ویژگی ها و مزایای سیستم های ماشین مجازی

دسته بندی ها : تکنولوژی, مقالات پریا اصبری
سرور مجازی قوی

زمانی که شروع به راه اندازی سایتی می کنید، لازم است در ابتدا اقدام به خرید هاست و سرور مناسبی نمایید تا سایت شما به سرعت بالا آمده و در صفحات برتر موتورهای جستجو نمایان شود. سرور مجازی قوی و ماشین های مجازی طیف وسیعی از مزایایی را ارائه می دهند که باید در نظر بگیرید تا سایتتان راه اندازی شود.

در طول 15 سال گذشته، ماشین‌های مجازی به دلیل سازمان‌ هایی که مجازی‌ سازی سرور را برای استفاده بسیار کارآمدتر از قدرت محاسباتی سرورهای فیزیکی خود انتخاب کرده ‌اند، قدرت بیشتری دارند. به این ترتیب امکان صرفه جویی در فضا در مرکز داده و کاهش نیاز به سرورهای فیزیکی وجود دارد.

ماشین مجازی چیست؟

در جنبه‌ های کلی، ماشین مجازی نرم ‌افزاری است که می ‌تواند سیستم عامل دیگری را درون آن بارگذاری کند و وانمود نماید که یک رایانه شخصی واقعی است. همانطور که این اصطلاح می گوید، این یک ماشین فیزیکی و ملموس نیست، بلکه ماشینی است که ما فقط می توانیم به صورت مجازی یا شبیه سازی شده آن را ببینیم.

اگرچه درست است که انواع مختلفی وجود دارد، اما رایج ترین ماشین مجازی مورد استفاده ماشین مجازی “سیستم” است. این نوع ماشین مجازی یک کامپیوتر کامل را شبیه ‌سازی می‌ کند: دیسک ذخیره‌ سازی، کارت گرافیک، حافظه رم و بقیه اجزای سخت ‌افزاری یک کامپیوتر شخصی را دارد. تمام این شبیه سازی برای سیستم عاملی که ماشین مجازی را اجرا می کند نامرئی است، اما همه اجزای آن درست مانند یک کامپیوتر کار می کنند.

حتی اگر سرور مجازی قوی به طور فیزیکی در رایانه دیگری کار کنند، نمی ‌توانند به ماشین میزبان دسترسی داشته باشند. با این حال، برنامه هایی وجود دارند که انتقال فایل ها و داده ها را از هاست به ماشین مجازی امکان پذیر کرده و تسهیل می کنند.

ویژگی های اصلی یک ماشین مجازی

پس از تعریف مفهوم ماشین مجازی و ارائه برخی از عملکردهای آن، شناخت ویژگی های اصلی آن ضروری است:

  • تقریباً هر سیستم عاملی را می توان در اکثر ماشین های مجازی مانند ویندوز، لینوکس، اندروید یا Mac OS X نصب کرد.
  • هر سیستم عاملی که مجازی سازی می شود، کاملاً مستقل از بقیه سیستم عامل ها است. بنابراین، اگر یک ماشین مجازی دچار مشکل شود یا مستقیماً از کار بیفتد، دیگران تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت و به مسیر و عملکرد خود ادامه خواهند داد.
  • نحوه استفاده سیستم عامل از ماشین مجازی با سیستم عامل نصب شده روی هر کامپیوتری یکسان است.
  • عناصر تشکیل دهنده یک ماشین مجازی همان عناصر موجود در یک کامپیوتر فیزیکی هستند. از RAM و هارد دیسک گرفته تا درایو CD-ROM، کارت گرافیک و کارت شبکه در یک ماشین مجازی گنجانده شده است، مجازی سازی همه این عناصر تنها تفاوت با یک کامپیوتر واقعی است.
  • تمام عناصر موجود در ماشین مجازی در مجموعه ای از فایل ها گنجانده شده اند. به این ترتیب کپی یک سیستم عامل مجازی از رایانه ای به رایانه دیگر و همچنین تولید نسخه های پشتیبان امکان پذیر می شود. هر دو فرآیند به سرعت و به راحتی انجام می شود. از مشکلات فنی نیز جلوگیری می شود.
سرور مجازی قوی

ویژگی های سرور مجازی قوی

بدون نیاز به سرمایه‌ گذاری سخت‌ افزاری: بر خلاف ماشین ‌های فیزیکی، راه‌ اندازی ماشین‌ های مجازی نیازی به اجزای فیزیکی ندارد، بنابراین سازمان‌ ها را از صرف هزینه برای تعمیر و نگهداری و تجدید این دستگاه‌ها باز می ‌دارد.

دسترسی بیشتر را فراهم می کند: با در دسترس بودن در فضای ابری، در صورت وجود اتصال به اینترنت، می توان از هر جایی به آن دسترسی داشت.

امکان پرداخت به ازای استفاده: به طور کلی ماشین های مجازی را می توان به صورت پرداخت به ازای استفاده خریداری کرد. این امر با عدم نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزاتی که ممکن است به طور منظم مورد استفاده قرار نگیرند، در هزینه ها صرفه جویی می کند.

انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را فراهم می کند: یک ماشین مجازی اجازه می دهد تا قدرت یک زیرساخت را به سرعت و به راحتی با توجه به نیاز کاربر افزایش یا کاهش دهد. به عنوان مثال، ممکن است این اتفاق بیفتد که ظرفیت ذخیره سازی دیسک بیش از حد بارگیری شود، در صورت بار کاری زیاد، کاربر به ماشین قدرتمندتری نیاز داشته باشد، یا سرور خیلی کوچک شود. در این مواقع، ماشین مجازی گزینه ارجح است.

امنیت بیشتر ارائه شده: برنامه ‌نویسی سریع پشتیبان‌ گیری، پشتیبانی از ماشین‌ های مجازی را تسهیل می ‌کند.

کلام آخر

با بررسی ویژگی های سرور مجازی قوی و استفاده از آن می توانید سایت خود را راه اندازی کنید، اما بهتر است بدانید که برای شروع کار هاست سی پنل ایران بهترین گزینه به شمار می آید. برای خرید هاست، پلن های مربوطه را بررسی کنید، ما در امن اس اس ال در کنار شما هستیم تا بهترین ها را تجربه کنید.

منبع

پریا اصبری
پریا اصبری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :