همه چیز درباره HTML

دسته بندی ها : متفرقه صدیقه خوشحال
زبان برنامه نویسی html

HTML یا  Hyper-text Mark-up Language یک زبان برنامه نویسی جهانی برای قالب بندی صفحات وب است. امروزه در دنیای وب، از HTML به همراه JavaScript و CSS جهت ایجاد ساختار و ظاهر دلخواه ما در صفحات وب استفاده می شود.

html زبان برنامه نویسی است یا کاربر دیگری دارد؟

از طریق HTML می توان شکل و ظاهر تصاویر، پیوندها، عناوین، متن، طرح صفحه و تقریباً هر عنصر یک صفحه وب را قالب بندی کرد. در حالی که امروزه زبانها و ابزارهای برنامه نویسی وب شناخته شده دیگری در سطح جهان مانند سیستمهای مدیریت محتوا وجود دارد، ولی همچنان HTML زبان برنامه نویسی غالب برای ایجاد صفحات وب است. برای اغلب شرکت‌های کوچک و رو به رشدی که واقعا ً به قابلیت‌های پیشرفته در وب سایت خود نیاز ندارند، مناسب‌ترین زبان است .

 در زیر برخی از فواید استفاده از HTML در هنگام ایجاد وب سایت تان آورده شده‌است :

همه مرورگرها از HTML پشتیبانی می کنند

مطمئناً بیش از هر زبان برنامه نویسی وب دیگر، مرورگرها از HTML پشتیبانی می کنند. در نتیجه، وقتی وب سایتی را با استفاده از HTML می سازید، در بیشتر مرورگرهای جهان نشان داده می شود، به شرطی که برنامه نویس مراقب باشد وب سایت را برای متداول ترین مرورگرها بهینه کند. بهینه سازی یک وب سایت مبتنی بر HTML برای سازگاری مرورگر نه دشوار است و نه پیچیده.

زبان برنامه نویسی html
زبان برنامه نویسی html

HTML رایگان است

یک مزیت عمده HTML رایگان بودن آن است. شما به هیچ نرم افزاری برای HTML نیاز ندارید، به هیچ افزونه ای نیازی ندارید و این بدان معنی است که می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه ساخت وب سایت خود صرفه جویی کنید. حتی با وجود سیستم های مدیریت محتوا، ممکن است تمام افزونه هایی که لازم داشته باشید همیشه رایگان نباشد.

HTML مناسب ترین زبان برای موتور جستجو است

از میان تمام زبان های برنامه نویسی وب، HTML بهترین گزینه برای موتورهای جستجوگر است. ایجاد وب سایت های سازگار با SEO با استفاده از HTML بسیار آسان تر از هر زبان برنامه نویسی دیگری است.  HTML باعث ایجاد حداقل پیچیدگی SEO می‌شود و در هنگام تلاش برای ساخت یک وب سایت سازگار SEO ، بیش‌ترین انعطاف‌پذیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. تا زمانی که در کدنویسی HTML دقت لازم را داشته باشید، خواندن و دسترسی به وب سایت HTML شما برای خزنده های موتور جستجو آسان تر خواهد بود. این باعث کاهش زمان خزیدن و بهبود بارگذاری صفحه می شود و به وب سایت شما کمک می کند عملکرد بهتری در نتایج جستجو داشته باشد.

در بیشتر موارد، همان چیزی است که شما نیاز دارید

علی رغم تمام مزایای استفاده از HTML، اولین مرحله ای که باید هنگام ایده پردازی یک وب سایت انجام دهید این است که مشخص کنید وب سایت شما دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. آیا وب سایت شما اساسا ً شامل اطلاعات بازاریابی و شرکت خواهد بود و یا بصورت خبری – مثلا  هر چند ساعت یا چند روز محتوا به آن اضافه می‌شود؟ آیا وب سایت شما باید به طور عمده اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه دهد یا به تعامل با بازدیدکنندگان خود نیاز دارد؟

ایده پردازی یک وب سایت فوق العاده سطح بالا با لیست خواسته ها از ویژگی ها و عملکرد آسان است، اما آیا برای تجارت کوچک یا در حال رشد شما ضروری است؟ در بیشتر موارد، وب سایت های تجاری به عملکرد پیشرفته ای با فناوری های برنامه نویسی یا سیستم های مدیریت محتوا نیاز ندارند.

نتیجه گیری

از نظر زیبایی شناسی، یک وب سایت HTML می تواند به همان اندازه جذابیت یک وب سایت با استفاده از فناوری های پیشرفته تر، را داشته باشد. طراحی یک وب سایت کاملاً متشکل از HTML ممکن است تصمیمی عاقلانه تر و پیشرفته تر از ایجاد وب سایت با فناوری پیشرفته برای تجارت شما باشد.

منبع

صدیقه خوشحال
صدیقه خوشحال

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :