اهمیت طول محتوا در سئو

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تولید محتوا یعنی چه

امروزه دیگر هیچ کسب‌و‌کار کوچک و بزرگی را نمی‌توان پیدا کرد، که در رابطه با تولید محتوا اطلاعاتی نداشته باشد، چرا که تولید محتوا یکی از ارکان اصلی روش‌های نوین بازاریابی محسوب می‌شود. محتوای وب شامل همه مطالب تصویری، نوشتاری و صوتی  در سایت است. در حقیقت محتواها معرف وب‌سایت هستند، پس تولید محتوای با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. یکی از دغدغه‌های افرادی که در زمینه وب‌سایت و تولید محتوا فعالیت دارند، این است که طول محتوا ایده‌آل برای سئو چقدر است؟

پاسخ به این سوال به سادگی بیان یک عدد نیست و به متغیر‌های زیادی بستگی دارد. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با طول محتوا متنی و اهمیت آن در سئو بپردازیم. با ما همراه باشید.

طول محتوا برای سایت

همان‌طور که ذکر شد متغیرهای زیادی وجود دارند که در هنگام انتخاب اندازه محتوای صفحات و پست‌ها باید در نظر گرفته شوند، اما مهم‌ترین فاکتور این است که بدانید، مخاطب هدف شما کیست؟ اکثر افراد محتوای کوتاه‌تر و خلاصه‌تر را ترجیح می‌دهند، زیرا خواندن آن‌ها راحت و سریع‌تر بوده است. این روزها توجه کاربران به مقالات در حال کاهش است، پس مطالب کوتاه‌تر تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند. گوگل در الگوریتم رتبه‌بندی خود از فاکتورهای متفاوتی استفاده می‌کند که بسیاری از این فاکتورها تحت تاثیر تجربه کاربری قرار دارند.

اما بیایید ببینیم طول محتوا از نظر سئو چقدر اهمیت دارد؟

افزونه یواست

    افزونه یواست سئو طول محتوا متنی را حداقل 300 کلمه بیان می‌کند. با این وجود بعضی از وب‌سایت‌ها معتقدند مطالب کمتر از 500 کلمه به عنوان یک بلاگ موثر و مفید، شناخته نمی‌شود و نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. خوب است بدانید آمارهای دقیقی از معتبر‌ترین وب‌سایت‌های دنیا اعلام می‌کنند که موفق‌ترین مقالات در فضای وب، محتواهایی با 2000 تا 2500 کلمه می‌باشند. در عین حال، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند کیفیت محتوا بسیار مهم‌تر از طول آن است. پس باید علاوه بر توجه به تعداد کلمات یک محتوا به ارزش متن نیز توجه کافی داشت.

جایزه ویژه گوگل برای محتوا بلند

گوگل از یک الگوریتم هوشمند با نام “RANKBRAIN” برای شناسایی عبارت‌ها و کلمات پیچیده استفاده می‌کند. شناسایی این عبارت‌ها در یک محتوا، به گوگل این امکان را می‌دهد تا مطالب مرتبط‌تر با عبارت جستجو شده توسط کاربران را به او نشان دهد. با یک بررسی ساده می‌توان نتیجه گرفت که هر چقدر طول یک محتوا بلندتر باشد، تعداد عبارات کلیدی که در آن استفاده شده بیشتر خواهد بود، پس با توجه به این الگوریتم گوگل، شانس نمایش محتوای بلندتر به مخاطب  بیشتر است. بنابراین  محتوا بلند جایگاه بهتری در موتور جستجوی گوگل به دست می‌آورد.

طول محتوا

افزایش بازخورد مخاطبان

هدف اصلی از نوشتن محتوا و انتشار آن در سایت، افزایش تجربه کاربری و در حقیقت بهبود کسب‌و‌کار می‌باشد.

مسلما هیچ کسی دوست ندارد که سایت خود را با محتواهای طولانی و بی‌ارزش که باعث خستگی و نارضایتی مخاطبان می‌شوند، پر کند. اما بسیاری از اوقات محتواهای کوتاه و خلاصه نیز، این حس را به مخاطب می‌رسانند که اطلاعات به دست آمده کافی نیست و هنوز نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه مورد نظر دارد. در این زمان، به طور حتم مخاطب خود را از دست خواهید داد. طول محتوا ‌می‌تواند تاثیر زیادی در میزان اطلاعات کاربران داشته باشد، در واقع محتوا با طول بلند، باعث افزایش تجربه کاربری شده و باعث می‌شود مخاطبان مطالب دیگر وب‌سایت شما را نیز دنبال کنند و به تبع زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند که این امر سبب بهبود جایگاه شما در موتورهای جستجو می‌شود.

 سخن آخر

در این مقاله به بررسی طول محتوا پرداختیم، امید است با انتخاب تعداد کلمات مناسب محتوایی با کیفیت ارائه دهید. بنابراین همان طور که ذکر شد وقتی یک محتوای بلند تولید و منتشر می‌کنید، شانس این را دارید که مخاطب را برای مدت بیشتری در سایت خود نگه‌ دارید و از این طریق تاثیر شگفت‌انگیزی بر سئو سایت بگذارید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :