سئو کلاه سفید چیست؟

دسته بندی ها : سئو المیرا حسن‌زاده
قواعد سئو

سئو کلاه سفید در اصطلاح

اصطلاح سئو کلاه سفید به تاکتیک‌هایی از سئو اطلاق می‌شود که با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی فعال نظیر گوگل مطابقت داشته باشند. این نوع از سئو کاملا عملکردی متفاوت از سئوی کلاه سیاه دارد. درواقع آن دسته از کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند صداقت وب‌سایت خود را حفظ نمایند و عملکرد بهتری در نتایج رتبه‌بندی موتورهای جستجو داشته باشند به سراغ سئو کلاه سفید می‌روند. نکته قابل توجه اینجاست که تاکتیک‌های سئوی کلاه سفید همواره مرزها و شرط و شروط‌هایی دارد که باید رعایت شود. در مقابل اما، نمونه‌هایی از سئو کلاه سیاه وجود دارد که شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک‌های فریبنده پنهان‌سازی است. باید بدانید هرگونه تاکتیکی که برای مصرف‌کنندگان مضر تلقی شود، به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود. اکثر تاکتیک‌های کلاه سیاه ریسک بالا و کارآیی کمتری دارند. مطمئنا سوالات زیادی در ذهن‌تان ایجاد شده، از همین‌رو در ادامه توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

چرا استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید پر اهمیت است؟

زمانی‌که از تاکتیک‌ها و شیوه‌های سئو کلاه سفید در وب‌سایت‌‌تان استفاده می‌کنید، به نوعی با موتورهای جستجوگر گوگل همکاری کرده‌اید و این مسئله یک نکته مثبت برای شما به حساب خواهد آمد. گوگل به عنوان موتور جستجوگر شماره یک، روزانه میلیاردها بازدیدکننده دارد که این مسئله نشان می‌دهد هر بازدید پتانسیل کشف سایت شما توسط یک کاربر جدید را دارد. Google منبع غیرقابل انکاری برای ترافیک وب‌سایت شما به حساب می‌آید و ممنوع بودن آن می‌تواند منجر به افت شدیدی در ترافیک وب‌سایت و حتی تجارت‌تان شود. از همین‌رو باید تمام کارها و اقداماتی که در وب‌سایت‌تان صورت می‌گیرد را در نظر بگیرید و سپس به این فکر کنید که چه چیزی می‌خواهد ممنوعیت ورود رایج‌ترین موتور جستجوگر به وب‌سایت شما را فراهم آورد. از این بدتر، هنگامی که Google ممنوع شد، هیچ تضمینی وجود ندارد که دوباره شما را وارد لیست نمایند. ممنوعیت دوری از Google عواقب عظیمی دارد.

آیا باید روش‌های سئو کلاه سفید را پیاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید با قاطع‌ترین حالت ممکن بگوییم «بله». اجرای شیوه‌های سئو کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب‌سایت و تجارتی اخلاقی و البته پایدار است. در اینجا برخی از مراحلی که به شما کمک می‌کند تا نسبت به استفاده از روش‌های سئوی کلاه سفید اطمینان حاصل کنید را ارائه می‌دهیم.

سئو کلاه سفید

1.محتوا و خدمات با کیفیت را ارائه دهید

محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان شما باشد و به حل مشکلات آن‌ها کمک کند. برای کشف مناسب‌ترین کلمات کلیدی که محتوای سایت شما باید برای بهینه‌سازی به سراغ استفاده آن برود از ابزارهای جستجوگر کلمات کلیدی بهره‌ بگیرید. سپس بر استفاده از آن کلمات کلیدی در مطالب عالی، مانند مقالات و فیلم‌ها، که با هدف کلمه کلیدی و کاربر نهایی شما مطابقت دارند، متمرکز شوید. از برچسب‌های متا توضیحی، کلمات کلیدی و غنی استفاده کنید. هنگام ایجاد توضیحات متا برای هر صفحه در وب‌سایت خود بهترین روش‌ها را دنبال کنید تا به موتورهای جستجوگر و کاربران کمک کنید تا مطالب شما را پیدا نمایند.

2.حرکت سایت خود را آسان کنید

هنگام سازماندهی معماری اطلاعات سایت خود مراقب باشید. سایت‌هایی که امکان دسترسی آن‌ها برای کاربران آسان است، تمایل به عملکرد بهتری در نتایج جستجوی ارگانیک دارند.

المیرا حسن‌زاده
المیرا حسن‌زاده

المیرا حسن‌زاده هستم سرپرست تیم تحریریه امن‌اس‌اس‌ال. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه‌ای و تخصصی بروز در حوزه تکنولوژی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :