به تایید دامنه خود دارند باید گواهی SSL معتبر دامنه یعنی DV را تصویب نمایند. این مجوز Domain SSL (DV SSL) به راحتی می‌تواند نسخه‌های متفاوت دامنه‌های WWW و غیر WWW را تضمین نماید. مطمئنا در این راستا سوالات زیادی در ذهنتان ایجاد شده، از همین رو توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید به شرح توضیحاتی می‌پردازیم.

گواهینامه DV

فرآیند دریافت گواهینامه DV

مراحل اعتبارسنجی برای گواهی معتبر دامنه (DV) بسیار ساده است. در اینجا، کاربر فقط نیاز به اثبات مالکیت دامنه به مرجع صدور گواهینامه (CA) دارد. مرجع صدور گواهینامه SSL می‌تواند تأیید نامه الکترونیکی، به منظور تایید مبانی پرونده درخواست کند یا می‌تواند اطلاعات ثبت‌کننده وب‌سایت را برای تایید دامنه مورد بررسی قرار دهد. هرچند که مراحل دیگری نیز وجود دارد در ادامه به آن می‌پردازیم.

1.تأیید صحت ایمیل

مرجع صدور گواهینامه ایمیلی را برای شما ارسال می‌کند که حاوی لیک تایید است، شما باید آن ایمیل را باز کرده و بر روی آن پیوند کلیک کنید که CA مالکیت دامنه شما را تأیید می‌کند. مطمئن شوید که آدرس ایمیلی که ارائه داده اید با مدیر، سرپرست، پست مدیر، میزبان، مدیر وب شروع می‌شود. مثلا:

        [email protected]

        [email protected]

        [email protected]

        [email protected]

        [email protected]

2.تأیید پرونده مبتنی بر پرونده

در این فرآیند تأیید، مجوز گواهینامه یک پرونده HTML (همچنین به عنوان فایل تأیید اعتبار یا پرونده Auth شناخته می‌شود) به همراه داده‌های Hash ارائه می‌دهد. اکنون آن پرونده را در فهرست اصلی سرور خود بارگذاری کنید. هنگامی که CA آن پرونده صحیح را در سرور شما پیدا کرد، گواهی صادر می‌شود.

3. اطلاعات ثبت دامنه

CA مستقیماً مالکیت دامنه را از طریق اطلاعات ثبت دامنه تأیید می‌کند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ثبت دامنه را به صورت عمومی نگه داشته‌اید. اگر اطلاعات شخصی را برای ثبت دامنه پیدا کنند، CA درخواست صدور را رد می‌کند.

چه کسی باید SSL Validated (DV) SSL را خریداری کند؟

صاحبان وب سایت‌های سطح متوسط یا بالاتر که فقط مایل به رمزگذاری دامنه خود هستند باید گواهینامه DV را خریداری کنند. در مقایسه با گواهینامه SSL اعتبار سازمان (OV) و اعتبار (EV) توسعه یافته است و قیمت گواهی معتبر دامنه (DV) بسیار پایین‌تر است. با صدور گواهینامه SSL، تأیید دامنه گزینه‌های جایگزین مانند “گواهی نامه Wildcard SSL” و “گواهی چند دامنه” ارائه می‌شود. گواهینامه SSL wildcard به شما امکان می‌دهد تعداد نامحدودی از زیر دامنه‌ها را در اختیار کاربر قرار دهید در حالی که یک گواهی SSL چند دامنه (SAN) به کاربر امکان می‌دهد تا 100 نام دامنه کاملاً واجد شرایط را تضمین کند.

مزایای گواهینامه DV

چرا باید گواهی اعتبار سنجی دامنه (DV) را خریداری کنید؟

*قیمت پایین: قیمت گواهی‌های معتبر دامنه (DV) در مقایسه با سازمان‌های معتبر (OV) و گواهی‌های معتبر تمدید شده (EV) بسیار پایین‌تر و ارزان‌تر است.

* در مدت چند دقیقه صادر می شود: مجوز صدور گواهینامه دامنه معتبر (DV) SSL را در عرض چند دقیقه پس از انجام مراحل تأیید دامنه انجام می‌دهد.

* هیچ مدرکی برای اعتبارسنجی نیاز نیست: مرجع صدور گواهینامه هیچ سندی را در طول فرآیند تأیید نام دامنه درخواست نمی‌کند.

* مزایای رتبه بندی Google : گوگل اخیراً اعلام کرده است که مزایای رتبه‌بندی را به وب سایت‌های دارای SSL ارائه می‌دهد. بنابراین، یک گواهینامه DV به شما کمک می‌کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید که مطمئناً می‌تواند باعث رونق کسب و کار شما شود.

از کجا می‌توان گواهی DV SSL معتبر دامنه را خریداری کرد؟

ارائه‌دهندگان گواهینامه SSL معتبر دامنه از جمله مجوز گواهینامه مانند Comodo ، RapidSSL ، Thawte ، GeoTrust و دامنه ارائه دهنده GoDaddy دارای گواهی SSL معتبر (DV) با هزینه کم هستند. کاربری که مایل است وب سایت خود را مجهز به این دامنه نماید می‌تواند مستقیماً به وب سایت CAs برود یا می‌تواند از طریق فروشندگان SSL موجود خرید خود را انجام دهد. درواقع این امکان برای شما وجود دارد که گواهینامه SSL کم هزینه را از فروشندگان SSL پیدا کنید زیرا آنها نسبت به CA‌ها ارزان قیمت‌تر هستند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :