بهترین موتورهای جستجو ( بخش دوم )

دسته بندی ها : تکنولوژی محمد یاری پور
چگونه رتبه گوگل بالا ببریم

بهترین موتورهای جستجو را در محتوای قبلی معرفی کردیم. در این محتوا بحث موتورهای برتر جستجو را ادامه داده و برخی دیگر از موتورهای جستجوی مشهور که سعی می کنند سهم بیشتری از بازار جستجو را داشته باشند را معرفی می کنیم.

لیست بهترین موتورهای جستجو

DuckDuckGo

طبق آمار ترافیک DuckDuckGo، مردم در این سایت به طور متوسط ​​47 میلیون جستجو در روز انجام می دهند اما هنوز هم سهم کلی بازار آنها به طور مداوم زیر 0.5 درصد است.

بر خلاف آنچه اکثر مردم تصور می کنند، DuckDuckGo فهرست جستجوی خود را ندارد (مانند گوگل و بینگ) اما آنها نتایج جستجوی خود را با استفاده از منابع متنوعی تولید می کنند. به عبارت دیگر ، آنها داده های خود را ندارند اما به منابع دیگری (مانند Yelp ، Bing ، Yahoo ، StackOverflow) وابسته هستند تا بتوانند به سؤالات کاربران پاسخ دهند.

این یک محدودیت بزرگ در مقایسه با Google است که مجموعه ای از الگوریتم ها را برای تعیین بهترین نتایج از تمام وب سایت های موجود در اینترنت دارد.

نکته مثبت این موتور جستجو این است که دارای رابط کاربری تمیز بوده و کاربران را ردیابی نمی کند و به هیچ عنوان از تبلیغات استفاده نمی کند.

بهترین موتورهای جستجو

ask.com

قبلاً با نام Ask Jeeves شناخته می شد، Ask.com تقریباً 0.42٪ از سهم جستجو را بر عهده دارد. ASK بر اساس قالب سوال / پاسخ است که در آن اکثر سوالات توسط کاربران دیگر پاسخ داده شده یا در قالب نظرسنجی قرار دارند.

همچنین از قابلیت جستجوی سراسری برخوردار است اما نتایج بدست آمده در مقایسه با گوگل یا حتی بینگ و یاهو فاقد کیفیت هستند.

AOL.com

مطابق گفته netmarketshare ، AOL معروف و قدیمی هنوز در بین 10 موتور جستجوگر برتر با سهم کمی از بازار قرار دارد که نزدیک به 0.05٪ است.

شبکه AOL شامل بسیاری از وب سایتهای معروف مانند engadget.com ، techchrunch.com و huffingtonpost.com است.

Wolframalpha

WolframAlpha با تمام موتورهای جستجو متفاوت است. آنها به عنوان یک موتور جستجوی دانش محاسباتی بازاریابی می کنند که می تواند برای برخی از مباحث حقایق و داده هایی به شما بدهد. این موتور جستجو می تواند انواع محاسبات را انجام دهد، به عنوان مثال ، اگر ” نام یک وام خاص ” را به عنوان ورودی وارد کنید ، مبلغ وام ، بهره پرداخت شده و غیره را بر اساس تعدادی از فرضیات محاسبه می کند.

Internet Archive

archive.org موتور جستجوی بایگانی اینترنت است. شما می توانید از آن جهت این مورد استفاده کنید تا دریابید که یک وب سایت از سال 1996 چگونه به نظر می رسد. اگر می خواهید تاریخچه یک دامنه را ردیابی کنید و بررسی کنید که چگونه طی سالها تغییر کرده است، این یک ابزار بسیار مفید است.

این لیست به هیچ وجه کامل نیست و مطمئناً در آینده تعداد بسیاری دیگر ایجاد می شوند. اما تا آنجا که به مکان های اول مربوط می شود ، گوگل و بینگ مقام های پیشرو را برای سالهای آینده حفظ می کنند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :