چگونه یک برنامه نویس موفق شوم؟ ( بخش دوم

دسته بندی ها : تکنولوژی رومینا محرر صفائی
برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویس موفق را در محتوای قبلی به عنوان بخش اول محتوا معرفی کردیم. بخش دوم محتوا را با ادامه معرفی زبان های برنامه نویسی و سپس با ادامه مراحل چگونه یک برنامه نویس موفق شوم در خدمت شما خوهیم بود.

برنامه نویس موفق و زبان های برنامه نویسی

JavaScript

JavaScript یک زبان برنامه نویسی همه کاره است که برای موارد بسیاری استفاده می شود. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک برنامه نویس شوید، JavaScript می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد. از JavaScript برای طراحی فرانت اند تعاملی، توسعه برنامه وب، توسعه بازی  و حتی در رباتیک هم استفاده می شود!

 Java

اگر می خواهید به سرعت به یک برنامه نویس تبدیل شوید، جاوا پیشنهاد ماست. جاوا و پایتون به عنوان دو زبان از متنوع ترین زبانهای جهان شناخته می شوند. یادگیری آن بسیار ساده است، مانند انگلیسی خوانده می شود و در بین مبتدیان بسیار محبوب است. این برنامه برای همه موارد از جمله، توسعه اپلیکیشن تلفن همراه Android تا توسعه وب سایت در back-end استفاده می شود.

برنامه نویس موفق
برنامه نویس موفق

Swift

از ابتدا، اپل ازC#  برای برنامه های خود استفاده می کرد اما اخیرا شرکت اپل زبان Swift  را منتشر کرد تا توسعه برنامه های IOS  ساده تر شود. این زبان به مبتدیان اجازه می دهد تا با کمترین مشکل برنامه های IOS را برای موبایل طراحی کنند. می توانید به راحتی در دوره های Swift شرکت کنید و در این زمینه یک برنامه نویس موفق شوید.

  Ruby

آخرین زبان موجود در لیست ما Ruby است ​​که به دلیل استفاده آن به عنوان یک زبان توسعه کامل وب، بسیار محبوب شده است. روبی در اصل برای ساخت بازی ها در ژاپن طراحی شد. میتوان گفت که روبی زبان همه کاره دیگری است که موارد استفاده زیادی دارد.

مرحله 4: تمرین ، تمرین و تمرین

این یک راز کوچک اما بسیار مهم است. شما تنها با تمرین است که می توانید به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید. نوشتن کد را از لحظه شروع یادگیری تمرین کنید. ویرایشگر کد را در مرورگر خود بارگیری کنید و برنامه های کوچک خود را بنویسید. سپس آنها را به اشتراک بگذارید و از افراد دیگر بخواهید که کد شما را نقد کنند. هر روز چیز جدیدی را امتحان کنید و یاد بگیرید و تمرین کنید تا زمانی که کاملاً مسلط به تمام جنبه های زبانهای منتخب خود باشید.

مرحله 5: نمونه کار بسازید

در حالی که مشغول تمرین هستید، باید ساخت یک نمونه کار را شروع کنید.

به یاد داشته باشید که وقتی به عنوان یک برنامه نویس به مصاحبه شغلی می روید، نمونه کار راهی عالی برای موفق شدن در مصاحبه است.

همه کدهایی که یاد میگیرید را در جایی ذخیره کنید. اصلا می توانید با استفاده از آموخته های خود یک وب سایت طراحی کنید و آن را به عنوان یک نمونه کار همیشه به همراه داشته باشید.

مرحله ششم: به عنوان برنامه نویس درخواست شغل دهید

اکنون شما به خوبی یاد گرفته اید که چگونه یک برنامه نویس خوب باشید. یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کرده اید و پس از شروع به یادگیری مهارت ها و زبان های برنامه نویسی مورد نیاز خود، تمرین و نوشتن کد خود را آغاز کرده اید. حال یک نمونه کار را دارید که تمام کارهایتان را نشان می دهد. تبریک می گوییم، یک رزومه جدید را آماده کرده اید.

ممکن است قبلاً به این نتیجه رسیده باشید که آماده اید تا وارد دنیای کار شوید! شغل های برنامه نویسی مربوط به زبانهایی که یاد گرفته اید را جستجو کنید. رزومه و هرگونه اطلاعات دیگری را که کارفرما می خواهد بفرستید.

بخش بزرگی از نحوه تبدیل شدن به یک برنامه نویس ، یادگیری چگونگی ارائه مهارت های خود به کارفرمایان است. از این رو انتظار نداشته باشید که در اولین مصاحبه شغلی موفق شوید. اگر قبلاً برای یک کار جدی مصاحبه نکرده اید ، احتمالاً کمی عصبی خواهید بود و ممکن است اشتباه کنید. چند مصاحبه اول را تمرین کنید. به درخواست خود ادامه دهید و در نهایت اولین کار خود را به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای به دست آورید!

مرحله 7: هرگز از یادگیری دست بر ندارید!

همانطور که می دانید ، برنامه نویسی یک حرفه در حال توسعه است. حتی ممکن است چیزی که امروز از برنامه نویسی یاد گرفتید فردا بکار نیاید. شما باید همیشه زبان ها و مهارت های جدید را یاد بگیرید. در غیر این صورت شغلتان در خطر است.

نکات کلیدی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق

برای شروع ، روی یک زبان متمرکز شوید و تا زمانی که در اولین زبان مسلط نشدید، به زبان دیگری رو نیاورید. در غیر این صورت ممکن است دچار سردرگمی شوید.

از نگرانی در مورد چگونگی برنامه نویس حرفه ای شدن دست بردارید و یادگیری را شروع کنید. مطمئناً شروع دشوار خواهد بود، اما با آموختن اعتماد بنفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

کمک بخواهید. جامعه برنامه نویسی بسیار دوستانه است و بیشتر کدنویسان مایل به کمک به برنامه نویسان دیگر هستند. مثلا می توانید به یک میز گفتگوی آنلاین یا یک انجمن و گروه تلگرامی بپیوندید و در صورت نیاز از آنها کمک بخواهید.

پس از امروز شروع کنید

مهم نیست که هنوز در جستجوی پاسخ چگونگی تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق هستید. برنامه نویسی یک دنیای بسیار متنوع است. فرقی نمی کند که شما یک دانش آموز 18 ساله یا یک تاجر 40 ساله باشید؛کافی ست بخواهید و تلاش کنید؛ حتما برنامه نویس موفقی خواهید شد.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :