چطور رقابت در گوگل را ببریم؟

دسته بندی ها : تکنولوژی المیرا حسن‌زاده
چگونه رتبه گوگل بالا ببریم

بازاریابی کارآمد تنها به معنای نشان دادن ارزش کسب‌وکارتان نیست. ارزش درواقع آن چیزی‌ست که منجر به تمایز فعالیت‌ تجاری‌تان با رقبا و البته کمک به مشتریان بالقوه برای اینکه بتوانند با اطمینان شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند، گفته می‌شود. روش‌های زیادی برای برجسته کردن خودتان و موفقیت و رقابت در گوگل وجود دارد اما یکی از موفق‌ترین راه‌ها، این است که شما به معنای واقعی کلمه در صفحات نتایج موتور جستجو، به ویژه در Google قرار بگیرید و جزء صفحات اول باشید. گوگل یکی از برجسته‌ترین موتورهای جستجو می‌باشد که افراد برای برطرف کردن نیاز خود به سراغ استفاده از آن می‌روند. مطمئنا آگاهی از چگوگی رقابت و پیشی گرفتن در آن میتواند تاثیر بسزایی در کسب‌وکار شما داشته باشد. حال در نظر داریم در این مقاله نکات مهمی که میتواند به شما کمک کند را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

چگونگی رقابت در گوگل را بشناسید

همانطور که گفته شد Google جزء برترین موتورهای جستجو به شمار می‌آید و برای رقابت در گوگل نیاز است که به نکات زیادی آشنایی داشته باشید. با این حال در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

* برترین‌های گوگل باشید

ورود به صفحه اول Google یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای کسب‌وکار خود و برای نشان دادن این مسئله که شما بهترین هستید، انجام دهید. این مسئله نه تنها کمک می‌کند رقبا را از میدان خارج کنید بلکه در پیشی گرفتن از آنها بسیار موثر خواهد بود. اما در ابتدا باید نسبت به چگونگی نمایش نتایج و رقابت در گوگل آگاهی کاملی بدست آورید. درواقع هنگامی که یک کاربر یک سؤال را در نوار جستجو تایپ می‌کند، سه نوع نتیجه متفاوت نمایش داده می‌دهد: نتایج پرداختی، ارگانیک و محلی:

  • نتایج جستجوی پرداخت شده همان مواردی‌ست که در نتایج بسیار بالا و پایین نشان داده می‌شود.
  • نتایج جستجوی ارگانیک بین نتایج پرداخت می‌شود.
  • نتایج جستجوی محلی بین نتایج پردرآمد و نتایج ارگانیک ظاهر می شود.

بهترین شرط شما در کنار گذاشتن رقبا در Google، استفاده از هر سه کانال است.

رقابت در گوگل

* در جستجوی ارگانیک Google از رقبای خود پیشی بگیرید

هنگامی که سایت شما در اولین صفحه نتایج مشاهده می‌شود، پیشی گرفتن از رقبا در Google نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود. چرا؟ بیایید به آمار نگاهی بیندازیم: تنها 10٪ از کاربران به صفحات دوم برای برطرف کردن نیاز خود مراجعه می‌کنند. علاوه‌براین، برترین نتایج ارگانیک در صفحه اول جزء سه مورد ابتدایی هستند که 61.5درصد کلیک را به خود اختصاص می‌دهند. این مسئله به این معناست که اگر شما در رتبه چهارم نتایج جستجو ارگانیک قرار گیرید و رقبای شما جزء سه نتایج برتر باشند چیزی حدود 25درصد بیشتر از شما کلیک دریافت می‌کنند و این مسئله مطمئنا بر بازدید و البته کسب‌درآمد آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. از همین‌رو برای رقابت در گوگل باید همواره موتور جستجوگر خود را بهینه‌سازی کنید. این مسئله تنها در زمان طراحی وب‌سایت شما میسر نمی‌شود و امری دائمی‌ست. در واقع شما باید به روش زیر همواره سایت‌تان را بهینه کنید؛

  • به طور مداوم محتوای جدید و با کیفیت را با هدف بهینه‌سازی برای جستجو ارائه دهید. (به همین دلیل وجود یک وبلاگ تجاری الزامی‌ست).
  • صفحات صفحه اصلی و محصول را در صورت لزوم به روز کنید.
  • همواره در راستای دریافت بک لینک باکیفیت بر روی سایت خود کار کنید.

* به رتبه‌بندی اهمیت دهید

هر چند که توجه به صفحه اول سایت جزء مهم‌ترین مسائلی‌ست که باید به آن بپردازید اما اهمیت دادن به برخی از صفحات خاص کمک می‌کند در رقابت در گوگل از رقبا پیشی بگیرید. زمانی که کلیک بیشتری به سمت سایت شما سرازیر می‌شود درواقع به پیشرفت سئوی سایت شما کمک کرده است و کاربران بیشتری با برند شما و خدمات و محصولات‌تان آشنایی پیدا می‌کنند. تداوم این روند باعث می‌شود تا شما با تمرکز بر روی اصطلاحات و مواردی که باعث ایجاد مشتریان جدید، نه فقط بازدیدکننده می‌شود درآمد قابل توجهی را بدست آورید. اما برای رتبه‌بندی سایت به چه مواردی نیاز است؟

  • از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید.
  • تحقیقات کلمات کلیدی را برای مخاطبان هدف خود انجام دهید.
  • به‌طور مداوم به تجزیه و تحلیل وب‌سایت خود بپردازید تا ببینید کدام شرایط بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کند.

* گوگل همه چیز نیست

برای پیشی گرفتن و رقابت در گوگل باید ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت خود سرازیر کنید اما دقت داشته باشید که این امر به مشتریان بیشتر نیازی ندارد. درواقع اگر میخواهید از نقاط ضعف سایت خود سود ببرید باید سایت خود را بهینه‌سازی کنید ولی اگر می‌خواهید از آن‌ها پیشی بگیرید باید علاوه بر بهینه‌سازی، روش‌های زیر را به اجرا درآورید؛

  • صفحات ورود مخصوص محصول یا خدمات
  • صفحه‌ای برای برقراری تماس همراه با عباراتی مناسب .
  • کاربری ساده و شهودی.
المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :