چطور به صفحه اول گوگل برویم؟

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
چگونه رتبه گوگل بالا ببریم

صفحه اول گوگل اینقدر مهم است؟

صفحه اول گوگل تا چه اندازه اهمیت دارد؟ گوگل قدرتمند است. با ربات های خود اقدام به خزش وب سایت ها کرده و مشخص می کند که کدام صفحات برای کاربران، تقریبا در هر موضوعی مفیدترین و مناسب ترین هستند.

البته ما فقط به نتایج Google اعتماد نمی کنیم، اما حقیقت این است که برای تصمیم گیری در طول روز و برای هر جنبه از زندگی به نتایج صفحه اول گوگل متکی هستیم. با چنین قدرت و تأثیر بسیار زیاد، کسب و کار کوچک شما در صفحه اول Google ممکن است غیر واقعی به نظر برسد. با این حال ، این بسیار قدرتمند گوگل است که باعث می شود بتوانید در اولین صفحه نتایج Google قرار بگیرید.

” بهترین مکان برای پنهان کردن یک جسد در صفحه دوم گوگل است “

قبلاً احتمالاً این جمله را شنیده اید. این یک شوخی متداول در سئو‌کاران است، زیرا تنها 0.78٪ از افراد روی نتایج صفحه دوم google کلیک می کنند.

این یک واقعیت محض است :

اگر در صفحه دو یا بالاتر در نتایج google قرار بگیرید، عملاً نامرئی هستید.

در این راهنما یاد خواهید گرفت که چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید و اینکه چرا رتبه عالی در نتایج google به معنای رفع مشکلات سئو سایت نیست؟

این یک واقعیت شناخته شده است که صفحه اول گوگل اکثر ترافیک را به خود جلب می کند، اما آیا می دانید که نرخ کلیک نتیجه یک در صفحه یک با سایت دوم و سوم  و غیره تفاوت چشمگیری دارد؟

یک مطالعه توسط SmartInsights  صورت گرفت که نرخ کلیک‌ها را طبق جایگاه‌های مختلف گوگل نشان می دهد:

• نتیجه اول: 36.4٪ نرخ کلیک
• نتیجه دوم: 12.5٪ نرخ کلیک
• نتیجه سوم: 9.5٪ نرخ کلیک

نرخ کلیک در نتایج بعدی google همچنان رو به کاهش است و برای نتیجه آخر یعنی سایت 10 به 2.2٪ کاهش می یابد (معمولاً و حداکثر 10 نتیجه ارگانیک در هر صفحه وجود دارد که البته معمولا با تبلیغات و برخی بخش‌ های دیگر از 10 نتیجه نیز کمتر می شود.

به طول کل وب سایت شما باید شرایط زیر را دارا باشد :

   مناسب جهت تلفن همراه
    لود تایم سریع
    استفاده آسان و راط کاربری مناسب
    استفاده از گواهینامه ssl یا همان HTTPS
    ساختار مناسب
    عاری از سایر مشکلات فنی سئو

نه تنها برخی از این عوامل به صورت مستقیم در رتبه بندی صفحه اول گوگل تاثیرگذار هستند، بلکه فرایند وب سایت شما اگر مطابق استاندارد نباشد چالش برانگیز تر خواهد بود.
کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید

اغلب شما احتمالاً قبلاً این کار را انجام داده اید، اما اگر اینطور نیست باید یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که می خواهید سایت را با آن در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید.
رقابت را بررسی کنید

همانطور که شروع به کار کردن یک فروشگاه اینترنتی در ابتدای راه سخت است، وقتی که به رتبه های بالا نزدیک شوید رقابت بسیارشدید است و نمی توان به همین راحتی به صفحه اول گوگل فکر کرد. بنابراین مرحله بعدی، درک چشم انداز رقابتی است.

بررسی نتایج

برای انجام این کار ، کلمه کلیدی مدنظر خود را جستجو کرده و به صفحه اول نتایج google نگاه کنید.
اگر همه آنها از مارک های مشهور و برند هستند و شما یک سایت تازه تاسیس هستید که تا به حال کسی از آن چیزی نشنیده اید، دست یافتن به صفحه اول بسیار دشوار خواهد بود؛ حداقل در کوتاه مدت و میان مدت.

به عنوان مثال، به نتایج google در جستجو برای ” لباس ” نگاه کنید.
هر یک از سایت های صفحه اول یک مارک معتبر است. این یک نشانه واضح است که افراد به دنبال خرید لباس جدید روی سایت ها و برندهای معروف کلیک می‌کنند.
اگر مطمئن نیستید که مارک های بزرگ در صنعت شما کدامند، کلمه کلیدی مدنظرتان را در سایت ها و ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی نیز می توانید پیدا کنید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :