پنالتی گوگل چیست و به چه دلیل رخ می دهد؟

دسته بندی ها : تکنولوژی رومینا محرر صفائی
گوگل کنسول چیست

پنالتی گوگل که به مجازات گوگل معروف است، جریمه هایی است که google برای وب سایت هایی که تخلف کرده اند در نظر میگیرد. مثلا بر روی رتبه وب سایت های متخلف تاثیر منفی می گذارد. گاهی افراد  نمیدانند چه تخلفی مرتکب شده اند  اما گوکل کار خود را انجام میدهد و الگوریتم های مختلف نیز برای همین طراحی شده‌اند.

پنالتی گوگل به معنی بروز مشکل است

پنالتی Google به این معنی است که سایت شما دیگر در نتایج جستجو مشاهده نمیشود یا اینکه رتبه شما برای کلمات کلیدی که در سایت درج کردید به طرز چشمگیری کاهش می یابد. هنگامی که google سایتتان را مجازات می کند، مخاطبان شما نمی توانند مانند گذشته شما را پیدا کنند و هنگامی که برای مخاطب خود نامرئی هستید، طبیعتا میزان ترافیک و در نهایت درآمدتان کاهش می یابد.

رتبه گوگل شما نتیجه تلاش های خوب و صادقانه است. اما پس از جریمه توسط گوگل، دریافت رتبه خوب و بازگشت مجدد به رتبه قبلی به هیچ عنوان آسان نیست و این می تواند برای هر وب سایتی که قوانین گوگل را دور بزند اتفاق بیفتد.

سرویس هایی هستند که برای بازیابی و خارج شدن از پنالتی استفاده می‌شوند و به طور خاص طراحی شده‌اند تا شما را به رتبه قبلی و خوب گوگل بازگردانند. پس از انجام اینکار وب سایت شما بتواند در نتایج جستجو ظاهر شده و کسب و کار شما بتواند در حال رشد باشد.

پنالتی گوگل

چرا سایت ها پنالتی میشوند؟

کار گوگل ارائه مناسب ترین نتایج جستجو است. از نظر گوگل ، هر وب سایتی که سعی در دستکاری نتایج جستجو کند، به گوگل و استانداردهای آن آسیب می رساند. پنالتی گوگل نتیجه یک الگوریتم بسیار تکامل یافته و به صورت مداوم در حال تغییر است که گوگل از آن برای خزیدن و بازرسی وب سایت ها استفاده می کند.

در حالی که برخی از اقدامات خاص وجود دارد که می تواند منجر به مجازات های فوری توسط یک کارمند گوگل شود، برخی دیگر نیز تبلیغ نشده اند و یا برخی موارد منجر به کاهش در رتبه بندی می شوند که با گذشت زمان اتفاق می افتد. این کار گوگل برای محافظت از وب سایت هایی است که سعی دارند از سایر وب سایت‌ها پیشی بگیرند و یا نتایج گوگل را دستکاری کنند.

دلایل پنالتی شدن سایت

    هرعملی که یک وب سایت برای فریب موتور جستجو انجام دهد، خلاف قوانین گوگل است، مانند :

  1. ویروس ها و برنامه های مخرب (استفاده از نرم افزارهای جاسوسی، نرم افزارهای تبلیغاتی)
  2. متن و پیوند های پنهان
  3. نمایش نسخه متفاوت وب به ربات های موتور جستجو( به cloaking معروف است)
  4. انتقال خودکار کاربر وب سایت به صفحه دیگر بدون کلیک کردن عبارت خاصی
  5. صفحات وب از کلید واژه های بی ربط پرشده باشد
  6. استفاده زیاد از کلمات کلیدی دلیل پنالتی گوگل
  7. وجود مقدار قابل توجهی محتوا تکراری

چگونه از پنالتی گوگل خارج شوریم؟

همیشه بعد از پنالتی شدن، برگرداندن وب سایت کار آسانی نیست. به طول کل دو نوع پنالتی وجود دارد: دستی و الگوریتمی

پنالتی های دستی توسط کارمندان google اعمال می شوند. این نوع پنالتی گوگل زمانی که تخلفاتی مانند خرید بک لینک، ویروس و cloaking در سایت شما اتفاق می‌افتد بروز می دهد.

زمانی که بصورت دستی پنالتی میشوید، باید به google پیام دهید و درخواست تجدید نظر کنید. سپس هنگامی که از پنالتی خارج شدید از گوگل بخواهید که مجددا به ایندکس سایتتان بپردازد. در این صورت مجددا در نتایج جستجوی قرار می گیرید.

پنالتی گوگل – الگوریتمی

اما پنالتی الگوریتمی بصورت خودکار و بدون دخالت کارمندان  انجام می شود. این نوع پنالتی اغلب در نتیجه تغییرات الگوریتمی ای است که گوکل برای افزایش رتبه سایتهای بهتر و کاهش رتبه وب سایتهای ضعیف تر انجام میدهد.

پنالتی های الگوریتمی مانند پاندا ، پنگوئن و  مرغ مگس خوار، وب سایت هایی را که دارای محتوای تکراری، کپی شده، پر از  کلمات کلیدی، سایتهای با سرعت پایین یا بدون بک لینک را تحت تأثیر قرار می دهند. با این نوع پنالتی، سایت شما همچنان در رتبه بندی جستجو قرار دارد، اما بسیار پایین تر از حد تصورات شما.

اگر می خواهید در مورد تشخیص و از بین بردن مجازات گوگل اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید از متخصصان ما برای بازیابی مجازات کمک بخواهید که یک راهنمای عمیق برای این روند است. ما به شما کمک می کنیم تا پنالتی خاص خود را بشناسید و تعیین کنیم که چه اقداماتی باید برای حذف آن انجام دهید.

همیشه کاهش رتبه به معنای پنالتی گوگل نیست

اینکه سایت شما در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو افت کرده، به معنای مجازات گوگل نیست. رقابت کسب و کار شما هر روز در حال افزایش است و به همین دلیل رتبه بندی گوگل دائما درحال تغییر میباشد. به یاد داشته باشید همیشه افت رتبه سایت به معنای پنالتی گوگل نیست بلکه در بعضی مواقع شما فقط به بهینه سازی بهتر نیاز دارید.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :