گواهینامه SSL EV چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دسته بندی ها : گواهینامه ssl محمد یاری پور
گرین بار

گواهینامه ssl ev

گواهینامه SSL EV (همچنین با نام کامل Validation Extended نیز شناخته شده است) بالاترین شکل گواهی SSL در اینترنت است. در حالی که کلیه سطوح SSL – Validation Extended (EV) ، اعتبار سنجی سازمان (OV) و Domain Validated (DV) – رمزگذاری و یکپارچگی داده ها را ارائه می دهند ، از نظر میزان تأیید هویت و چگونگی نمایش گواهینامه ها در مرورگرها متفاوت هستند.

تأیید اعتبار گواهی اعتبار طولانی شده

در حین تأیید گواهینامه EV SSL ، مالک وب سایت یک فرآیند تأیید هویت استاندارد و کاملاً جهانی را انجام می دهد (مجموعه ای از اصول و سیاست های مربوط به vetting که توسط انجمن CA / Browser تأیید شده است) و برای اثبات حق انحصاری استفاده از یک دامنه ، تأیید قانونی آن موجودیت عملیاتی و فیزیکی و اثبات اینکه نهاد صادر کننده گواهینامه را مجاز کرده است. این اطلاعات هویت تأیید شده موجود در گواهینامه است که برخی از بخش ها از جمله نام تجاری و کشور به طور مستقیم در پنجره مرورگر ارائه می شود.

گواهینامه ssl ev

روند تایید گواهینامه ssl ev

روند تأیید گواهینامه های OV و DV چندان جامع نیست ، با گواهی نامه های DV فقط به اثبات این امر نیاز است که صاحب وب سایت بتواند کنترل اداری را بر روی دامنه نشان دهد. گواهینامه های OV شامل اطلاعات هویتی در مورد اپراتور سایت هستند ، اما به اندازه گواهینامه SSL EV گسترده نیست و به همان میزان تفاوت خاصی در مرورگر نمایش داده نمی شود. برای دیدن اطلاعات هویتی شرکت شما ، بازدید کنندگان باید مشخصات گواهی را مشاهده کنند.

UI گواهی اعتبار سنجی توسعه یافته

مانند DV و OV ، گواهینامه EV SSL نیز HTTPS و قفل را در نوارهای آدرس مرورگر فعال می کنند ، اما EV به دلیل اینکه نام صاحب تأیید شده وب سایت را نشان می دهد ، برجسته است. نمایش نام شرکت تأیید شده برجسته به تمایز سایت از سایت های فیشینگ یا هک کمک می کند. هزینه اضافه شده و زمان صرف شده در تأیید ، اخذ گواهینامه سطح EV را برای وب سایت فیشینگ سخت تر می کند ، به این معنی که بازدید کنندگان وب شما می توانند از این خصوصیت (در بین عوامل دیگر) به عنوان شاخص اعتماد استفاده کنند. بازدید کنندگان می توانند اعتماد بیشتری به این وب سایت داشته باشند که در واقع توسط شرکت شما اداره می شود و نسبت به انجام ارتباطات و معاملات مالی مطمئن تر هستند.

نمونه هایی از گواهینامه های EV SSL در مرورگرها

همانطور که در بالا ذکر شد ، وب سایت با استفاده از گواهینامه EV SSL شاخص های بسیار مرئی را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر ، یعنی قفل سبز رنگ ، HTTPS ، و نام و کشور تأیید شده فعال می کنند. با انتشار نسخه های جدید مرورگر ، این شاخص ها همیشه در حال تغییر و تحول هستند.

شاخص های گواهینامه ssl ev در مروگرهای مختلف

وب سایت دارای گواهی EV SSL در Chrome قفل ، HTTPS ، نام سازمان و کد کشور محل کار را با قلم سبز نشان می دهد.
وب سایت دارای گواهی EV SSL در اینترنت اکسپلورر نوار سبز ، قفل ، HTTPS ، نام سازمان و کد کشور را نشان می دهد.
وب سایت دارای گواهینامه EV SSL در فایرفاکس قفل ، HTTPS و نام سازمان و کد کشور را با قلم سبز نشان می دهد.
وب سایت دارای گواهی EV SSL در مرورگر Safari (هم رومیزی و هم موبایل) قفل سبز و نام سازمان را نشان می دهد و با کلیک بر روی نوار آدرس ، نام دامنه را با HTTPS مشاهده می کنید.
وب سایت دارای گواهینامه EV SSL در Microsoft Edge قفل سبز ، نام سازمان و کد کشور را نشان می دهد. با کلیک بر روی نوار آدرس ، نام دامنه را با HTTPS مشاهده می کنید.
وب سایت دارای گواهی EV SSL در Opera ، قفل سبز ، نام سازمان و کد کشور را نشان می دهد. اما HTTPS نشان داده نمی شود.
گواهینامه ssl ev

مزایای استفاده از گواهی EV SSL

وب سایت های فیشینگ یا هکر همچنان یک تهدید بزرگ برای وب سایت های قانونی و خدمات آنلاین محسوب می شوند. اخیراً ، فیشرها با استفاده از گواهینامه های DV (معمولاً از خدمات SSL رایگان که فاقد چک های صحیح فیشینگ هستند) استفاده کرده اند تا به سایت های خود اطمینان بیشتری پیدا کنند و قربانیان مظنون را در ارسال اطلاعات مالی یا شخصی فریب دهند ، مشکلی که در گواهینامه ssl ev وجود ندارد. این یک مشکل رو به رشد است و بر لزوم هویت های معتبر آنلاین تأکید می کند. بازدید کنندگان به اطمینان منطقی از هویت شغلی که با آنها سر و کار دارند نیاز دارند ، به اندازه کافی که بتوانند نسبت به انجام معاملات آنلاین آسوده خیال باشند.

چه کسی باید از گواهی های EV SSL استفاده کند؟

از گواهینامه های EV SSL می توان در کلیه برنامه هایی استفاده کرد که نیاز به اطمینان بیشتری در هویت دارند و اعتماد بیشتری را شامل می شوند. وب سایت های پربازدید که اغلب برای حملات فیشینگ ، مانند مارک های اصلی ، بانک ها یا موسسات مالی ، هدف قرار می گیرند ، می توانند از گواهینامه های EV SSL برای وب سایت های عمومی خود استفاده کنند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :