چرا آپدیت وردپرس پراهمیت است؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
وردپرس 5.4

هر بار که آپدید جدید وردپرس اعلام می شود، چندین ایمیل از جانب کاربران تحت عنوان « آیا برورسانی وردپرس بی خطر است؟» ارسال می شود. در واقع این سوال ارتباط مستقیمی با اینده کسب و کارها و صاحبان مشاغل دارد زیرا هر چند که آپدیت وردپرس میتواند ویژگی ها و مزایای زیادی را با خود به همراه داشته باشد اما وجود باگ در آن میتواند سرنوشت خیلی از افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. از همین رو در این مقاله در نظر داریم توضیحاتی در رابطه با آپدیت های منتشر شده برای وردپرس بپردازیم تا با آگاهی بیشتری به سراغ بهره گیری از آن بروید. با ما همراه باشید.

آشنایی با وردپرس

در وهله اول باید بدانید که وردپرس کاملا رایگان است و توسط جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان توسعه داده شده و در اختیار عموم مردم قرار میگیرد. هر نسخه جدیدی که به بازار ارائه می شود اشکالات و باگ های آن برطرف شده و به علاوه ویژگی های جدید نیز به آن اضافه می شود تا عملکرد آن دستخوش تغییرات شده و بهبود پیدا کند. حتی در بسیاری از موارد ویژگی های موجود نیز تقویت پیدا می کنند تا با استانداردهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. پس اگر به سراغ آپدیت وردپرس خود نمیروید تا امنیت را به خطر نیاندازید در واقع از ویژگی ها و پیشرفت هایی جدیدی که این پلاگین به خود دیده فاصله گرفته اید.

آپدیت وردپرس

آپدیدت وردپرس چه مزایایی دارد؟

در این قسمت از مقاله در نظر داریم شما را با جوانب مثبت و منفی آپدیت وردپرس آشنا کنیم

1.امنیت

افزایش و یا حفظ امنیت، مطمئنا یکی از مهمترین دلایلی‌ست که باعث می شود تا به سراغ آپدیت وردپرس خود بروید. در حال حاضر 23% از کل وب‌سایت های جهان از وردپرس استفاده می کنند که این میتواند یک طعمه بسیار خوب برای هکرها، توزیع‌کنندگان کد مخرب، سارقان اطلاعات و… باشد. اما تیم امنیتی و توسعه دهنده وردپرس با هر بار بروزرسانی آن راه‌های نفوذ به وردپرس را بسته و بر امنیت آن می افزاید. پس اگر به سراغ آپدیت نروید مطمئنا آسیب‌پذیرتر خواهید بود.

2. ویژگی‌های جدید و جالب

هر نسخه اصلی وردپرس از ویژگی های جدید و تغییراتی در نرم‌افزار برخوردار است. به عنوان مثال؛ وردپرس 4.0 مجهز به نصب افزونه است و وردپرس 4.1 ویرایش تصویر درون خطی را در اختیار دارد و وردپرس 4.2 افزایش سرعت را در دستور کار خود قرار داده است. حال اگر جزء افرادی هستید که از نسخه های قدیمی استفاده می کنید مطمئنا تجربه متفاوتی را بدست خواهید آورد.

آپدیت وردپرس

3. سرعت

توسعه دهندگان وردپرس همیشه در تلاشند تا کارها را سریعتر انجام دهند. هر نسخه جدید دارای چندین پیشرفت عملکرد است که باعث می شود وردپرس سریع تر و کارآمد تر عمل کند. از آنجا که سرعت عامل بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، برای اطمینان از حداکثر عملکرد، باید وردپرس خود را به روز کنید.

4. رفع اشکال

با وجود آزمایش دقیق نسخه‌های اصلی وردپرس، در برخی مواقع این امکان وجود دارد که اشکالاتی در برخی شکاف ها وجود داشته باشد. از همین رو برخی از نسخه های آپدیت شده وردپرس این اشکالات را برطرف خواهد کرد. به همین دلیل است که وقتی با پشتیبانی وردپرس تماس میگیرید و درخواست کمک میکنید، یکی از اولین توصیه‌ها آپدیت وردپرس است زیرا این امکان وجود دارد که مشکل شما برطرف شده باشد. اگر اصرار دارید که وردپرس را به روز نکنید، دیگر نمی توانید کمک دریافت کنید.

5. سازگار است (یا نیست)

غالباً توسعه دهندگان افزونه و مضامین به‌روزرسانی‌های خود را با نسخه های اصلی وردپرس هماهنگ می کنند تا اطمینان حاصل کنند که از ویژگی ها و پیشرفت های تازه موجود بهره گرفته‌اند. اما در بعضی موارد، اگر به سراغ استفاده از آنها نروید این مسئله میتواند اثری مخرب بر روی افزونه‌های وردپرس شما برود. از همین رو تهیه مداوم نسخه پشتیبان از سایت شما میتواند نامناسب باشد.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

    لینک کوتاه :