هر چند وقت باید محتوا سایت را به روز کنیم؟

دسته بندی ها : سئو رومینا محرر صفائی
نحوه نگارش مقاله

محتوا سایت جهت انتشار نیاز به زمان بندی مشخص دارد؟ انتشار محتوای جذاب و جدید در مدیریت وب سایت یکی از سخت ترین کارهاست. فقط تولید محتوا مهم نیست بلکه زمان انتشار محتوا به اندازه کیفیت آن مهم است. اگر با فاصله زمانی زیاد مطلب بگذارید، احتمالا فراموشتان می کنند ولی در مقابل اگر مطالب زیاد در فاصله کم انتشار دهید فرصت مطالعه را نخواهند داشت و از سایت شما زده می شوند. پس فاصله زمانی را جدی بگیرید.

اهمیت زمان بندی محتوا سایت

در دنیای مجازی، هیچ قانون سختگیرانه ای برای کنترل تعداد محتوا جدید در وب سایت وجود ندارد. با این حال، ما به شما می گویم که چرا باید طبق یک برنامه ریزی و در بازه زمانی مشخص در وب سایت خود  محتوا درج کنید.

چرا وب سایت به برنامه انتشار منظم نیاز دارد؟

بسیاری از افراد هنگام شروع فعالیت در وب سایت یا وبلاگ، فراموش می کنند که بهتر است هر چند وقت محتوا درج کنند. در حالیکه انتشار محتوا به یک برنامه ریزی نیاز دارد و هرچقدر ثبات فرد در این برنامه ریزی بیشتر باشد، به نتیجه بهتری خواهد رسید.

چرا روی برنامه ریزی تاکید داریم؟

اگر در زمان مشخص، محتوا جدید منتشر کنید طبیعتا بازدید کنندگان می دانند که چه موقع مطالب جدید سایت  شما را بررسی کنند. فرض کنید هر دوشنبه در بخش مقالات سایت، مقاله ای منتشر می کنید. ممکن است پس از مدتی در روزهای دوشنبه شاهد افزایش بازدید ترافیک باشید زیرا افراد به سایت شما مراجعه می کنند تا ببینند مطلب جدیدتان چیست.

قبل از رسیدن به روز مشخص شده، محتوا خود را آماده کنید. مثلا اگر هر دوشنبه مطلب جدید درج می کنید، آن مطلب را روز قبل آماده کنید. در این صورت زمان کافی برای پرداختن به آن دارید. این باعث می شود که بتوانید پس از مدتی حوزه موضوعات خود را گسترش دهید.

ثبات در انتشار محتوا

صحبت در مورد برنامه ها می تواند خسته کننده باشد. اما ثبات داشتن در برنامه ریزی برای رشد یک وب سایت، بسیار مهم است. اگر وب سایت دارید و از برنامه ریزی خاصی پیروی می کنید، مطمن باشید پس از مدتی برنامه کاری سایتتان برای مخاطبان مشخص می شود. پس به کار خود ادامه دهید.

محتوا سایت

اما این را هم بخاطر بسپارید که در هر چیز استثنا وجود دارد. مثلا یک سایت خبری موظف است که در همه ساعات اخبار جدید را پشتیبانی کند. اگر چنین سایتی دارید، پیشنهاد میکنیم جدا از انتشار مطلب جدید در ساعات خاص، همیشه از اخبار جدید در سایت خود بگویید. سایتتان را به یک منبع به روز و موثق تبدیل کنید.

به شما دو نوع برنامه ارسال محتوا سایت پیشنهاد می دهیم:

محتوای با کیفیت یکی از بهترین روش ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. محتوای خوب در گذر زمان،  به شما مخاطب هدف می دهد. تجربه کاری ما می گوید این دو نوع برنامه در پیشرفت اکثر وبلاگ ها و وب سایت ها، تاثیر مثبت داشته است.

انتشار محتوا سایت به صورت هفتگی یا دو هفته ای:

یک هفته برای پرداختن به مطلبی که اخیرا منتشر کردید زمان مناسبی است. همچنین یک هفته زمان دارید که مطلب جدید خود را آماده و ویرایش کنید. زمان برای تحقیق و ویرایش کافی است.

بعضی از مخاطبان دوست دارند که سایتتان بطور روزانه به روز شود. اما زمانی که هفته ای یک مطلب با کیفت در سایت خود منتشر کنید، آنها هم از این کیفیت راضی می شوند. مطمئنا هرکسی ترجیح می دهد بجای کمیت، کیفیت وجود باشد.

اهمیت کار گروهی در ارسال محتوا

این نکته هم گفتنی است که اگر به تنهایی سایتی را مدیریت می کنید نمی توانید در بازه زمانی طولانی هرروز مطلب جدید منتشر کنید. یک هفته یا دوهفته فاصله برای انتشار مطلب، باعث می شود که ثباتتان در برنامه ای که در نظر گرفتید بیشتر شود.

برای نتیجه بهتر، هر هفته در همان روز مطلب منتشر کنید. در این صورت مخطبان می دانند که چه موقع سایتتان را چک کنند.

انتشار محتوا سایت به صورت روزانه:

 برای انتشار روزانه مطلب، کار و هماهنگی زیادی لازم است اما این روش نتیجه بسیار خوبی برای وب سایتتان دارد. به چند دلیل:

سایت شما موضوعات گسترده ای را در خود دارد. مطمئن باشید برای اینکه بتوانید هرروز در سایت خود مطلب درج کنید، مجبور هستید از موضوعات متنوع استفاده کنید.

می توانید از چندین نویسنده برای افزایش سرعت کار کمک بگیرید. عموما وب سایت های موفق از چندین نویسنده برای انتشار مطالب در سایت استفاده می کنند.

اگر هرروز مطالب متنوع در سایتتان درج کنید، بازدیدکنندگان هرگز خسته نمی شوند. ولی اگر تنها یک سایت را مدیریت می کنید این کار غیر ممکن است.

نتیجه

اگر می خواهید پیشرفت کنید، باید در زمان های معین مطالب جذاب و متنوع منتشر کنید. اگر مطمئن نیستید که چند بار باید محتوای جدید در وب سایت خود منتشر کنید، دو برنامه ساده وجود دارد که در بیشتر موارد این ترفند را انجام می دهند:

انتشار هفتگی یا دو هفته ای: این ترفند برای وبلاگ های کوچک و رو به رشد که یک یا دو نویسنده دارند بسیار مناسب است.

پست های روزانه: این نوع ترفند بسیار مؤثر است ، اما تنها در صورتی که یک تیم برای وب سایت همکاری کنند.

منبع

رومینا محرر صفائی
رومینا محرر صفائی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :