اینفوگرافی چیست و چه کمکی به اهداف شما می کند؟

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
اندروید

اینفوگرافی عبارت است از نمایش اطلاعات و داده‌ها در قالب اشکال گرافیکی که به راحتی و در یک نگاه برای کاربران قابل درک باشد.

مردم از infographic برای انتقال سریع پیام، ساده کردن ارائه مقادیر زیادی از داده ها و روابط و نظارت بر تغییرات متغیرها در طول زمان استفاده می کنند.

فراگیر شدن اینفوگرافی

اینفوگرافی تقریباً در هر محیطی وجود دارد؛ علائم راهنمایی و رانندگی، نقشه های مترو، ابرهای برچسب، نت‌های موسیقی و نمودارهای هواشناسی تنها چند نمونه از تعداد زیادی از infographic هستند.

در شرکت‌ها، از تمام سطوح مدیریت برای مشاهده سطح بالای داده از اینفوگرافی استفاده می شود. infographic شامل نمودارهای نواری، نمودارهای دایره‌ای، نمودارهای خطی، نمودارهای درختی، نمودارهای گانت، نمودارهای شبکه و غیره است.

چنین ابزارهایی اغلب مؤلفه های نرم افزار هوش تجاری هستند. با افزایش تعداد داده های موجود در شرکت‌ها و بخش‌های دیگر، اینفوگرافیک ها بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند تا به افراد جهت درک اطلاعات موجود در آن داده کمک کنند.

اینفوگرافی ابزاری برای انتشار اطلاعات

اینفوگرافی ها نوشتن را به عنوان ابزاری برای انتشار اطلاعات پیش می برند. نقشه های غار احتمالاً اولین نمونه شناخته شده infographic است. مردم همچنین قبل از ظهور زبان نوشتاری، نقشه ها را ایجاد و استفاده می کردند.

همچنین گاهی فرآیند ایجاد اینفوگرافیک به تجسم داده ها نیز گفته می شود.

اینفوگرافی شامل موارد زیر می شود :

    تجسم غنی از یک داستان

    ابزاری برای آموزش و اطلاع رسانی

    راهی برای ایجاد آگاهی از برند

علیرغم محبوبیت اخیر اینفوگرافی، آنها سالهاست که در اتاقهای خبر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفتند . در حالی که در چند سال گذشته، صنعت خبر نیز شاهد ظهور اینفوگرافیک و داستان پردازی با داده‌ها شده است.

به گفته Jaime Serra یکی از تأثیرگذارترین طراحان جهان طی دو دهه گذشته ” اینفوگرافی نوعی ارتباط است که از زبان و متن بصری استفاده می کند. هر دو زبان مکمل هم و بخشی از یک کل هستند، بنابراین نمی توان آنها را از هم جدا کرد. “

اینفوگرافی

اصطلاح “infographic” در دهه گذشته در بسیاری از صنایع گسترش یافته است و به ابزاری ارتباطی قدرتمند برای مشاغل، دولتها و مؤسسات آموزشی تبدیل شده است.

چه چیزی باعث ایجاد infographic خوب می شود؟

اینفوگرافی این توانایی را دارد که داده های پیچیده را به روشی مختصر و بصری ارائه دهد. هنگامی که اشکال به درستی ایجاد شد، آنها با آسان کردن اطلاعات برای هضم کاربران آموزش و یادگیری، اطلاعات داده ها را به صورت موثری بیان می کنند

تمرکز روی درک مخاطب

اینفوگرافی خوب باید با یک ایده واضح و روشن روی مخاطب مورد نظر متمرکز شود و مشخص کند پیام اصلی چه خواهد بود. اینفوگرافیک باید با عنوانی قدرتمند شروع شود.

محققان در دانشگاه MIT تحقیقاتی را برای تعیین چگونگی پردازش اطلاعات توسط افراد انجام دادند.

آنها دریافتند که عناوین خوب کلید جذب و حفظ مخاطب است. کاری که infographic به خوبی از عهده آن بر می‌آید.

اینفوگرافی داستانی جذاب و ساده

یک اینفوگرافی خوب مانند یک داستان خوب است و این توانایی را دارد که شما را در مراحل مختلفی با خود همراه کرده و حقایق و تصاویر جذاب را در طول راه به شما ارائه دهد.

همچنین می توانید با استفاده از اعداد، هدرها، رنگ‌ها، فضای سفید، تصاویر و البته نمودارها، جریان اینفوگرافیک خود را کنترل کنید.

کار شماره یک شما این است که داده ها را به مردم نشان دهید. به همین دلیل است که باید هدف شما این باشد که تعادل مناسب بین نمودارها و عناصر بصری ایجاد کنید. اگرچه داده های شما ممکن است با چندین نمودار مختلف نمایش داده شود، اما این در کنترل و انتخاب شماست که پیام روشن و دقیق باشد. سعی کنید همیشه بهترین شیوه های موجود در ارائه نمودار را دنبال کنید.

نکته اصلی که باید هنگام طراحی اینفوگرافی به یاد داشته باشید اهمیت سادگی است. مگر اینکه شما به وضوح بدانید که چگونه به تجسم داده های پیچیده می پردازید.

اما به هر صورت توصیه ما این است که اینفوگرافیک را ساده نگه دارید. قطعا شما نمی خواهید خواننده خود را وادار به درک یک نقشه پیچیده و زمان بر از داده کنید.

اگر infographic شلوغ باشد، همان ابتدا کاربران را از دنبال کردن ادامه داستان منصرف می‌کند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :