تاثیر گواهینامه SSL بر روی SEO

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
تاثیر گواهینامه ssl در سئو

در وهله اول باید بدانید که گواهینامه SSL یا همان (Secure Sockets Layer)، توسط وب‌سایت‌ها به منظور ایجاد یک ارتباط ایمن میان سرور میزبان و سرور بازدیدکننده استفاده می‌شود. این مسئله به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از طریق پروتکل های HTTPS به وب‌سایت هایی که دارای گواهینامه SSL هستند دسترسی داشته باشند و علامتی همچون قفل را در کنار نشان اینترنتی مشاهده نمایند. این بدان معنی‌ست که تمام داده‌های بین شما و وب سایتی که بازدید می‌کنید، رمزگذاریشده و خصوصی هستند. درواقع هکرها به هیچ عنوان نمی‌توانند از ترافیک شبکه غافل شوند. به همین دلیل است که در اختیار داشتن گواهینامه SSL، برای هر وب‌سایتی خصوصا وب‌سایت هایی که با داده های حساس سروکار دارند و یا وب‌سایت های فعال در تجارت الکترونیک الزامیست.

با توجه به این مسئله که گواهینامه SSL، در طی چندین سال گذشته به یکی از محبوب ترین گواهینامه ها تبدیل شده، این سوال ذهن افراد را به خود مشغول کرده که در اختیار داشتن این گواهینامه بر SEO چه تاثیری خواهد گذاشت. از همین رو در نظر داریم به تجزیه و تحلیل تاثیر گواهینامه SSL بر SEO در سال 2019 بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهبود رتبه‌بندی جستجو

گوگل همواره بر این مسئله تاکید دارد که در اختیار داشتن یک وب سایت ایمن با گواهینامه SSL مزیت بیشتری نسبت به وب سایت های ناامن بدون گواهی SSL دارند. اما نکته اینجاست که این روزها به سختی میتوان تاثیر دقیق یک گواهینامه SSL را در رتبه بندی جستجو گوگل تعیین کرد زیرا عوامل بسیار زیادی بر رتبه بعدی وب سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که بدانید در اختیار داشتن گواهینامه SSL تاثیری بر افزایش بازدید وب سایت شما و همچنین انتقال آن به صدر SERP نخواهد شد. شما باید سایر فاکتورهای SEO را به همراه گواهینامه SSLرا نیز در نظر داشته باشید. تحقیقات گسترده ای در این راستا صورت گرفته که تمامی آنها نشان می دهند که HTTPS در رتبه بندی موتورهای جستجو و همچنین انتقال سایت به صفحه اول گوگل نقش مهمی ایفا می کند.

بهبود تجربیات کاربران

در اختیار داشتن گواهینامه SSL کمک می کند تا بازدیدکنندگان سایت شما در کنار سایر فاکتورهای تاثیرگذار در این راستا افزایش پیدا کنند. از دیگر مزایای آن نیز میتوان به دیدگاه امنیتی و همچنین طیف وسیعی از پیشرفت‌های دیگر در تجربه کاربران اشاره کرد. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که امروزه بسیاری از مرورگرهای اینترنتی از جمله Google Chromeدر حین بازدید از وب سایت‌های ناامن و بدون گواهی‌نامه SSL، هشدارهایی را اعلام می کنند. این هشدارها باعث می شود تا کاربران از ماندن در آن وب سایت ها خودداری نمایند. مطمئنا این امر در رتبه بندی سئو سایت تاثیری منفی خواهد داشت.

وب سایت های تجارت الکترونیک که به صورت آنلاین در حال فروش محصولات خود هستند، امروزه با فقدان گواهینامه SSL روبرو هستند. در واقع با توجه به این مسئله که وب سایت ها نیاز به جمع آوری داده های حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری دارند، از این طریق میتوانند  احتمال دسترسی اشخاص به این اطلاعات در وب‌سایت های ناامن را کاهش دهند. مطمئنا بالابردن امنیت سایت های فروش آنلاین و به تبعات آن در اختیار داشتن گواهینامه SSL برای وب سایت های فعال در تجارت الکترونیک کاملا حیاتی است.

با توجه الگوریتم‌های گوگل در طی چند سال گذشته، میتوان دریافت که وب سایت های ناامن به هیج عنوان تجربه کاربری خوبی را در اختیار افراد قرار نمی دهند. از همین رو اگر نتوانید گواهی SSL را دریافت کنید، مطمئنا وب سایت شما توسط گوگل اعتبار مورد نیاز را دریافت نکرده و با ارسال یک پیام مبنی بر ناامن بودن وب سایت، منجر به کاهش بازدیدکنندگان و ترافیک سایت خواهد شد.

منبع

جهت مشاهده پلن های گواهینامه های ssl بین المللی و ملی کلیک نمایید

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :