وبینار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
افزونه دکان

وبینار یک رویداد زنده و مجازی است که بصورت آنلاین اجرا می شود. یک جلسه آموزشی یا آموزنده که شامل ارتباط صوتی و تصویری بین یک سخنران و شرکت کنندگان است. نرم افزار مورد استفاده در Webinar به اشتراک گذاری اسلایدها و مشارکت تعاملی از طریق صندوق های چت و ویژگی های پرسش و پاسخ امکان پذیر است.

ویژگی های وبینار

    امکان اشتراک گذاری فیلم و ارائه مطالب

    امکان چت میان شرکت کنندگان

    وجود وایت برد مجازی

    امکان ارائه نظرسنجی

    اشتراک گذاری دسکتاپ

    امکان ضبط رویداد

مزایای استفاده از Webinar

وبینارها هم برای مجری و هم برای شرکت کنندگان بسیار مناسب است. به همین دلیل است که این شکل و فرمت اجرا هر ساله بیشتر و بیشتر محبوب می شود.

وبینارها برگزاری کنفرانس ها و جلسات را در هر زمان و مکان امکان پذیر می کند. هر کس می تواند بدون ترک کار یا فقط در خانه ماندن ، در یک سفر کاری یا تعطیلات در یک وبینار شرکت کند. برگزاری همایش و جلسه و کلاس آموزشی در فضای مجازی به راحتی و با چند کلیک ماوس!

وبینار

چگونه می توان از Webinar استفاده کرد؟

وبینارها را می توان با عضویت در سایت‌های ارائه دهنده و برگزار کننده وبینار که به صورت تخصصی بستر این کار را فراهم کردند شروع کرد و همچنین می توان به صورت مستقل از طریق نرم افزارهایی مانند Adobe Connect اقدام به برگزاری این رویداد نمود.

وبینار برای آموزش آنلاین

به عنوان یک مدرس ، می توانید به مخاطبان گسترده تری از دانش آموزان برسید ، زیرا آنها مجبور نیستند وقت و هزینه خود را برای سفر هزینه کنند. شرکت کنندگان می توانند از هر مکانی دیگر فقط وارد webinar شما شوند.

همچنین می توانید از هزینه های مربوط به اجاره محل ، غذا و سایر هزینه های جانبی خودداری کنید که به شما امکان می دهد هزینه کمتری برای این رویداد بپردازید و در نتیجه شرکت کنندگان بیشتری داشته باشید.

وبینار

در اصل مشاغل از وبینارها برای آموزش و به روزرسانی کارمندان خود استفاده می کنند. در دنیای پر سرعت تکنولوژی امروز ، فقط کسانی که از آخرین روند صنعت پیروی کنند، می توانند موفق شوند.

از این گذشته، بسیاری از شرکت ها کارمندان مختلفی را در سراسر جهان به خدمت گرفته‌اند، بنابراین آوردن همه آنها زیر یک سقف بسیار پر هزینه است.

Webinar برای بازاریابی

بازاریابی محلی است که وبینارها می توانند بیشترین سود را داشته باشند.

اول از همه ، یک جلسه آنلاین که محصول شما را نمایش می دهد و به محض تولید محتوای ویدیویی ، به طور متوسط ​​دو برابر بیشتر توجه را جلب می کند.

ثانیاً ، چنین وبینارهایی به شما کمک می کنند تا رابطه شخصی طولانی مدت با مشتریان برقرار کنید. وقتی توضیح می دهید که محصول چگونه کار می کند و به سؤالات پاسخ می‌دهید نشان می دهید که به مشتریان اهمیت می دهید.

وبینار

برای برگزاری یک وبینار چه مواردی ضروری است؟

برای شرکت کنندگان ، دسترسی به اینترنت و یک هدفون (هدفون یا میکروفون) بسیار مهم است.

برای مجریان وبینار ، داشتن اتصال به اینترنت پایدار ، وب کم ، هدست و سیستم میزبانی وب وینر بسیار مهم است.

برای برگزاری یک وبینار ، نیازی به تجهیزات خیلی ویژه و گران ندارید. کافی است یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت و میکروفون داشته باشید.

عملاً تمام رایانه ها اجزای مورد نیازبرگزاری وبینار را دارند. مهمتر از آن ، شما مجبور نیستید دانش فنی خاصی داشته باشید. اگر می توانید از موتورهای جستجو استفاده کنید یا فیلم های آموزشی را در YouTube تماشا کنید، تا بیشتر با وبینار و شرایط برگزاری آن آشنا شوید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :