تاثیر ویدئو مارکتینگ در رشد سئو

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
سئو ویدئو

هر ساله شاهد ظهور تکنولوژی جدیدی در بازار دیجیتالی هستیم، برخی از تکنولوژی‌ها گاها فراموش می‌شوند اما برخی همچنان تاثیر خود را بر زندگی ما می‌گذارند. بدون شک بازاریابی ویدیویی این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد، به‌گونه ای که از آن با عنوان دومین پلتفرم بزرگ موتور جستجو بعد از Google نام برده می‌شود که افراد برای جستجوی نمایش داده‌های خود به سراغ استفاده از آن می‌روند. طبق یک مطالعه سیسکو، گفته می‌شود که تا سال 2021، حدود 82٪ ترافیک آنلاین مصرف‌کنندگان به ویدیو تبدیل خواهد بود. به یاد داشته باشید، اگر از فیلم‌ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی خود استفاده نمی‌کنید، در واقع بخش بزرگی از سئو را از دست داده‌اید. بنابراین سوال مهم این است که ویدئو مارکتینگ چیست و چگونه می‌تواند در بهبود SEO تاثیرگذار باشد؟ در این مقاله در نظر داریم توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

درست مانند بازاریابی محتوا، ویدئو مارکتینگ نیز یکی از استراتژی‌های کارآمد بازاریابی است که نیازها و خواسته‌های خریداران را در اولویت قرار می‌دهد. این امر عمدتاً به منظور افزایش عملکرد مشتری و سودآوری بیشتر صورت می‌گیرد. در واقع بازاریابی محتوای ویدئویی تصدیق می‌کند چگونه مشاغل می توانند فیلم‌ها را در کانال‌ها و مراحل مختلف از استراتژی بازاریابی به صورت کاملا جداگانه نسبت به پادکست‌ها و پست‌های وبلاگی مورد استفاده قرار دهند. تمرکز اصلی محتوای ویدیویی ارائه اطلاعات بصری جذاب، سرگرم کننده و مفید برای مخاطب است. امروزه آژانس‌های دیجیتال با در اختیار داشتن امکانات و تکنولوژی‌های لازم، می‌توانند تمامی جنبه‌های محتوای ویدئویی را در اختیار شما قرار دهند.

ویدئو مارکتینگ

آشنایی با روند بازاریابی محتوای ویدئویی

سه مرحله اصلی در ویدئو مارکتینگ وجود دارد. اگر در حین ساخت محتوای ویدئویی این سه مرحله را پشت سر نگذارید، نمی‌توانید بازاریابی محتوای ویدئویی موثری از خود به جای بگذارید. اگر به دنبال بهترین نتایج هستید ، حتماً این سه مرحله را دنبال کنید.

  • مرحله 1: استراتژی

این موارد عبارتند از: اهداف شما برای بازاریابی محتوای ویدیویی، بینش مخاطبان، تحقیق در رقابت، آشنایی با بازاریابی محتوای ویدیویی و برنامه توزیع.

  • مرحله 2: تولید

قبل از شروع فیلم‌برداری درباره محتوای خود، باید آگاه باشید که کمپین محتوای ویدئویی شما چه کاری را انجام می‌دهد. آیا می‌خواهید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنید که از شما خرید کنند؟ یا می‌خواهید فقط آگاهی از برند را بالا ببرید؟ با توجه به پاسخ ها، فرآیند تولید محتوای شما نیز متفاوت خواهد بود.

این روند شامل سه مرحله است: پیش تولید، تولید و پس از تولید.

پیش تولید شامل تمامی موارد از جمله تحقیقات، طراحی، طراحی فیلم‌نامه، استخدام خدمه و… می‌باشد.

بخش تولید زمانی آغاز می‌شود که پیش تولید انجام شده و کار به مرحله استفاده از دوربین در «عمل» رسیده است.

آخرین مرحله نیز به پس از تولید ارتباط دارد که تیم ویرایش تولید شامل گرافیک، فیلم، جلوه‌های تصویری و جلوه‌های صوتی وارد عمل شده و فیلم نهایی را ارائه می‌دهند.

  • مرحله 3: بازاریابی

آخرین مرحله از ویدئو مارکتینگ به خود «بازاریابی» اختصاص دارد. این مرحله شامل مؤلفه های مختلفی است که از تشکیل قیف بازاریابی منسجم گرفته تا به اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی را شامل می‌شود. در واقع، بازاریابی محتوای ویدیویی برای بخش B2B بسیار ضروری است. کسب و کارهایی که از این استراتژی استفاده می کنند، تولید بیشتر، آگاهی بهتر از برند و کسب درآمد بیشتر نسبت به افرادی که از روش های دیگر بازاریابی استفاده می کنند نصیب‌شان شده و در نتیجه سود بیشتری عاید آنها می‌شود.

آشنایی با ویدئو مارکتینگ

روش‌هایی برای تاثیرگذاری ویدئو مارکتینگ بر بهبود سئو

  • بهینه‌سازی موبایل

امروزه بهینه‌سازی موبایل تمرکز اصلی دنیای وب است. تنها طی چند سال، موبایل‌ها از نمای دسکتاپ فراتر رفته و همچنان در حال رشد هستند. بدون شک، آنها روز به روز به بخش ضروری و مهمی از زندگی ما تبدیل می‌شوند. با توجه به تحقیقات انجام شده در آوریل 2018، ترافیک اینترنت از طریق اینترنت همراه 51٪ از کل ترافیک آنلاین بوده است. همچنین 90٪ از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند فیلم‌های خود را در موبایل‌های شخصی‌شان تماشا کنند. تماشای فیلم به جای خواندن متن در صفحه نمایش‌های کوچک آسان است.

  • Metadata

با همان روش قدیمی می‌توانید با درج عنوان، توضیحات متا و برچسب‌های متا، صفحه وب سایت خود را بهینه کنید. مطمئن شوید که اطلاعات متن فوق را در ویدیویی‌ها مطرح کرده‎‌اید. موتورهای جستجو برای یافتن ویدیوی شما از اطلاعات فوق استفاده می‌کنند و نتایج فیلم را رتبه‌بندی می‌نمایند. Metadata باید کلمات کلیدی را در عنوان یا توضیحات درج کند، زیرا موتور جستجو به تجزیه و تحلیل آن خواهد پرداخت. Metadata در اصل مشخصه توصیف محصول یا خدمات شماست. روند استفاده از Metadata  ساده و آسان است و حتی زمان بسیار کمی را می طلبد.

  • نقشه ویدئویی تهیه کنید

اگر محتوای وب‌سایت زیادی را برای وب سایت خود ایجاد و منتشر می‌کنید، برای به دست آوردن رتبه با مشکل روبرو خواهید شد از همین‌رو وجود یک نقشه ویدئویی می‌تواند به شما کمک کرده تا بتوانید بار آن را کاهش دهید. نقشه سایت ویدیویی یک فایل متنی است که اطلاعات مهمی در مورد محتوای ویدیوی شما دارد. وقتی یک نقشه سایت به Google ارسال می‌کنید، به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهید که یک ویدئو با عنوان، موضوع، زمان اجرا و در مورد مخاطبی که می خواهید هدف بگیرید در اختیار دارید.

این اطلاعات برای نمایه شدن ویدیوی شما توسط موتورهای جستجو نقش اساسی دارد.

به طور خلاصه، یک نقشه سایت ویدئویی به Google کمک می‌کند تا درک بهتری از اینکه کدام وب سایت‌ها دارای محتوای ویدئویی هستند و تمرکز محتوا چیست، بدست آورند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :