وب سایت ریسپانسیو

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
ریسپانسیو

ریسپانسیو چیست؟ از اهمیت آن در طراحی وب سایت اطلاع دارید؟ مردم به طور متوسط ​​روزانه بین 3 تا 4 ساعت با تلفن های هوشمند خود در شبکه های اجتماعی با وب سایت ها هستند. به دلیل این تغییر رفتار مصرف کننده طی سال‌های اخیر، دیگر نباید ملاک طراحی وب سایت را فقط دسکاپ قرار داد.

طراحی وب سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی وب ریسپانسیو به طور خودکار ابعاد وب سایت را برای صفحه نمایش ها و مرورگرهای مختلف تنظیم می کند. با داشتن یک وب سایت ریسپانسیو، کاربران می توانند وب سایت شما را از هر دستگاهی مرور کنند.

نحوه عملکرد وب سایتهای ریسپانسیو

یک وب سایت معمولی از مجموعه ای از فایل‌ها تشکیل شده است. هر فایل شامل کد HTML و محتوا (متن و تصاویر) است. صفحات وب با پرونده هایی به نام Cascading Style Sheets (CSS) تکمیل شده اند. یک وب سایت ریسپانسیو بسته به دستگاه مورد استفاده برای دسترسی به سایت، مجموعه متفاوتی از فایلهای CSS را اعمال می کند. ظاهر و ابعاد سایت ریسپانسیو بر اساس دستگاه متفاوت به نظر می رسد و نسبت به آن پاسخ می دهد.

به عنوان مثال ، در حالی که کسی در حال مشاهده سایت از یک دستگاه دسک تاپ است، یک منوی پیمایش به صورت افقی را مشاهده می کند، شخصی که سایت را از یک دستگاه همراه مشاهده می کند، یک منوی ناوبری به صورت عمودی با متن بزرگتر پیدا می کند که خواندن آن در صفحه کوچکتر طبیعتا آسان تر است.

چرا طراحی وب سایت واکنش گرا مهم است

زمانی بود که مردم فقط از رایانه‌های رومیزی به وب سایتها دسترسی پیدا کرده و اکثریت قریب به اتفاق مانیتور یکسانی داشتند. وب سایت ها برای بازدید کننده متوسط ​​طراحی شده اند. امروزه افراد به دستگاههای مختلف با صفحه نمایش از چند اینچ تا 27 ″ یا بیشتر به وب سایت ها دسترسی پیدا کرده و انتظارات تغییر کرده است. مصرف کنندگان انتظار دارند وب سایتی که بازدید می کنند بتوانند در تبلت هم مانند کامپیوتر بدون مشکل با قابلیت ریسپانسیو برایشان در دسترس باشد. آنها انتظار دارند که سایت با سیستم آنها منطبق شود نه برعکس.

انتظارات متفاوت در دستگاه های مختلف

دستگاه های مختلف نیز از نظر قابلیت استفاده از درخواست متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال، آیفون اپل افراد را “آموزش” داده است که انتظار دارند بتوانند صفحه را به سمت چپ / راست / بالا / پایین بکشند. افرادی که از تلفن هوشمند به وب سایت مراجعه می کنند انتظار دارند که بتوانند روی یک شماره تلفن کلیک کنند و شماره تلفن مالک وب سایت به طوری در اختیارشان قرار گرفته که امکان شماره گیری خودکار آن شماره را داشته باشند.

سایتی که ریسپانسیو باشد ، همه این موارد را در نظر گرفته و به طور خودکار تنظیم می کند تا بدون توجه به دستگاهی که برای دسترسی به سایت استفاده می کند، بهترین تجربه ممکن را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد.

مطالعات اخیر توسط Google تأیید کرده است که هر کسب و کاری از کوچک، متوسط ​​و شرکتی اگر می خواهند یک مزیت رقابتی در سئو کسب کرده و بعداً آن را حفظ کنند، نیاز به داشتن یک وب سایت ریسپانسیو دارند.

ریسپانسیو

این آمار بازاریابی را مشاهده کنید:

    57 درصد از کاربران می گویند که آنها تجارت یک سایت همراه با طراحی ضعیف و بدون ریسپانسیو را توصیه نمی کنند (socPub)

   بیش از 57 درصد از کل ترافیک آنلاین ایالات متحده اکنون از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها صورت می گیرد (BrightEdge)

    69 درصد از کاربران تلفن های هوشمند همچنین می گویند که بیشتر از شرکت هایی که دارای سایت های ریسپانسیو هستند خریداری می کنند (BrightEdge)

    50 درصد از جستجوهای B2B امروزه در تلفن های هوشمند رخ می دهد و تا سال 2020 به 70 درصد نیز رسیده است

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :