همه چیز درباره IIS

دسته بندی ها : متفرقه محمد یاری پور
انواع وب سرور

وب سرور IIS یا Internet Information Services یک سرور وب با  یک هدف کلی و قابل انعطاف از مایکروسافت است که برای ارائه صفحات یا پرونده های HTML  منشتر شده و روی سیستم های ویندوز اجرا می شود.

یک وب سرور IIS درخواست های رایانه های از راه دور را می پذیرد و پاسخ مناسب را برمی گرداند. این قابلیت اساسی به سرورهای وب اجازه می دهد تا اطلاعات را از طریق شبکه های محلی (LAN) ، مانند اینترانت شرکت ها و شبکه های گسترده (WAN) مانند اینترنت ، به اشتراک بگذارند و تحویل دهند.

یک سرور وب می تواند اطلاعات را به چندین شکل ، مانند صفحات وب استاتیک کد شده در HTML ، در اختیار کاربران قرار دهد. از طریق تبادل پرونده به عنوان بارگیری و بارگذاری ، و اسناد متنی ، پرونده های تصویری و موارد دیگر.

وب سرور iis

سرورهای وب پورتال ها را ارائه می دهند

سرورهای وب مدرن و از جمله وب سرور iis می توانند عملکرد بسیار بیشتری را برای یک تجارت و کاربران آن فراهم کنند. سرورهای وب اغلب به عنوان پورتال برای برنامه های پیشرفته ، بسیار تعاملی و مبتنی بر وب استفاده می شوند که واسطه های شرکت و برنامه های back-end را برای ایجاد سیستم های کلاس سازمانی گره می زنند. به عنوان مثال ، خدمات وب آمازون به کاربران اجازه می دهد تا منابع ابری عمومی را از طریق درگاه مبتنی بر وب اداره کنند. در همین حال ، سرویس های رسانه ای جریان ، مانند Spotify برای موسیقی و Netflix برای فیلم ها ، محتوای جریان واقعی را از طریق سرورهای وب ارائه می دهند.

نحوه کار IIS

وب سرور IIS از طریق انواع مختلف زبان و پروتکل های استاندارد کار می کند. HTML برای ایجاد عناصری از جمله متن ، دکمه ها ، قرار دادن تصویر ، تعامل مستقیم / رفتارها و پیوندها استفاده می شود. پروتکل انتقال Hypertext (HTTP) پروتکل اصلی ارتباطی است که برای تبادل اطلاعات بین سرورهای وب و کاربران استفاده می شود. HTTPS – HTTP over Secure Sockets Layer (SSL) – با استفاده از Transport Layer Security یا TSL برای رمزگذاری ارتباطات برای امنیت داده های اضافه شده. پروتکل انتقال فایل (FTP) یا نوع مطمئن آن ، FTPS ، می تواند پرونده ها را انتقال دهد.

پروتکل های پشتیبانی شده اضافی شامل Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)، برای ارسال و دریافت ایمیل و Network News Transfer Protocol، برای تهیه مقاله در Usenet است.

وب سرور IIS با ASP.NET Core کار می کند

فریم ورک ASP.NET Core جدیدترین نسل صفحه Active Server (ASP) است ، موتور اسکریپت سمت سرور است که صفحات وب تعاملی ایجاد می کند. درخواستی از وب به وب سرور IIS وارد می شود ، که درخواست را به برنامه ASP.NET Core ارسال می کند ، که درخواست را پردازش می کند و پاسخ آن را به سرور IIS و مشتری که مبدأ درخواست است ارسال می کند. نمونه هایی از برنامه های نوشته شده در ASP.NET Core شامل سیستم عامل های وبلاگ و سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است.

توسعه دهندگان می توانند وب سایت های وب سرور IIS را با تعدادی ابزار از جمله WebDAV تولید کنند که می توانند محتوای وب را ایجاد و منتشر کنند. توسعه دهندگان همچنین می توانند از ابزارهای توسعه یکپارچه مانند Microsoft Visual Studio استفاده کنند.

وب سرور iis

وب سرور IIS در مقابل آپاچی

تفاوت بین وب سرور IIS و Apache شامل موارد زیر است:

     IIS با ویندوز پکیج و عرضه شده در حالی که Apache آزاد و منبع آزاد است.

     IIS فقط در ویندوز اجرا می شود ، در حالی که Apache می تواند تقریباً در هر سیستم عامل از جمله macOS ، UNIX و Linux اجرا شود (این بهترین حالت برای لینوکس است).

    وب سرور IIS با سایر پیشنهادات مایکروسافت مانند .NET و زبان برنامه نویسی ASPX ادغام می شود.

     IIS یک help desk برای مسئولیت رسیدگی به بیشتر مشکلات دارد در حالیکه پشتیبانی در Apache اینطور نیست.

     ویژگی های امنیتی IIS آن را به گزینه ای مطمئن تر از آپاچی تبدیل می کند.

     فن آوری پایه وب سرور IIS با رابط های وب استاندارد در سراسر جهان سازگار است.

منبع

محمد یاری پور
محمد یاری پور

مدیر وب سایت امن اس اس ال با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه وب ، امنیت ، هاست و دامنه و گواهینامه ssl

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.  

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :