چطور هاست مناسب انتخاب کنیم؟

دسته بندی ها : متفرقه المیرا حسن‌زاده
هاست چیست

در دنیای پیشرفته امروز یکی از مهمترین مسائلی که برنامه‌نویسان، وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل و… به آن میپردازند؛ انتخاب هاستی مناسب است. در واقع هاست به عنوان هسته اصلی و مرکزی سایت شما عمل می کند، اگر نتوانید در انتخاب سایت موفق عمل کنید مطمئنا از پس برطرف کردن نیازهای مخاطبانتان نیز برنخواهید آمد. با این اوصاف یکی از اصلی ترین سوالاتی که در این راستا مطرح می شود این است که چگونه میتوان هاست مناسبی انتخاب نمود. با توجه به این مسئله که شرکت های هاستینگ متقلب و کلاهبردار زیادی مشغول به فعالیت هستند انتخاب هاست و اعتماد به شرکت ها به سختی اتفاق می افتد. با توجه به این مسئله درنظر داریم نکاتی را به منظور چگونگی انتخاب هاست مناسب در اختیار شما قرار دهیم. تا با آگاهی بیشتری به سراغ خریداری آن بروید. با ما همراه باشید.

چگونگی انتخاب هاست مناسب

همه ما نسبت به اهمیت هاست آگاه هستیم و میدانیم که عملکرد وب سایت ما ارتباط مستقیمی با هاستینگ آن دارد. پس انتخاب هاست مناسب میتواند با تامین نیاز مشتری و مخاطبان؛ درآمد قابل توجهی را با خود به همراه داشته باشد. اما چه نکاتی برای انتخاب هاست نیاز است؟

1. بدانید به کدام نوع هاست نیاز دارید

قبل از اینکه به دنبال انتخاب هاست مناسب بروید؛ اندکی نسبت به آن چیزی که میخواهید فکر کنید. نیازهای خود را بسنجید و ارائه دهندگان هاست را مورد سنجش قرار دهید. مطمئنا یک سایت شخصی نیازی به سرور اختصاصی ندارد و اطلاعات زیادی را دربرنخواهد گرفت. اما فروشگاه‌های آنلاین مطمئنا بسیار پر حجم بوده و انتخاب یک هاست با میزبانی مشترک نمیتواند انتخاب مناسبی برای آنها به شمار آید.

هاست مناسب

2. مشخص کنید در حال ساخت چه نوع سایتی هستید

درست همانطور که میزان ترافیک مورد انتظار شما ارتباط مستقیمی به سرور و البته هاست انتخابی شما دارد. نوع وب سایتی که در حال ساخت آن هستید میتواند در انتخاب هاست مناسب تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال برخی از ارائه دهنده هاستینگ، به سراغ ارتقا عملکرد تجارت الکترونیک میروند، درحالیکه برخی دیگر به بخش وبلاگ و سئو اهمیت ویژه ای قائل اند.

هر چند که وبلاگ امروزه به سسراغ بهره گیری از وردپرس رفته و تقریبا 28% از کل وب سایت های اینترنتی از این پلاگین برای مدیریت محتوای خود استفاده می کنند. درواقع این پلاگین از پهنای باند، ذخیره سازی نامحدود و تخصصی و البته برنامه های از پیش نصب شده برخوردار است. در رابطه با بهینه سازی فروشگاه‌های آنلاین اما نیاز به سرویس میزبانی است که به محافظت از اطلاعات کاربران پرداخته و گزینه های قوی را پیش روی افراد بگذارد. paypal این روزها جزء برترین‌ها محسوب میشود.

3. درک ویژگی‌ها و منابع مورد نیاز

آن دسته از شرکت ها و ارائه دهندگانی که با کمترین هزینه، بیشتری ویژگی را به مشتریان ارائه می دهند. میتوانند به آنها پیشنهاد کنند با جستجوی نیازهای خاص و البته سازگار با کسب و کارشان، به تمامی خواسته هایشان دست پیدا کنند. هرچند که ویژگی های فنی هاستینگ وب ممکن است برای مبتدیان گیج کننده باشد و هاست‌ها در برخی مواقع از زبان‌هایی گیج کننده برای بازیابی خدمات خود استفاده کنند. اما با اینحال نیازی نیست برای بهره‌گیری از برنامه‌های اسطوره‌ای که دارای ذخیره نامحدود، پهنای باند و حساب‌های ایمیل هستند، موارد ایمنی را رعایت کنید.

4. قیمت گذاری هاستینگ

وقتی صحبت از خرید و انتخاب هاست مناسب است، یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند؛ قیمت آن است. هر چند که این روزها خدمات هاستینگ با قیمت مناسب و پشتیبانی و عملکرد مناسب در اختیار شما میگیرد. اما هیچگاه نباید قیمت را فدای پشتیبانی و عملکرد کنید.

این روزها شرکت هایی هستند که با قیمتی پایین هاست‌هایی را در اختیار شما می دهند اما هیچ پشتیبانی از آن به عمل نمی آورند. همچنین باید این مسئله را در نظر بگیرید که هزینه های دیگری همچون ثبت نام دامنه و… نیز به هزینه‌های شما اضافه خواهد شد. پس از ولخرجی جلوگیری کنید و حساب شده به سمت جلو حرکت کنید.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :