بازاریابی در شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
بهینه سازی اینستاگرام

تعریف بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اهمیت آن را چقدر می دانید؟ با گسترش فعالیت وب سایت ها و افزایش بی شمار کاربران در تجارت آنلاین و بالا رفتن تراکنش های پرداختی در فضای مجازی، اهمیت تبلیغ و برند سازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین ابزارها جهت تبلیغات و برند سازی استفاده از شبکه های اجتماعی محبوب است.

در شبکه های اجتماعی حتی اگر فروشی نداشتید باشید نیز با برند سازی می توانید کمک زیادی به گسترش تجارت خود بکنید.

فیس بوک

فیسبوک تا چند سال پیش بدون بزرگترین سایت شبکه های اجتماعی در جهان بود و اکنون نیز یکی از پرکاربردترین آنها بعد از اینستاگرام است. در حقیقت فیسبوک اولین سایت بین شبکه های اجتماعی بود که از مرزهای 1 میلیارد حساب کاربری فراتر رفت.

در فیسبوک جدا از امکان ارتباط با دوستان و آشنایان، می توانید به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به امکانات مختلف تجاری فیسبوک نیز دسترسی داشته باشید و حتی می توانید با استفاده از تبلیغات پولی درFacebook ، تجارت ، مارک و محصولات خود را به بازار عرضه یا تبلیغ کنید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

طی سال‌های اخیر فیس بوک با اجازه به اشخاص ثالث جهت دسترسی به اطلاعات شخصی 87 میلیون کاربر، اعتماد میلیون ها کاربر خود را از دست داده است. این یک اعتماد گسترده بود که اکنون متزلزل شده و احساس ناآرامی را در بین مخاطبان پلت فرم رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. به حدی که اکنون یک کمپین #deletefacebook وجود دارد که در آن مردم کاملاً خود را از فیس بوک جدا کرده و به جای آن از شبکه های دیگر استفاده می کنند.

WhatsApp

واتس اپ علیرغم اینکه در سال 2014 همچون اینستاگرام توسط Facebook خریداری شد، همچنان این نرم افزار شبکه اجتماعی به عنوان یک مجموعه مستقل فعالیت می‌کند.

واست اپ خیلی دیرتر از فیس بوک وارد صحنه شد، اما توانسته است با ایجاد توانایی برای برقراری ارتباط و اشتراک فوری با افراد و گروه ها ، تمایل میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را به خود جلب کند. ویژگی تماس WhatsApp نیز فوق العاده است و شرکت‌های تجاری کمک زیادی می‌کند.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً 1 میلیارد

Tumblr

از سال 2013 متعلق به یاهو شد، Tumblr  بعنوان یک پلت فرم میکرو وبلاگ نویسی در رسانه اجتماعی محسوب می‌شود که می تواند برای یافتن و دنبال کردن چیزهایی که دوست دارید ، کمک کند و یک ابزار تبلیغاتی جهت تجارت آنلاین نیز می‌باشد. همچنین می توانید از آن برای ارسال هر چیزی، از جمله فایل‌های چندرسانه ای در یک بلاگ کوچک استفاده کنید. علاوه بر این به شما این انعطاف پذیری را می دهد تا تقریباً همه چیز را شخصی سازی کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً 555 میلیون نفر

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک بستر منحصر به فرد در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد که کاملاً مبتنی بر اشتراک عکس و فیلم بود. این برنامه با امکان اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی، شما را قادر می سازد با دوربین تلفن یا دوربین دیگری بهترین لحظات زندگی خود را ثبت کرده و آنها را به آثار هنری تبدیل کنید.

اهمیت زیاد اینستاگرام در بازاریابی در شبکه های اجتماعی

امروزه اینستاگرام یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است و البته امکان تبدیل اکانت شخصی به یک اکانت تجاری و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد.

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد چندین فیلتر را بر روی عکس های خود اعمال کنید. همچنین می توانید به راحتی آنها را در سایر سایت های محبوب شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر نیز همزمان ارسال کنید. اینستاگرام نیز اکنون بخشی از امپراتوری فیس بوک است. خیلی مهم است که یاد بگیرید چگونه مخاطبان اینستاگرام خود را افزایش دهید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: بیش از 400 میلیون نفر

توییتر

این وب سایت معروف شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد پیام های متنی کوتاه (به نام توییت) بنویسید و حاوی تعداد محدودی از کاراکتر (حداکثر 280) برای ارسال پیام خود هستید. با افزایش شوق خرید اینترنتی، توییتر همچنین امکان ارتقاء مشاغل و حتی خرید مستقیم از طریق توییتر را فراهم می کند. بیاموزید که چگونه نمایه کامل توییتر را ایجاد کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریباً 320 میلیون نفر

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

پینترست

این وب سایت و اپلیکیشن یک نرم افزار اشتراک گذاری عکس و بوک مارکینگ سایت یا برنامه رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد ایده های جدیدی را برای پروژه های خود پیدا کنید و آنها را ذخیره کنید. بنابراین، می توانید کارهای DIY یا پروژه های بهینه سازی وب سایت یا دیزان خانه را انجام داده و برنامه ریزی کنید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا 100 میلیون نفر

 لینکدین و نقش مهم آن جهت بازاریابی در شبکه های اجتماعی

لینکدین یک شبکه پیام رسان فوری مشابه WhatsApp به عنوان یکی از رقبای اینستاگرام و با پشتیبانی بیش از هشت زبان در سراسر سیستم عامل ها موجود است. با این حال لینکدین همواره بیشتر با استفاده از پلتفرم خود بر حفظ حریم خصوصی و امنیت پیامهایی که از طریق اینترنت می فرستید ، بیشتر تمرکز کرده است. بنابراین این امکان را به شما می دهد تا پیام هایی را رمزگذاری کرده و دور از دسترس برنامه‌های مخرب بفرستید.

تعداد کاربران فعال در هر ماه: تقریبا 100 میلیون نفر

امیدواریم در انتهای این مطلب با بازاریابی در شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا شده و فعالیت خود را در رسانه های اجتماعی گسترش دهید.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :