سئو ویدئو در وردپرس (بخش دوم)

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
سئو ویدئو

از زمان به روزرسانی الگوریتم های Google Penguin و Panda، بسیاری از افراد جستجوگر دریافتند که رتبه بندی وب سایت در طولانی مدت فقط ایجاد تعداد زیاد بک لینک نیست. این امر در مورد ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که به مرور زمان کاربران را به خود جلب می کند. با این حال ، یکی از انواع سئو که هنوز هم مورد استفاده قرار نمی گیرد سئو ویدئو است، یعنی بهینه سازی موتور جستجو برای ویدئو.

عدم توجه به سئو ویدئو

اگرچه بسیاری از مارک ها، محتوای ویدئویی را در استراتژی های کلی بازاریابی آنلاین خود گنجانده اند ، اما بیشتر سئوکاران اولویت بالایی برای آن قائل نیستند. معمولاً آنها ایجاد انواع مختلف دیگری از محتوا (به عنوان مثال ، اینفوگرافی ، تصاویر ، محتوای نوشتاری و غیره) را انتخاب می کنند.

فیلم های بسیار جذاب ایجاد کنید

درست مانند محتوای متنی ساده، هرچه محتوای با کیفیت تر در ویدئوی خود قرار دهید، از آن بیشتر سود خواهید برد. کارهای نامناسب، مانند سئو کلاه سیاه شما را به جایی نمی رساند. به یاد داشته باشید محتوای ضعیف در این دوره و زمانه رتبه ای در گوگل نخواهد داشت، بنابراین انتظار نداشته باشید که ویدئوی شما  محتوای جالب، در گوگل رتبه بندی شود.

تهیه یک فیلم با کیفیت بالا حتی اگر یک فیلمبردار و یک ویرایشگر گرافیک استخدام کنید، ارزش رتبه ای که کسب خواهید کرد را دارد. اگر با بودجه کمتری کار می کنید، می توانید بسیاری از ابزارهای رایگان ویدئویی استفاده کنید.

لازم نیست برای فیلم های خود یک مجری یا گوینده استخدام کنید. یک استاپ موشن یا ویدئوی گرافیکی ساده که محتوای خوبی داشته باشید نیز کافی است.

بازدیدهای بیشتر = سئو ویدئو بهتر

اگر افراد بیشتری به تماشا، نظر، لایک و به اشتراک گذاری ویدئوهای شما ادامه دهند، در گوگل رتبه خود را بالا می برید. اگر فیلم شما جذاب باشد، هر چقدر روی سئو ویدئو کار کنید فایده نخواهد داشت.

فیلم های عالی نتایج شگفت انگیزی را برای سئو ویدئو، ایجاد لینک و آگاهی از برند ارائه می دهند. نمونه مورد بحث ویدئوی Dollar Shave Club است که مدتی قبل به صورت ویروسی منتشر شد و اکنون ده ها هزار لینک برای کسب و کار (dollarhaveclub.com) به دست آورده است.

از کارشناسان سئو معتقدند که فیلم های کوتاه از فیلم های طولانی تر بهتر هستند، اما حقیقت این است که تا زمانی که ویدئوی شما عالی باشد، افراد بدون توجه به مدت زمان، آن را تماشا می کنند.

سئو ویدئو

ویدئوی خود را بهینه کنید

شما می توانید فیلم ها را تحت دامنه خود بارگذاری کنید اما بسیاری طرفدار بارگذاری در YouTube هستند. اما بسیار مهم است که جدا از آپلود ویدئو در سایت خود، ویدئو را در یوتیوب نیز بارگزاری کنید.

ما قبلا نیز به این اشاره کردیم، یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ، پس از گوگل است. یوتیوب متعلق به گوگل است و گوگل خواهان تجارت بیشتر می باشد، و هرچه افراد بیشتری بتوانند به ویدئوهای YouTube دسترسی پیدا کنند، حاشیه سود بیشتر خواهد بود.

همچنین با قراردادن ویدئو در یوتیوب، می توانید بک لینک از YouTube دریافت کنید. بک لینک هرگز چیز بدی نبوده است، به خصوص اگر از دومین موتور جستجو باشد.

همچنین مزیت عدم آپلود ویدئو در سایتتان این است که منابع سرور خود را درگیر نمی کنید ، که در نهایت سرعت بارگذاری صفحه بیشتر می شود و از این رو نمره بهتر سئو را به دست می آورید. از این گذشته، فیلم های YouTube با اکثر مرورگرها سازگار است.

بنابراین، چگونه فیلم ها را برای سئو بهینه سازی می کنید؟ این یک سوال بزرگ است

فیلم های خود را با کیفیت اما با حجم کم منتشر کنید

هنگام آپلود فیلم های خود، بدیهی است بالاترین کیفیتی را که می توانید باید بارگذاری کنید. اگرچه ممکن است بسیاری از وبلاگ نویسان کیفیت را تا حد امکان کاهش دهند، اما در هنگام بارگذاری آموزشها و راهنماهای WordPress نیازی به این کارها نیست. برای اطمینان از مشاهده بهینه، فیلم ها را با کیفیت 720p (در صورت امکان)، با نسبت ابعاد 16: 9 ضبط کنید.

گوگل بر سرعت بارگذاری صفحه به عنوان معیار رتبه بندی تأکید دارد، بنابراین بهتر است از هر کدام از ابزارها و تکنیک هایی که در اختیار دارید استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که فیلم ها، سرعت سایت شما را دچار مشکل نمی کند. حتی وقتی کاربر دکمه پخش را فعال می کند می توانید از تصاویر کوچک ویدئویی استفاده کنید که پخش کننده را بارگیری می کند. برای بهینه سازی فیلم های جاسازی شده آنچه می توانید انجام دهید تا سریع بارگیری شوند.

سخن نهایی

گوگل اهمیت ویدئوها را به قدری زیاد می داند که جهت رتبه بندی سایت به آنها توجه دارد. علاوه بر این، هر چقدر میزان مشاهده ویدئوهای شما بیشتر شود، به این معنا است که هم ویدئو و هم سایت در حال رشد است.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :