همه چیز درباره لندینگ پیج ( بخش سوم )

دسته بندی ها : سئو مریم حسین جانی
چگونه رتبه گوگل بالا ببریم

landing page از عناصر مهم یک وب سایت است که اهمیت بالای آن باعث شده زیاد به آن پرداخته شود. ویژگی های لندینگ را در سومین محتوا بررسی می کنیم.

هنگام طراحی دکمه CTA، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

موقعیت: با قرار دادن دکمه CTA در اولین چشم انداز سایت، خطر از دست دادن مشتری ها را برطرف می کنید. همچنین هنگامی که فراخوان عمل را بعد از معرفی و توضیح پیشنهاد خود قرار دهید، احتمالا کاربران از قبل قانع شده اند.

به علاوه پترن های Z وF وجود دارد که باید در نظر بگیرید. هر دوی اینها تکنیک هایی برای  طراحی وب هستند که می توانند در جابجایی چشمان بازدید کننده تأثیر بگذارند (ضمن اینکه آنها را به سمت دکمه CTA سوق دهید)

اندازه : کاربرد CTA را با کوچک کردن اندازه آن از بین نبرید

رنگ: دکمه CTA، باید با سایر قسمت ها تضاد رنگی داشته باشد. این لزوما به معنای رنگهای روشن نیست. مطالعه در مورد تئوری رنگ می تواند به شما در یافتن یک رنگ، تناژ و سایه کمک کند که CTA لندینگ پیج از بقیه صفحه شما متمایز شود و حداکثر توجه را جلب می کند.

عبارت CTA : می تواند یک عامل تعیین کننده در بدست آوردن یا از دست دادن کاربر باشد. از عبارت های خسته کننده، مبهم و استفاده بیش از حد کلماتی مانند ارسال، اشتراک، ثبت نام یا دانلود خودداری کنید. در عوض، خاص باشید و از کلمات قانع کننده استفاده کنید.

لندینگ پیج بدون لینک خروجی

لندینگ پیج ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای محتوای بسیار متمرکز در یک پیشنهاد باشند، بنابراین هیچ پیوند خارجی نباید وجود داشته باشد (به جز حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات که قبلاً ذکر شد). با درج پیوند به صفحات دیگر، شما از کاربران دعوت می کنید تا بدون پر کردن فرم، سایت شما را ترک کنند.

lading page ها نیازی به ناوبری ندارند زیرا همه چیزهایی که کاربر باید برای تبدیل شدن به مشتری انجام دهد باید از قبل در صفحه درج شود. نیازی به پرش از صفحه به صفحه دیگر نیست. اگر نیاز است یک ناوبری کوچک داشته باشید، منوی همبرگر بهترین گزینه است زیرا این طرح به اندازه یک ناوبری کامل، توجه را به خود جلب نمی کند.

همچنین پاورقی لندینگ پیج پس از کلیک نباید مانند پاورقی وب سایت باشد.

فضای سفید کافی landing page

فضای سفید، فضای خالی در landing page شماست که به جلب توجه عناصر خاص در صفحه شما کمک می کند. لزوماً مانند اسمی که دارد نباید سفید باشد. این فضا در حقیقت می تواند هر رنگی داشته باشد، بنابراین بهتر بود که به آن فضای خنثی گفته می شد. فضای سفید یک تکنیک ارزشمند برای طراحی است زیرا به ایجاد یک سلسله مراتب بصری و کاهش درهم و برهمی صفحه و همچنین بهبود خوانایی و درک مطلب کمک می کند.

سخن پایانی

در نتیجه بهترین چارچوب برای لندینگ پیج وجود ندارد. “بهترین چارچوب” فقط مواردی است که بیشترین نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به دنبال دارد زیرا ترکیبات مختلف عناصر لندینگ پیج نتایج مختلفی را برای مشاغل مختلف به همراه خواهند داشت. به همین دلیل مهم است که همیشه A / B را در لندینگ پیج های خود آزمایش کنید تا مشخص شود که کدام تغییر موفق تر است.

در انتهای سه محتوا در رابطه با landing page امیدواریم به شناخت کافی از این صفحه رسیده باشید و بتوانید لندینگ پیج سایت را بهتر از قبل ایجاد نمایید.

منبع

سما حسین جانی
مریم حسین جانی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :