نکات سئو و اصطلاحاتی برای همه مدیران سایت

دسته بندی ها : سئو محمد یاری پور
افزونه‌های-سئو

نکات سئو و اصطلاحاتی که باید بدانید شامل لیست بلند بالایی است که امکان جمع آوری همه آنها در یک محتوا نیست. در این مطلب سعی شده برخی کلمات عمومی و رایج که مورد نیاز مدیران وب سایت جهت آشنایی بیشتر با سئو باشد لیست شود.

301 Redirect

راهی برای ایجاد یک صفحه وب، جهت بازدید مجدد به صفحه دیگر است. هر وقت آدرس وب صفحه را تغییر می دهید ، یک تغییر مسیر 301 را اعمال کنید تا آدرس قدیمی به آدرس جدید ریدایرکت یا هدایت شود. این تضمین می کند که افرادی که به آدرس قدیمی پیوند خورده اند یا به آن علامت گذاری شده اند ، به طور خودکار به آدرس جدید دسترسی پیدا می کنند و موتورهای جستجو می توانند فهرست خود را به روز کنند.

نکات سئو
نکات سئو
ALT  یا Attribute  

توضیحی از تصویر در HTML سایت شما. بر خلاف انسان ، موتورهای جستجو فقط متن ALT تصاویر را می خوانند ، نه خود تصاویر. متن ALT را در هر زمان ممکن به تصاویر اضافه کنید.

Anchor Text  

متن واقعی پیوند به یک صفحه وب است. در اکثر وب سایتها ، اگر در گذشته از این پیوند بازدید کرده اید ، این متن معمولاً به رنگ آبی تیره و یا یک زیر خط بنفش است. این متن به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا صفحه مقصد را درک کنند.

وبلاگ

بخشی از وب سایت شما که در آن باید به طور مرتب مطالب را منتشر کنید (به عنوان مثال مطالب در مورد موضوعات صنعت، شرکت، شرح وقایع، عکس‌ها، فیلم‌ها و غیره). هر پست وبلاگ در وب سایت شما صفحه جدیدی است که یک موتور جستجو می بیند ، بنابراین یک فرصت جدید برای توسعه و ارتقا وب سایت است. حتماً وبلاگ خود را تحت دامنه خود ایجاد کنید.

اصطلاحات سئو
اصطلاحات
Canonical URL

Canonical URL بهترین آدرسی است که کاربر می تواند بخشی از اطلاعات را پیدا کند. بعضی اوقات ممکن است شرایطی داشته باشید که به محتوای صفحه در بیش از یک آدرس دسترسی پیدا کنید. مشخص کردن آدرس کانونی به موتورهای جستجو کمک می کند تا دریابند که کدام یک از آدرس ها برای کدام قسمت از مطالب بهترین است.

Conversion Form

فرمی که از طریق آن می توانید اطلاعات مربوط به بازدید کننده های سایت خود را جمع آوری کنید و از آنها بهترین استفاده را جهت توسعه سایت بکنید.

CSS

بخشی از کد شما که نحوه ظاهر عناصر مختلف سایت شما را مشخص می کند.

سئو
نکات سئو 3
دامنه – آدرس اصلی وب سایت شما

از دیگر نکات سئو باید اشاره کنیم که خوب است مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. رتبه بندی موتورهای جستجو از وب سایتهایی که دارای دامنه با عمر بلندمدت هستند ، حمایت می کنند زیرا نشان از تعهد و دورنمای سایت دارد.

عنوان ها – از مهم ترین نکات سئو

متن در وب سایت خود را که درون یک برچسب عنوان قرار دارد ، مانند H1 یا H2 قرار دهید. این متن غالباً با قلم بزرگتر و قوی تر از متن دیگر در صفحه مشاهده می شود.

HTML

HTML بخش اصلی از وب سایت شما است که موتورهای جستجو می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.HTML  خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید تا موتورهای جستجو سایت شما را به راحتی بخوانند. همچنین به جای HTML صفت های مربوط به بخش‌ها را در CSS  خود قرار دهید.

اصطلاحات سئو
اصطلاحات سئو
Inbound Link

پیوندی از یک سایت به سایت دیگر است که سئو سایت شما را بهبود می بخشد ، خصوصاً اگر این سایت دارای PageRank بالایی باشد.

لینک داخلی

پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت ، مانند صفحه اصلی به صفحه محصولات شما.

صفحات فهرست شده – صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند.

Javascript

 زبانی که به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا هنگام مرور کاربران ، جلوه های مختلف ،یا تغییراتی در محتوای وب سایت خود اعمال کنند. موتورهای جستجو غالباً در خواندن مطالب داخل Javascript مشکل دارند ، اما به مرور زمان و با بهبود کدها این مشکل برطرف می شود.

کلید واژه

کلمه ای است که کاربر پس از جستجوی آن در موتورهای جستجو مانند گوگل توسط آن وارد سایت می شود.

لینک سازی

فعالیت و روند دریافت لینکهای ورودی بیشتر به وب سایت خود برای رتبه بندی موتورهای بهبود یافته را لینک سازی می گویند.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :