رتبه الکسا و معیارهای اندازه گیری

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
رتبه الکسا ایران

اگر مدتی است که به عنوان مدیر وب سایت یا یک وب مستر فعالیت می‌کنید، احتمالاً درباره رتبه الکسا شنیده اید. alexa یکی از محبوب ترین (نه بهترین) ابزارها جهت بازاریابی اینترنتی است. با مشاهده رتبه الکسا می توانید محبوبیت یک سایت را بررسی کرده و به این ترتیب، یک روش خوب برای اندازه گیری موفقیت بهینه سازی موتور جستجو داشته باشید.

رتبه الکسا چگونه کار می کند؟

مرتبه های تغییرات و رشد رته الکسا بر اساس دو مجموعه داده است: تعداد کل بازدید کنندگان منحصر به فرد و تعداد بازدید از صفحه. به عبارت دیگر، سایت های برتر رتبه بندی نه تنها قادر به جذب کاربران جدید هستند بلکه دارای محتوای با کیفیتی هستند که قادر به نگه داشتن افراد در سایت هستند.

نحوه محاسبه ترافیک

رتبه الکسا بر اساس داده های جهانی محاسبه شده در طی 3 ماه گذشته محاسبه می شود. رتبه ترافیک، روزانه به روز می شود که باعث دقت بالای محاسبات آن می‌شود.

اگر در طول روز چندین بار یک صفحه را باز کنید، سیستم آن را به عنوان یک نمای واحد حساب می کند. به عبارت دیگر، شما قادر نخواهید بود چندین بار روی همان صفحه کلیک کنید تا آمار تعداد نمایش را برای بهبود رتبه الکسا افزایش دهید. این یک روش عالی برای جلوگیری از افزایش آمار غیر واقعی کاربر است. با این حال ، بازدیدکننده می تواند در صورت مراجعه به صفحات مختلف، به طور مستقیم رتبه بندی آنلاین را بهبود بخشد.

الکسا

همچنین می توانید نوار ابزار Alexa را برای مرورگر Google Chrome خود نصب کنید تا به شما امکان دهد در هر زمان رتبه بندی دامنه را بررسی کنید.

پس از نصب افزونه رتبه الکسا، ویژگی های دیگری نیز به شما ارائه می دهد.

امکانات دیگر الکسا

    پیوندهای مرتبط – شما می توانید از آن برای یافتن وب سایتهایی مشابه آنچه که در حال حاضر بازدید می کنید، استفاده کنید

    Wayback – بررسی کنید که وبلاگ های مختلف در گذشته چگونه به نظر می رسید

    Search Analytics – درباره کلمات کلیدی محبوب که می توانند به شما در دستیابی به آنها کمک کند اطلاعات بیشتری کسب کنید

همه این خدمات و ویژگی های ساده از طریق نوار ابزار کوچک ارائه می شوند که باعث جذابیت آن می شود. علاوه بر این ، الکسا برخی از ابزارهای جستجوگرها را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های منفی رتبه الکسا

با تمام آنچه گفته شد، چرا این ابزار شرکت آمازون و سیستم رتبه الکسا اینقدر مورد انتقاد قرار گرفته است؟

مدتی است که برآوردهای ترافیکی الکسا توسط انجمن SEO، به دلایل خوبی از بین رفته است.

اول و مهمتر از همه، الکسا هنگام جمع آوری داده های جهانی چندین مسئله دارد. این افزونه تنها می تواند داده ها را از طریق چندین برنامه ادان رتبه الکسا و از چند میلیون کاربر که این افزونه ها را نصب کرده اند ، جمع آوری کند. در حالی که این چند میلیون نقطه شروع بسیار خوبی هستند، اما ارزیابی خوبی از آن نمی‌شود. به همین دلیل، ممکن است رتبه بندی در بعضی موارد به خصوص برای وب سایت هایی که از 100000 و بالاتر رتبه بندی شده اند، بسیار منفعل باشد.

ابزارهای دیگر

براساس تجربه ابزارهای بی شماری وجود دارد که کار بهتری نسبت به الکسا انجام می دهند. به عنوان مثال کنسول جستجوی Google که مقادیر دقیقاً ترافیک Google را ارائه می دهد حتی اگر رتبه جهانی شما مناسب نباشد . AhRefs نیز آمار مناسبی ارائه می دهد.

در هر صورت الزامی جهت استفاده از الکسا به عنوان یک گزینه اول نمایش رتبه وجود ندارد. در واقع، این ابزار بیشتر به عنوان یک تقویت کننده برند برای نشان دادن رتبه های جهانی سایت عمل می کند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :