کدام یک بهتر است؟ سی‌پنل یا دایرکت ادمین؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
دایرکت ادمین یا سی پنل

بسیاری از متخصصان بر این عقیده‌اند که هاستینگ بخش مهمی از موفقیت شما محسوب می‌شود که وقتی مورد استفاده میزبانتان قرار می‌گیرد باید به انتخاب یکی از موارد سی‌پنل و دایرکت ادمین بپردازد. درواقع هر دو این صفحات، به میزبان امکان کنترل صفحاتشان را میدهد. به نوعی گزینه‌های مدیریتی برای مدیریت تمامی بخش های هاست در اختیار آنها قرار میگیرد. با این اوصاف میتوان نتیجه گرفت که یکی بهتر از دیگری‌ست. هرچند که قبل از انتخاب باید این مسئله را به خوبی درک کنید که هرکدام از آنها چه چیزهایی را به شما ارائه می دهند. با ما همراه باشید.

معرفی سی‌پنل

سی‌پنل را می‌توان بهترین کنترل پنل موجود در بازار دانست. باید به این مسئله ایمان داشته باشید که در مبارزه میان سی پنل و دایرکت ادمین، همیشه این سی پنل است که برنده میدان خواهد بود. این یکی از بهترین کنترل پنل‌هاست که اکثر شرکت‌های میزبان حساب کاربری خود را از این طریق در اختیار شما قرار می‌دهند. از مهمترین ویژگی‌های آن نیز میتوان به سهولت در استفاده برای کاربران پیشرفته و حتی مبتدیان اشاره کرد. مبتدیان به راحتی میتوانند کار با cPanel را بیاموزند و برخلاف DirectAdmin ، cPanel ویژگی ها را به صورت دسته بندی به آنها ارائه میدهد که این مسئله تاثیر بسیار زیادی در راحت پیدا کردن آنها دارد. CPanel همچنین ویژگی ها و افزونه های بیشتری را نسبت به DirectAdmin ارائه می دهد.

آشنایی با سی‌پنل

معرفی دایرکت ادمین

به عنوان یک کنترل پنل پولی که به مجوز نیاز دارد،DirectAdmin  یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که میتوانید داشته باشید. به عقیده بسیاری از متخصصان شما به یک کنترل پنل پولی نیاز دارید (اکثر شرکت های میزبان چنین سیستمی را ارائه می‌دهند) زیرا کنترل پنل‌های رایگان، امنیت و ویژگی های لازم برای اکثر پروژه ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. دایرکت ادمین یکی از ساده ترین کنترل پنل‌هایی‌ست که در این راستا میتوانید مورد استفاده قرار دهید تا به ایمیل، گزینه‌های مدیریت و… دسترسی داشته باشید. وقتی وارد سیستم می شوید، متوجه خواهید شد که همه چیز برای شما در یک صفحه به نمایش درآمده که این امر باعث می‌شود یافتن آنچه در جستجوی آن هستید آسان شود.

تفاوت‌های اصلی ‌سی‌پنل و دایرکت ادمین

DirectAdmin و cPanel شباهت‌ها و درعین حال تفاوت‌های بسیار زیادی دارند اما با این‌حال هر دوی آنها یک چارچوب پیکربندی سرور و UI را ارائه می دهند. هرچند که دایرکت ادمین بخش کمی از کارهایی را که باید به صورت پایه انجام شود را برعهده می‌گیرد. از طرف دیگر، سی‌پنل تقریباً تمام پیکربندی و عملکرد درون UI را ارائه می‌دهد. این باعث می شود استفاده از آن برای تمامی سطوح کاربری آسان تر و مناسب تر شود.

چرا سی‌پنل برای حساب هاستینگ شما رایگان است؟

هنگام ثبت نام در یک حساب هاستینگ، به احتمال زیاد سی‌پنل را به عنوان گزینه کنترل پنل خود دریافت خواهید کرد. این ویژگی به صورت کاملا خودکار در اختیار شما قرار میگیرد زیرا بهترین شرکت‌های هاستینگ به این درک رسیده‌اند که Cpanel در مقایسه با سایر گزینه‌های پیش‌رو از قدرت بالاتری برخوردار است. این امکان وجود دارد که دایرکت ادمین با درصد کمی از کاربران تناسب داشته باشد، در حالی که cPanel تقریباً با هر نوع کاربری سازگاری دارد. محبوبیت cPanel منجر شده تا اکثر شرکت‌های بزرگ به سمت آن سوق پیدا کنند هرچند که ارزان بودن آن را میتوان یکی از مهمترین دلایل دانست. شهرت cPanel كمك می كند تا شرکت‌ها بودجه بازاریابی را كاهش دهند، و این یك انتخاب بسیار هوشمندانه محسوب میشود.

در کنار تمام ویژگی‌ها و هزینه‌های پایین، cPanel آموزش‌های آنلاین زیادی، درباره نحوه راهنمایی، بحث در مورد فروم و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. از آنجا که سی‌پنل یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌هاست، هر زمان که سؤالی دارید، منابع مفید در سراسر اینترنت پیدا می‌شوند.

قابلیت گسترش دایرکت ادمین در مقابل سی پنل

DirectAdmin قابلیت گسترش توانایی‌ها را دارد اما برای این توانایی‌ها باید هزینه بسیار گزافی را پرداخت کنید. درصورتی که با cPanel می‌توانید پلاگین‌ها و ماژول‌ها را به راحتی و بدون هزینه اضافی استفاده کنید. در کنار قابلیت ارتقاء از طریق ماژول ها و افزونه ها، کاربران پیشرفته می توانند کدهای مورد نظر خود را بطور مستقیم در سیستم تنظیم نمایند.

نتیجه نهایی- دایرکت ادمین یا سی پنل؟

وقتی به DirectAdmin در مقابل cPanel نگاه می‌کنید، یک برنده واضح وجود دارد: سی‌پنل. این نبرد بحث‌های زیادی را می‌طلبد و گرچه cPanel و DirectAdmin گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند، اما cPanel برای مبتدیان بهتر است و سفارشی‌سازی بیشتری را برای کاربران پیشرفته فراهم می کند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :