هوش مصنوعی گوگل و اهمیت آن در تجارت الکترونیک

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
google analytics چیست

هوش مصنوعی یکی از شاخه‌های رشته رایانه است و هدف اصلی‌ آن، تولید ماشین‌های هوشمند با قابلیت انجام وظایف انسانی است. در حقیقت این تکنولوژی، به نوعی شبیه سازی هوش بشریت برای کامپیوتر به حساب می‌آید، تا بتواند مثل انسان فکر کند، تصمیم بگیرد و حتی رفتار او را تقلید نماید. در سال‌های آینده هوش مصنوعی دنیا را متحول خواهد کرد. در این محتوا نحوه عملکرد RankBrain یا هوش مصنوعی گوگل را شرح می‌دهیم زیرا در رتبه‌بندی گوگل نیز یک عامل مهم محسوب می‌شود.

تاریخچه هوش مصنوعی گوگل

  در سال 2015، گوگل از الگوریتم جدیدی رونمایی کرد. گوگل برای فیلتر کردن نتایج جستجو و رتبه بندی، روی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سرمایه‌‌ گذاری‌های زیادی کرده است، تا در آینده‌ای نه چندان دور ابزارهای پیشرفته‌تری را به جهان ارائه دهد. بنابراین یکی از مواردی که برای به دست آوردن رتبه مناسب سایت و افزایش بازدید باید در نظر گرفت، هوش مصنوعی گوگل است.

نحوه عملکرد هوش مصنوعی گوگل

RankBrain  یا هوش مصنوعی گوگل از زبان نوشتاری ریاضی مانند بردارها استفاده می‌کند، زیرا کامپیوترها قادر به درک آن هستند. اگر RankBrain  با کلمه یا عبارتی رو به رو شود که با آن آشنایی ندارد، می‌تواند حدس بزند چه کلمات مترادفی برای آن‌ وجود دارد و محتواهای مرتبط را برای کاربر به نمایش  بگذارد. گوگل از این هوش مصنوعی برای نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند، تا به کاربران خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین خدمات را ارائه دهد. گروهی از افراد معتقدند استفاده از سئو محتوا و سایت، به تنهایی راهکاری قدیمی است و برای کسب امتیاز بالا، حتما باید عوامل دیگر را نیز در نظر گرفت، زیرا گوگل هر سال الگوریتم‌های خود را 500 یا 600 بار تغییر می‌دهد. این آمار تقریباً دو بار در روز است. پس همگام شدن با عوامل رتبه بندی گوگل که روزانه در حال تغییر می‌باشند، غیرممکن است.

هوش مصنوعی گوگل

تغییر نحوه عملکرد

نحوه عملکرد گوگل نسبت به گذشته تغییر کرده است، هنگامی که کاربر به جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرش می‌پردازد، میلیون‌ها نتیجه از صفحاتی که آن کلمه را در محتوای خود به کار برده‌اند، نمایش داده می‌شود. ربات‌های گوگل با جستجو در وب، کل اطلاعات را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کنند و با توجه به الگوریتم‌های از قبل تعیین شده به صفحات مختلف امتیاز می‌دهند.

اگر صاحبان و مدیران سایت‌ها، اصول و قواعد سئو را رعایت کنند، تا سایت مورد نظر در بالای نتایج جستجو قرار بگیرد و کاربران زیادی روی صفحه کلیک نموده و از محتوای آن استفاده نمایند، گوگل رتبه خوبی به آن وب‌سایت خواهد داد. در مقابل، اگر کاربران با وجود مشاهده صفحه‌ای در بالای لیست جستجو، وارد آن نشوند و هیچ کلیکی صورت نگیرد، گوگل رتبه آن را کاهش داده و در به روز رسانی بعدی صفحات پربازدیدتر با امتیاز بالا را جایگزین می‌کند. همان طور که می‌دانید، علاوه بر سئو، سرعت سایت، کیفیت و تعداد کلمات محتوا، استفاده از لینک در شبکه‌های اجتماعی و … در رتبه‌بندی الگوریتم گوگل موثر می‌باشند.

چرا نرم افزار هوش مصنوعی گوگل منبع باز می‌باشد؟

نرم افزار هوش مصنوعی گوگل به صورت منبع باز ارائه شده است، تا برنامه نویسان بتوانند با دسترسی به کدهای آن، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی و جدیدی را طراحی و به دنیای تکنولوژی وارد کنند. همان طور که می‌دانید، استفاده از یک نرم افزار توسط برنامه نویسان دیگر، باعث توسعه و پیشرفت آن خواهد شد و هدف از منبع باز بودن نیز همین امر می‌باشد.

کلام آخر

فرآیندی که گوگل به وسیله آن تصمیم می‌گیرد و تغییراتی را هر روز در صفحات وب ایجاد می‌کند، حاصل الگوریتم‌هایی می‌باشد که هدف آن‌ها ارائه بهترین نتایج به کاربران است. هوش مصنوعی گوگل کمک زیادی به ربات‌های این موتور جستجوگر می‌کند، تا نقاطی که از دسترس آن‌ها خارج می‌شوند را پوشش دهد و راه سئوکاران کلاه سیاه را مسدود نمایند. در این محتوا سعی شد، در مورد یکی از موثرترین ابزارهای گوگل در رتبه‌بندی صحبت نماییم. امید است با در نظر گرفتن موارد ذکر شده امتیاز خوبی برای سایت خود به دست آورید و شاهد افزایش چشم‌گیری در تعداد بازدیدها باشید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :