گواهینامه اس اس ال چه بخش هایی را ایمن می کند؟

دسته بندی ها : گواهینامه ssl محمد یاری پور
ssl برای وردپرس

گواهینامه اس اس ال چیست؟

گواهینامه اس اس ال برای ایجاد بستر امن و انتقال اطلاعات بین دو عنصر متصل از طریق اینترنت به صورت کاملاً ایمن مورد استفاده قرار می گیرد که شایع ترین مورد آن پروتکل HTTPS است که به منظور برقراری ارتباط امن استفاده می شود. گواهینامه های SSL از دو بخش عمومی و خصوصی تشکیل شده است. بخش عمومی وظیفه رمزگذاری اطلاعات را بر عهده دارد ، و بخش خصوصی آن را رمزگشایی می کند.

سرویس های تحت پوشش ssl

به عنوان یک پروتکل متن باز ، می توان امنیت گواهینامه اس اس ال را در اغلب سرویس های ارتباطی در اینترنت ، مانند HTTP ، FTP ، SMTP ، IMAP POP3، HTTP ، FTP  و غیره مشاهده کرد.

به عنوان مثال ، پروتکل https می تواند در هنگام دسترسی کاربر به یک وب سایت ، یا هنگامی که توسط یک سرویس گیرنده ایمیل مانند Outlook یا Thunderbird به یک سرور پست الکترونیکی یا یک نرم افزار متصل می شود ، استفاده شود. آنها علاوه بر این با بسیاری دیگر از پروتکل‌ها ، ارتباط برقرار می کنند.

گواهینامه اس اس ال

در کلیه این حالات، یک گواهینامه اس اس ال امنیت بازدید کننده وب سایت یا استفاده کننده نرم افزار را تأمین می کند. به این ترتیب ، گواهی SSL اجازه می دهد ارتباطات توسط عناصر غیرمجاز قابل رهگیری و اصلاح باشد.

گواهینامه ssl برای پروتکل های ایمیل

اغلب سرویس دهنده‌ها و نرم افزارهای خدمات ایمیل نسخه و قابلیتی دارند که استفاده از گواهینامه اس اس ال را پشتیبانی می کند و باعث ایجاد نسخه ایمن در بستر ایمیل می شود. به این ترتیب پروتکل های IMAP ، SMTP یا POP نسخه های ایمن خود را دارند که به ترتیب IMAPS ، SMTPS و POP3S نامیده می شوند. به این منظور لازم است کاربران در حال استفاده از پست الکترونیکی به این نوع اتصال اجازه فعال شدن را دهند. البته واضح است که برای ایجاد این بستر امن، گواهینامه ssl باید به صورت صحیح در سرور و روی دامنه نصب شود. پورتهای اتصال که برای پروتکل‌های ایمیل معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر است:

    SMTPS: 465

    IMAPS: 993

    POP3S: 995

این پورت‌ها می توانند به صورت دستی در سرور تنظیم شوند. نصب گواهینامه اس اس ال در یک سرور و فعال شدن آن برای سرویس ایمیل این اطمینان را می دهد اطلاعات کلیه ایمیل‌هایی که بین سرویس دهنده مبدا و مقصد ایمیل در حال انتقال است در امن ترین حالت ممکن قرار داشته باشد، به طوری که امکان ردگیری یا اصلاح آن توسط کسی وجود نداشته باشد.

گواهینامه اس اس ال

گواهینامه های SSL برای اجرای پروتکل FTPS

پروتکل FTP پراستفاده ترین روش برای انتقال فایل بین کاربر و سرور و سرویس‌های مختلف است و نسخه ایمن FTPS اجازه می دهد تا کاربر با خیال راحت فایل ها را انتقال دهد. برای اجرای این بستر امن ، یک لایه SSL / TLS تحت استاندارد FTP قرار داده شده است که امکان رمزگذاری داده های در حال انتقال را فراهم می کند ، بنابراین با وجود گواهینامه اس اس ال در نرم افزار FTP، توسط عناصر غیرمجاز نمی توان آنها را رهگیری یا تغییر داد.

FTPS به طور پیش فرض در پورت 990 اجرا می شود ، اگرچه برای عملکرد صحیح به برخی از پورت‌های دیگر نیز احتیاج دارد. به ویژه پورت 989 برای انتقال داده.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :