پلاگین های محبوب وردپرس ” بخش اول “

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
پلاگین وردپرس چیست

معرفی پلاگین

پلاگین یا در معنای فارسی همان افزونه، نرم‌افزار کوچکی‌ست که به برنامه اصلی امکانات جانبی و مکمل را اضافه می‌کند. درواقع افزونه‌ها قابلیت گسترش یا اضافه کردن ویژگی‌های جدید به یک وب‌سایت را برای ما فراهم می‌آورند و به همین دلیل است که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردارند. با توجه به آمار منتشر شده امروزه بیش از 55000 افزونه وردپرس وجود دارد که ما تنها از تعداد کمی از آن استفاده می‌کنیم. با توجه به این مسئله در این مقاله برخی از محبوب‌ترین افزونه‌ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

Yoast SEO

امروزه به سختی می‌توانید سایتی را پیدا کنید که از افزونه Yoast SEO در پلاگین وردپرس استفاده نکرده باشد. از همین رو میتوان آن را محبوب‌ترین افزونه حال حاضر دانست. این افزونه کمک می‌کند تا شما نمره سئو مقالات و صفحات خود را در گوگل بهبود بخشید. همچنین کلیدی اصلی خود، توضیحات متا، نامک، عنوان SEO و ویژگی‌های alt تصاویر را تنظیم نمائید. نکته بسیار جالب اینجاست که افزونه سئو توصیه‌هایی بسیار کاربردی برای خوانایی مناسب مقالات به شما توصیه می‌کنند. و زمانی که بتوانید تمامی مشکلات و نکات مربوطه را رعایت کنید چراغ سبزی را در اختیار شما می‌گذارد که نشان‌دهنده عملکرد خوب شما در سئو است.

Akismet

وقتی تعداد دانلودهای Akismet را مشاهده میکنید، مطمئنا درک این مسئله خیلی برایتان سخت نخواهد بود که این افزونه نیز همانند سئو از طرفداران زیادی برخوردار است. در واقع Akismet ابزاری‌ست که به صورت Automatic به مسدود کردن نظرات بیخود می‌پردازد. هر روزه، لینک های تبلیغاتی، داستان های بی‌ربط، محتوای مخرب و… به سایت‌ها ارسال می‌شود و مطمئنا فیلترکردن تمامی آنها توسط خودتان کاری بس دشوار و التبه زمان‌بر خواهد بود. این افزونه نه تنها برای اتوماسیون بلکه برای اهداف امنیتی نیز بسیار کاربردی‌ست زیرا اجازه نمی دهد محتوای مخرب یا دردسرساز در سایت شما به انتشار درآید. Akismet همچنین تمامی فرم‌های تماس باشما را در برابر پایگاه داده جهانی اسپم بررسی می‌کند. از همین‌رو مطمئن هستید که تنها اطلاعات خوب و مرتبط در اختیار شما قرار می‌گیرد. این افزونه برای وبلاگ ها و صاحبان مشاغل که حداقل روزانه ده‌ها نظر دریافت می‌کنند الزامی است.

Jetpack

فزونه دیگری که توسط Automattic ساخته شده است در صدر محبوب ترین افزونه های وردپرس قرار دارد. این افزونه که Jetpack نام دارد، ابزاری چند منظوره‌ست که در همه‌چیز عملکردی خوب از خود به‌جای می‌گذارد. از جمله ویژگی های مختلف آن، می‌توان به تجزیه و تحلیل سایت، ارسال خودکار محتوا به رسانه‌های اجتماعی، چندین مضمون وردپرس، فیلتر اسپم، نظارت برخرابی، اسکن بدافزار، امنیت ورود به سیستم، بارگذاری تصویر، CDN  و…. اشاره کرد. برای استفاده از Jetpack باید بدانید که تنها یک طرح آن رایگان و سه طرح باقی‌مانده با پرداخت هزینه‌ای آزاد می‌شود. این افزونه با تناسبی که میان نیازهای اساسی و بودجه به وجود آورده برای وبلاگ های شخصی، راه‌اندازی ها و همچنین برای مشاغل شرکتی بسیار مناسب است.

Contact Form 7

پلاگین محبوب بعدی Contact Form 7 نام دارد که فرم‌های تماس ساده و کارآمد را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه همه ما به یک روش آسان برای برقراری ارتباط با مردم احتیاج داریم، جای تعجب نیست که این افزونه را در لیست محبوب‌ترین‌ها ببینید. این افزونه توسط Takayuki میوشی ساخته شده است و می تواند فرم‌های مختلف تماس در همان سایت را کنترل کند. همچنین با فیلتر Spam Akismet ادغام شده و به شما این امکان را می‌دهد تا استایل و زمینه‌هایی را که می‌خواهید در فرم استفاده کرده و یا سفارش دهید. این افزونه توانایی ارسال CAPTCHA و Ajax را دارد. دقت داشته باشید؛ هیچ اهمیتی ندارد که شما یک وبلاگ شخصی یا شرکتی در اختیار دارید که از آن کسب درآمد کنید. چرا؟ زیرا این برنامه رایگان، آسان و پیکربندی شده است.

منبع

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :