چرا تهیه بکاپ از سایت مهم است؟

دسته بندی ها : امنیت المیرا حسن‌زاده
بکاپ

از گذشته تاکنون هک شدن وب‌سایت‌ها یکی از آسان‌ترین کارهایی است که هکرها روزانه دست به انجام آن میزنند. درواقع آنها با بدست گرفتن کنترل وب‌سایت اطلاعات موجود در آن را از بین میبرند و از جرم سایبری خود لذت میبرند. هر چند که هیچ اطلاعاتی از اهمیت محتوایی که با سخت‌کوشی جمع‌آوری شده ندارند. با توجه به این مسئله میتوان درک کرد که هک شدن مسئله بسیار مهمی برای مسئولان وب سایت تلقی می‌شود زیرا هر لحظه این امکان وجود دارد که تمامی داده‌ها، محتواها و پرونده‌های موجود در وب‌سایت را از دست بدهند. اما با اینحال برخی از آنها اهمیتی به تهیه بکاپ نمی‌دهند. آنها بر این عقیده‌اند که نیازی به تهیه نسخه پشتیبانی نیست. ایده‌ای غلط که بسیاری از کسب و کارها را نابود کرده است. با توجه به این مسئله توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه میدهیم. با ما همراه باشید.

اهمیت تهیه بکاپ

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر خطایی در دستگاه به‌وجود آید چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ رایانه یک دستگاه قابل حمل است بنابراین می‌تواند از بین برود یا خراب شود. شما همچنین نمی‌توانید به یک دستگاه اعتماد کنید. داده‌های موجود در دستگاه همیشه در معرض خطر از بین رفتن هستند. بنابراین تهیه بکاپ از داده‌ها مانند حفاظت از وب‌سایت بسیار مهم است درواقع عملی‌ست که باعث می‌شود با ذخیره کردن داده‌های خود در جایی مطمئن، پس از فاجعه هک شدن امکان استفاده از آن را داشته باشید.

تهیه بکاپ

به‌روزرسانی‌های اشتباه

بروزرسانی وب سایت‌ها، سیستم‌ها، برنامه‌ها و سایر ویژگی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. درواقع بروزرسانی سیستم‌های مرتبط با رایانه و یا سایت‌های آنلاین باید به صورت مداوم و در زمان مناسب و به صورت کاملا منظم انجام شود. زیرا وب‌مسترها به خوبی میدانند که در زمان بروزرسانی سایت در پایین‌ترین سطح ایمنی قرار دارد و باید خسارات را به حداقل برسانند و یا با تهیه بکاپ حداقل امنیت را ایجاد نمایند. اغلب صاحبان کسب‌وکار در زمان بروزرسانی کل وب‌سایت را برای یک دوره خاص آفلاین می‌کنند زیرا این امکان وجود دارد که اجزای مختلف وب سایت مانند افزونه‌ها‌، نرم افزارها‌، تم‌ها و برنامه نویسی back-end در معرض خطر هک شدن قرار گیرند.

نرم‌افزارهای مخرب

وب سایت‌ها می‌توانند در معرض موضوعات مختلفی مانند Trojan، ویروس‌ها و حتی بدافزارها قرار گیرند. این مسئله میتواند سایر نرم‌افزارهای ایمن را تحت تاثیر قرار دهد. درواقع آنها در حین ورود بدافزارها به سیستم شما، فایروال را میشکنند و فایل‌های دیگری را جایگزین فایل‌های سیستم شما کرده و به وب‌سایت یا رایانه شما آسیب میرسانند. درست همینجاست که تهیه بکاپ از طریق سرویس پشتیبان وب سایت اهمیت پیدا میکند.

تهیه بکاپ

چگونه میتوانید از وب سایت خود بکاپ بگیرید؟

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت بسیار مهم است زیرا صاحبان شرکت نباید خطر از دست دادن شغل خود قرار گیرند. شروع کار از ابتدا به هیچ عنوان ساده نیست بنابراین امنیت داده‌های موجود را حفظ کنید. در این قست چند مورد از روش هایی که میتواند به شما در تهیه بکاپ کمک کند را عنوان میکنیم.

  • با شرکتهایی که خدمات پشتیبان وب سایت ارائه می دهند، آشنا شوید.
  • در صورت ارائه خدمات پشتیبان، به دنبال میزبان وب خود باشید.
  • افزونه پشتیبان‌گیری باید در سایت نصب شود.
  • داده‌های خود را روی رایانه خود ذخیره کنید.
  • به سراغ ذخیره‌سازی داده‌های ابری بروید.
  • داده‌های خود را فشرده و برای حفظ امنیت آن را برای خودتان ارسال کنید.
المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

  1. حمید گفته؛
    00:25 2019/12/25

    مفید بود

  2. ناشناس گفته؛
    13:48 2020/01/10

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :